زمان : 07 Azar 1385 - 22:49
شناسه : 3644
بازدید : 1417
سومین جشنواره بین المللی خوشنویسی رضوی در یزد برگزار شد  سومین جشنواره بین المللی خوشنویسی رضوی در یزد برگزار شد

سومین جشنواره بین المللی خوشنویسی رضوی در یزد برگزار شد

 


 

 

سومین جشنواره بین المللی خوشنویسی رضوی با گستره جهان اسلام در یزد با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

محمدحسین اصغر نیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با قرائت این پیام اظهار داشت: در سال پیامبر اعظم (ص) و در فاصله دو میلاد مبارکه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در سرزمین نزول سلسله الذهب،موجی از شور و نشاط،ملهم از آموزه های دین احمدی و معطر به عطر فرهنگ معنوی رضوی،کشور ولایت مدار ایران اسلامی را فرا گرفته است.

سومین جشنواره بین المللی خوشنویسی رضوی در یزد



محمد حسین صفار هرندی افزوده است: سرزمینی به برکت علم و معرفت آن وجود فرزانه جزو مراکز مهم علمی عالم اسلام گردیده و انوار قدسی آن سلاله پاک نبی همه مرز ها را در نور دیده و در اقصی نقاط جهان نیز درخشیده است.
وی ادامه داد: جشنواره های تخصصی 28 گانه با رویکرد منور رضوی که 24 استان کشور آن را عهده دار گردیده اند گامی است به سوی توسعه بیش از پیش فرهنگی کشور با رویکرد فرهنگ ائمه طاهرین (ع) و چنین حرکت عظیم و یکپارچه و هماهنگ فرهنگی بی گمان مرضی خداوند سبحان است.
در این مراسم همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برنامه ای که برای ائمه اطهار (ع) باشد مورد توجه و عنایت ائمه اطهار (ع) قرار می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین احمد عجمین با اشاره به اینکه خوشنویسی با نام مبارک امام رضا(ع) با یک معنویت خاصی در جشنواره شروع شده است، تصریح کرد: روح ملکوتی ائمه اطهار (ع) ناظر خاص بر کار است و هنرمندان باید قبول کنند که هر گونه فعالیتی را در این زمینه را به بهترین نحو انجام دهند.

وی تأکید کرد: هنرمندان باید با تکیه بر شناخت آیات الهی و روایات دینی آثار خود را خلق نمایند.

lمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: اگر آثار هنرمندان بر گرفته از آیات و روایات الهی باشد شناختی که می خواهد به مردم القاء کند اسلامی و در واقع برخواسته از وحی خواهد بود.

حجت الاسلام عجمین گفت: اگر هنرمندان می خواهند به عنوان دین و آثار دینی،هنری را عرصه نمایند حتماً از آیات و روایات استفاده کنند.
وی در بخش دیگر رمز پیروزی انقلاب اسلامی را اخلاص عنوان کرد و گفت: اخلاص به عنوان یکی از هدایای امام رضا (ع) نام گرفته است.
سید جواد رفائی دبیر این جشنواره هم اظهار داشت: امسال 508 نفر در جشنواره بین المللی خوشنویسی رضوی یزد شرکت کرده اند که نسبت به سال گذشته 5/2 برابر افزایش را نشان می دهد.
وی گفت: 658 اثر هم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی افزود: 27 استان و 3 کشور خارجی در جشنواره شرکت دارند.
رفائی گفت: خط نستعلیق با 416 اثر بیشترین نوع آثار در این زمینه است.
دبیر جشنواره بین المللی خوشنویسی رضوی یزد بیشترین شرکت کننده را به ترتیب از یزد و خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: 57 اثر از خوشنویسان کشور های خارجی به نمایش در آمده است.
وی در پایان گفت: چهارشنبه این هفته مراسم تجلیل از آثار برتر در سالن شهید عباسپور یزد برگزار خواهد شد.

منبع:روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،