زمان : 07 Azar 1385 - 23:48
شناسه : 3645
بازدید : 1345
ميرمحمدي ميبدي  رييس دانشگاه يزد:خطاب به رسانه‌ها، :تا كي بايد در مورد جنبش دانشجويي دروغ گفت، حالا زمان شفاف برخورد كردن است. ميرمحمدي ميبدي رييس دانشگاه يزد:خطاب به رسانه‌ها، :تا كي بايد در مورد جنبش دانشجويي دروغ گفت، حالا زمان شفاف برخورد كردن است.

رييس دانشگاه يزد گفت: برخي منتظرند، سه يا چهار دانشجو به مسئله‌اي اعتراض كنند، تمام سايت‌ها، وبلاگ‌ها و روزنامه‌ها، از صداي اين جمع سه، چهار نفري پر مي‌شود و اين همان نكته‌اي است كه برخي از آن به جنبش دانشجويي ياد مي‌كنند، در حالي كه برگزاري مراسم‌هاي همان دانشجويان در صف‌هاي به هم پيوسته و فشرده نماز جماعت، در هيچ رسانه‌اي منعكس نمي‌شود.

ایسنا:دكتر ميرمحمدي ميبدي  اظهار داشت: براي اجراي فرمان مقام معظم رهبري در خصوص طرح جنبش نرم افزاري، بايد بسترهاي لازم را فراهم كنيم.

وي افزود: مقداري از اين زير ساخت‌ها در كشور آماده است، اما هنوز جاي بسيار زيادي براي فعاليت است.

ميرمحمدي ميبدي خاطرنشان كرد: بايد در آموزش و پژوهش، بسترسازي بيشتري صورت گيرد و به تشويق اساتيد در زمينه‌هاي پژوهشي بيشتر توجه كرد و در جهت توسعه مراكز پژوهشي فعاليت‌ها را مضاعف كرد، اين در حالي است كه امروز دغدغه تحقيقات بيشتر درحوزه صنايع، اجتماع و افزايش كيفيت آموزشي در دستور كار مسئولين وزارت علوم تحقيقات و فن آوري است.

ميرمحمدي ميبدي با تقدير از اساتيد دانشگاه گفت: خوشبختانه اساتيد به ميدان پژوهش آمده‌اند و شاخص‌هايي همچون افزايش مقالات علمي، كسب رتبه‌هاي بالاي علمي در كشور، افزايش تعداد دانشياران دانشگاه از هفت به 12 نفر و افزوده شدن 6 نفر ديگر به جمع دانشياران دانشگاه يزد در آينده نزديك، گواه اين مطالب است.

رييس دانشگاه يزد تاكيد كرد: ايجاد مراكز تحقيقاتي مختلف در استان و استقبال خوب اساتيد دانشگاهي از ديگر مسائل مطرح است.

وي معتقد است: هر چند نمي‌توان به فرمان مقام معظم رهبري در خصوص جنبش نرم افزاري، يك شبه پاسخ گفت، اما، در حال حركت مفيد و سريع در اين مسير هستيم.

ميرمحمدي ميبدي در خصوص جنبش دانشجويي كشور گفت: بي شك نقش دانشجويان در برهه‌هاي مختلف نظام از جمله انقلاب و جنگ تحميلي، نشان از نقش والاي اين قشر است و مشخصات ولايت مداري علاقه‌مندي به انقلاب و نخبه‌گري از مشخصات دانشجويان امروز است.

وي با تقدير از جايگاه شهداي دانشجو گفت: دانشجويان، زماني كه دفاع از نواميس مردم مطرح است، جان خود را نثار مي كنند و در تمام مراحل انقلاب نقش بسيار موثري ايفا كرده‌اند، اما برخي افراد مي خواهند از جنبش دانشجويي در جهت منافع خود هزينه و بهره برداي كنند و ما مخالف اين اتفاق هستيم.

رييس دانشگاه يزد با اشاره به جايگاه دانشجو درنزد مردم، گفت: مردم براي دانشجو، جايگاه خاصي قائلند، چرا كه حركات دانشجويان در برهه‌هاي زماني بركاتي بسياري داشته است، ولي مي‌توان در مجموع جنبش دانشجويي را در عدالت‌جوئي و عدالت‌خواهي معنا كرد و حركت‌هاي دانشجويان كشور گواه اين مسئله است.

وي معتقد است: جشن دانشجويي هم اكنون داراي دو وجه است، يك جنبه آن وجه واقعي و داخلي جنبش است، ديگري بعد تبليغاتي و رسانه‌اي و نماي بيروني آن است.

رييس دانشگاه يزد در توضيح اين ديدگاه گفت: در هنگام نماز جماعت و شب‌هاي احياء و مراسم اعتكاف در مساجدي به اين وسعت در دانشگاه‌ها، جاي سوزن انداختن نيست يا در مقايسه با وضعيت پوشش در جامعه، دانشگاه وضعيت خيلي خوبي دارد و در در حالي كه وضعيت جامعه قابل تاسف است، اين وجه واقعي جنبش امروز دانشجويي است.

وي ادامه داد: در بعد رسانه‌اي و تبليغات، برخي فقط منتظرند، سه يا چهار دانشجو به مسئله‌اي اعتراض كنند، تمام سايت‌ها، وبلاگ‌ها و روزنامه‌ها، از صداي اين جمع سه، چهار نفري پر مي‌شود و اين همان نكته‌اي است كه برخي از آن به جنبش دانشجويي ياد مي كنند، در حالي كه برگزاري مراسم‌هاي همان دانشجويان در صف‌هاي به هم پيوسته و فشرده نماز جماعت، در هيچ رسانه‌اي منعكس نمي‌شود.

رييس دانشگاه يزد تاكيد كرد: معتقدم كارگزاران نظام در برخي زمينه‌ها ضعيف عمل كرده‌اند.

وي خطاب به رسانه‌ها، گفت: تا كي بايد در مورد جنبش دانشجويي دروغ گفت، حالا زمان شفاف برخورد كردن است.

ميرمحمدي ميبدي در مورد فعاليت تشكل‌ها و انجمن‌هاي دانشجويي در دانشگاه اظهار داشت: اعلام آمادگي مي‌كنيم كه هر تشكل و تفكري كه در چارچوب قوانين و آئين نامه مصوب وزارت علوم و تحقيقات فن‌آوري باشد، اجازه فعاليت در دانشگاه را دارد و حتي از او حمايت مي‌كنيم .

وي افزود‌: انجمن‌هاي علمي مورد حمايت ما هستند، هر چند برخي افراد دنبال اين هستند كه حمايت را با ممانعت يكسان بدانند.

رئيس دانشگاه يزد با طرح يك سوال گفت: كدام جلسه و سخنراني در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب بوده است و ما مخالف برگزاري آن شده‌ايم.

وي با اشاره به انحلال سه تشكل اصلاح طلب دانشگاه يزد گفت:‌ فاتحه اين تشكل‌ها را قبل از مديريت من خوانده بودند، البته اين افراد بدون مجوز قانوني اقدام به راه‌اندازي سايت اينترنتي كرده‌اند و هنوز هم فعاليت مي‌كنند، در واقع وجود رسمي نداشته‌اند كه بخواهد منحل شود.

ميرمحمدي ميبدي ادامه داد: ‌چند دانشجو درخواستي براي تشكل انجمن جمهوري‌خواه داده بودند، اما هيچ كدام از مقررات و آئين نامه‌ها را اجرا نكردند، از سوي ديگر اقدام به فعاليت در دانشگاه، تحصن، اعتراض و همچنين راه‌اندازي سايت اينترنتي كرده‌اند، از لحاظ قانوني انجمني ثبت نشده بود كه بخواهد منحل شود.

رييس دانشگاه يزد تاكيد كرد: به عنوان پدر خانواده، نمي‌خواهيم برخورد چكشي داشته باشيم.

وي گفت: براي ما تشكل اصلاح طلب و غير اصلاح طلب معنا ندارد، هر تشكلي كه چارچوب آئين نامه و ضوابط را رعايت كند، با آزادي كامل مي‌تواند در دانشگاه يزد فعاليت داشته باشد.

وي با اشاره انتخابات آذر ماه گفت: تمام تشكل‌هاي قانوني مي توانند از امكانات دانشگاه براي فعاليت انتخاباتي به صورت مساوي استفاده كنند.

رييس دانشگاه يزد تاكيد كرد: شركت هر فرد به دلايل ايراني بودن و مسلمان بودن در انتخابات يك وظيفه مهم است و دانشجو نقشي بسيار مهمي در اين انتخابات دارد.

رئيس دانشگاه يزد در خصوص مقايسه دانشجويان فعلي با گذشته با ذكر مثالي گفت: من معتقدم، حضرت امام خميني (ره) در مقايسه با مقام معظم رهبري مظلوم‌تر بود، چرا كه تبليغ مي‌شود كه امام هيچ مشكلي نداشت، اما به عنوان مثال، براي تشكيل مجلس خبرگان برخي اظهارنظر مخالفي ‌داشته‌اند.

وي گفت: امام با چه مشكلات زيادي اين مجلس را بنا نهاد تا امروز موجب احياء انقلاب باشد.

اين دانش‌آموخته دانشگاه صنعتي اصفهان ادامه داد: در زمان ما، دانشگاه اصفهان با بيش از 3 هزار دانشجو، تنها 400 نفر به جبهه رفتند كه 143 دانشجو شهيد شدند، اما امروز با آنكه مساجد دانشگاه از نظر وسعت چندين برابر شده است، با استقبال شديد دانشجويان مواجه مي‌شود و مساجد، فضا كم مي‌آورند.

رييس دانشگاه يزد ابراز اميدواري كرد: هر دانشجو يك سرباز براي امام زمان باشد.