زمان : 29 Tir 1390 - 08:35
شناسه : 36399
بازدید : 6247
برگزاری یادواره شهدای بنیز و باب دهوئیه بهاباد+عکس برگزاری یادواره شهدای بنیز و باب دهوئیه بهاباد+عکس

بهاباد-حاتمي-خبرنگاريزدفردا-در این مراسم که خانواده معظم شهدا و ایثارگران، سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان، فرهنگ دوست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سرپرست فرمانداری و مسئولان شهرستان بهاباد و اقشار مختلف مردم حضور داشتند حجت الاسلام بشکانی امام جمعه شاهدیه در سخنانی با تجلیل از رشادت و ایثار شهدا گفت: ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است و نباید ارزش شهید و شهادت را با دنیای مادی و دنیوی عوض کنیم چون شهدا بخاطر اسلام و ولایت جان خود را نثار کردند.
سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان هم دراین مراسم گفت: برگزاری یادواره شهدا در حقیقت تجلیل از ارزش هاست.
وی افزود: یادواره شهدا یادآور رشادت، ایثارگری، گذشت و فداکاری های شهیدان هشت سال دفاع مقدس است و ما مدیون این دلاوری ها و قهرمانی ها هستیم.
فرمانده سپاه الغدیر استان اظهار داشت: برپایی این گونه آیین ها علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، باعث ترویج آرمان های آنان در بین نسل جدید خواهد شد.
سردار فتوحی گفت: یکی از نعمت های بزرگ دین اسلام، نعمت شهادت است و امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد.
فرهنگ دوست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با تجلیل از مقام شهدا گفت انقلاب اسلامی با شهادت پیروز شده، با شهادت به پیش رفته و با شهادت دستاوردهای آن در سطح جهان گسترش یافته و تنها راه ادامه آن، ترویج این فرهنگ است.
وی اضافه کرد: تکریم شهدا برای نسل جوان به منظور سرلوحه و چراغ زندگی قرار دادن، در همه عرصه های زندگی لازم و ضروری است.
سرپرست فرمانداری بهاباد هم در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت شهدا گفت: برگزاری یادواره ها قدردانی بسیار اندکی از فداکاری های شهدا و جانبازان است.
وی افزود: شهرستان بهاباد با 150 شهید در دوران دفاع مقدس با مردمی ولایت مدار همواره حامی اسلام و رهبری بوده اند و روستای بنیز و باب دهوئیه با 20 شهید یکی از روستاهای نمونه این شهرستان و استان است که اولین شهید دفاع مقدس استان از این روستا است.
اجرای تواشیح و همخوانی قرآن و مقاله و شعر از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در پایان مراسم، قبور مطهر 20 شهید روستای بنیز و باب دهوئیه بهاباد نورافشانی شد و مردم با خواندن دعای فرج برای ظهور امام زمان(عج) دعا کردند.