زمان : 12 Azar 1385 - 08:02
شناسه : 3686
بازدید : 1635
مديرعامل شركت پخش‌فرآورده‌هاي‌نفتي يزد:مصرف‌اين فرآورده هادراين استان رو به افزايش است مديرعامل شركت پخش‌فرآورده‌هاي‌نفتي يزد:مصرف‌اين فرآورده هادراين استان رو به افزايش است

مديرعامل شركت پخش‌فرآورده‌هاي‌نفتي يزد:مصرف‌اين فرآورده هادراين استان رو به افزايش است


مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه‌يزدگفت:روند مصرف فرآورده‌هاي نفتي در اين استان، طي دو ماه گذشته، سير صعودي داشته است.

به گزارش روز شنبه اين شركت، حسين كرد علت را سردتر شدن هوا، افزايش خودروها و افزايش جمعيت و تعداد مشتركين نفتي اعلام كرد.

وي اظهار داشت: مصرف بنزين در آبان ماه امسال در مقايسه با مهرماه همين سال ‪ ۱۵‬درصد افزايش يافت.

وي گفت:درآبان ماه امسال ‪ ۳۵‬ميليون و ‪ ۸۹۷‬هزار ليتر بنزين در اين استان مصرف شد كه در مقايسه با ماه قبل از آن دو ميليون و ‪ ۳۷۱‬هزار ليتر، بيشتر بوده است.

وي ميزان افزايش مصرف نفت سفيد را نيز در همين مدت از ‪ ۱۲‬ميليون و ‪۲۱۲‬ هزار ليتر به ‪ ۱۴‬ميليون و ‪ ۶۰۰‬هزار ليتر بعلت كاهش دماي هوا و اقدام مردم براي ذخيره‌سازي اين ماده نفتي اعلام كرد.

اين مسوول اظهار داشت: نفت گاز و نفت كوره نيز به ترتيب از ‪ ۷۳‬ميليون و ‪ ۸۰۵‬هزار ليتر و ‪ ۴۵‬ميليون و ‪ ۶۳۵‬هزار ليتر در مهر ماه به ‪ ۹۳‬ميليون و ‪ ۷۶۹‬هزار ليتر و ‪ ۴۷‬ميليون و ‪ ۶۶۵‬هزار ليتر در آبان ماه رسيد.

كرد گفت: مقدار مصرف بنزين، نفت سفيد، نفت گاز و نفت كوره در آبان ماه پارسال در اين استان به ترتيب ‪ ۳۱‬ميليون و ‪ ۸۵‬هزار، ‪ ۱۸‬ميليون و ‪۶۵۲‬ هزار، ‪ ۹۲‬ميليون و ‪ ۶۵‬هزار و ‪ ۴۰‬ميليون و ‪ ۵۴‬هزار ليتر بود.

وي پيشتر گفته بود زمستان امسال براي مردم اين استان، روزانه ‪ ۵۰۰‬هزار ليتر نفت سفيد در نظر گرفته شده است.

وي افزود: اين رقم براي خانوارهاي يك تا پنج نفره و شش نفره به بالا بين يكهزار و ‪ ۴۰۰‬تا يكهزارو ‪ ۵۲۰‬ليتر، متغير خواهد بود.

وي، وضعيت نفت و گاز را در استان يزد مناسب ارزيابي كرد و گفت: از نظر توزيع سوخت دراين استان، مشكلي وجود ندارد و هيچ خانواده‌اي بدون‌آن نخواهد ماند.

او تعداد جايگاههاي فرآورده‌هاي نفتي استان يزد را ‪ ۷۰‬باب اعلام و اضافه كرد: ‪ ۲۲‬مورد از اين تعداد در مركز استان مستقر هستند.

مدير عامل شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي يزد، تعداد فروشندگي‌هاي سكودار، شهري و تعاوني روستايي اين استان را در مجموع ‪ ۳۲۰‬باب اعلام كرد.

كرد گفت: همچنين روزانه يك ميلياردو ‪ ۱۳۰‬ميليون ليتر بنزين و سه ميليون و ‪ ۱۷۰‬هزار ليتر نفت گاز در اين خطه توزيع مي‌شود.

بر اساس آخرين نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال ‪ ،۸۵‬استان يزد ‪۹۹۰‬ هزار نفر جمعيت دارد.