زمان : 01 Mordad 1390 - 11:36
شناسه : 36499
بازدید : 2616
زرگرباشی معاون عمرانی شهرداری یزد از ابتكار شهرداري يزد در كاهش هزينه آسفالت معابر خبرداد زرگرباشی معاون عمرانی شهرداری یزد از ابتكار شهرداري يزد در كاهش هزينه آسفالت معابر خبرداد
زرگرباشی معاون عمرانی شهرداری یزد از ابتكار شهرداري يزد در كاهش هزينه آسفالت معابر خبرداد

یزدفردا:با تراشيدن آسفالت فرسوده و استفاده مجدد از آن در روسازی معابر و خيابانها، طي ابداع يك روش ابتكاري در معاونت فني و عمراني شهرداري يزد ، علاوه بر صرفه جويي در مصرف آسفالت ، هزينه ها نيز به مقدار قابل توجهي كاهش می یابد.


معاون فني و عمراني شهرداري يزد از ابداع روش ابتكاري اصلاح آسفالت معابر و خيابانها خبر داد و در همين رابطه بازيافت آسفالت موجود و استفاده مجدد مصالح بازیافتی در اصلاح روسازی همان معبر، حذف هزينه حمل و نقل ناشي از انتقال آسفالت هاي تخريب شده ، حفظ محيط زيست ، ايجاد سطوح صاف و هموار و كاستن نهايي هزينه آسفالت را از نتايج آن معرفي كرد .


مهندس احمد زرگرباشي اظهار داشت : در اين روش سطوح كلي آسفالت فرسوده تراشيده مي شود و پس از اصلاح دانه بندي و رساندن مجدد آسفالتهاي تراشيده شده به كيفيت اساس قيري و پخش و كوبيدن دوباره ، روكش آسفالتي به ضخامت حداقل پنج سانتي متر بر روي آن قرار مي گيرد .


وي در خصوص علت كاهش كيفيت آسفالت معابر گفت : تردد خودروهاي سبك و سنگين در سطح آسفالت و تداوم بارگذاري و باربرداري در اين نوع سازه ها موجب فرسوده شدن روسازيها گرديده و به مرور زمان از توان تحمل آسفالت كاسته مي شود كه به دنبال آن ترك هاي طولي و عرضي ايجاد شده و در توسعه آنها، ترك هاي پوست سوسماري به دلیل خرابی لایه های زیرین در سطوح آسفالت پديد مي آيد .


معاون فني و عمراني شهرداري يزد ادامه داد : علاوه بر اين، عدم كيفيت مناسب قير ، آب و هوا و حفاريهاي گسترده در سطح شهر از دلايل ديگر كاهش كيفيت آسفالت معابر مي باشد .


مهندس احمد زرگرباشي لزوم حذف ترك هاي پوست سوسماري و زيرسازي مجدد در این نوع خرابیها که مستلزم هزينه هاي گزاف و عدم اجراي متناسب به علت محدود بودن فضاي كار مي باشد را ازعمده دلايل تمركز بر روي این روش برای اصلاح خرابیها و استفاده مجدد از آسفالت دانست .