زمان : 31 Tir 1390 - 15:39
شناسه : 36470
بازدید : 2561
امام جمعه طبس: بايد همواره دقت داشته باشيم كه موضوع مهدويت آلوده به خرافات نشود. امام جمعه طبس: بايد همواره دقت داشته باشيم كه موضوع مهدويت آلوده به خرافات نشود.

طبس – حقاني – سرپرستي يزدفردا: حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد ابراهيم مهاجريان" در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه با گراميداشت پنجم مرداد ماه سالروز برگزاري اولين نمازجمعه در كشور پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357 اظهار داشت: دستورات و احكام دين مبين اسلام تنها به عبادت منحصر نمي‌شود بلكه همراه و عجين با مسائل سياسي و اجتماعي است.

وي ادامه داد: اسلام براي اينكه مسلمانان در كنار يكديگر جمع شده و از حال و مشكلات هم مطلع شوند بر شركت آنها در نمازهاي جماعت تاكيد كرده است كه نمازهاي يوميه براي اجتماع روزانه، نمازهاي جمعه براي اجتماع هفتگي، نمازهاي عيد فطر و عيد قربان براي اجتماع ساليانه و كنگره عظيم حج براي اجتماع جهاني مسلمانان پيش‌بيني شده است.

خطيب جمعه طبس افزود: علاوه بر اينكه نمازجمعه امري عبادي است جنبه سياسي هم دارد و حتي جنبه سياسي نمازجمعه با اهميت‌تر از جنبه عبادي آن است.

وي يادآور شد: حضرت امام خميني (ره) در اولين فرصت پس از پيروزي انقلاب اسلامي دستور اقامه نمازجمعه را صادر كردند و امروز در هر جمعه حدود 670 نمازجمعه در كشور برگزار مي‌شود.

وي بيان داشت: لازم است به نمازهاي جمعه بيشتر از گذشته اهميت داده شود و زمينه و امكانات لازم براي برگزاري هرچه بهتر و باشكوهتر آن فراهم آيد.

امام جمعه طبس در ادامه با توجه به ميلاد امام زمان (عج) گفت: موضوع مهدويت از ابتداي پيدايش بشر مطرح بوده كه امروز هم انتظار امام زمان (عج) از اهميت زيادي برخوردار است و دشمنان نيز دريافته‌اند كه يكي از مهم‌ترين دلايل پيشرفت و عظمت شيعيان در دنيا اعتقاد به مهدويت و انتظار براي ظهور منجي است.

وي اضافه كرد: كارشناسان و پژوهشگران شرق و غرب به اين حقيقت اذعان دارند كه شيعه با دو بال "سرخ" مصداق اعتقاد به شهادت و بال "سبز" به معني اعتقاد به مهدويت اوج گرفته است، كه امروز به تضعيف و شكستن آن دامن زده اند.

ايشان افزود: بايد همواره دقت داشته باشيم كه موضوع مهدويت آلوده به خرافات نشود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به رسوايي اخير مستكبران در زمينه شنود مكالمات تلفني مردم بيان داشت: مردم كشورهاي غربي و اروپايي هيچگونه امنيت و آرامشي ندارند و با اينكه سردمداران اين كشورها معمولا ادعاي آزادي قلم و بيان دارند اما ديديم خبرنگاري كه موضوع شنود مكالمات تلفني را برملا كرد به صورت مشكوكي كشته شد.

مهاجريان همچنين به سالروز عمليات افتخارآفرين مرصاد در پنجم مرداد ماه سال 1367 اشاره و آن را از افتخارات نظام و سربازان گمنام امام زمان (عج) برشمرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به بيان مطالبي درباره اهميت مسائل اقتصادي پرداخت و اظهار داشت: قانون هدفمندكردن يارانه‌ها بسيار مهم و اساسي است، اما اجراي آن تبعاتي دارد كه لازم است اين مشكلات به نحو درست مديريت و مرتفع شود و همانگونه كه مقام معظم رهبري نيز بارها فرموده‌اند، اميد دشمنان براي فلج كردن نظام اسلامي به مسائل اقتصادي است كه بر همين اساس لازم است مسئولان كشور به تبعات اقتصادي بعداز هدفمند كردن يارانه ها توجه بيشتري داشته باشند.