زمان : 25 Tir 1390 - 18:43
شناسه : 36231
بازدید : 5398
قصد رژیم صهیونیستی برای تصاحب میادین نفت و گاز لبنان قصد رژیم صهیونیستی برای تصاحب میادین نفت و گاز لبنان

قصد رژیم صهیونیستی برای تصاحب میادین نفت و گاز لبنان


یزدفردا:رژیم صهیونیستی با حمایت امریکا و طرح ادعاهای واهی و بی اساس تلاش دارد میادین نفت و گاز لبنان را در دریای مدیترانه تصاحب کند.


به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن حجازی خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار درباره دست اندازی رژیم صهیونیستی به میادین نفت و گاز لبنان گفت: محافل اسرائیلی درباره اهمیت مرزهای دریایی مواضع ضد و نقیضی دارند در حالیکه هم اکنون این مناطق بین بیروت و تل اویو بحث برانگیز شده است.


برخی کارشناسان اسرائیلی این مناطق را کم اهمیت می دانند در حالیکه برخی محافل سیاسی و رسمی از وجود مقادیر عظیمی گاز در این مناطق خبر می دهند و چشم پوشی اسرائیل را از آنها غیر ممکن می دانند .


حسن حجازی در ادامه افزود: روزنامه "ها آرتص" چاپ سرزمینهای اشغالی به نقل از نتایج آزمایشهایی که قبلا توسط وزارت امور زیربنایی اسرائیل انجام گرفته بود ؛ نوشت : این منطقه در بردارنده میادین نفت و گاز به ارزش صده ها میلیارد دلار است .


خبرنگار این شبکه با اشاره به اظهارات "تولی آلفرد هاو" دپلمات امریکایی درباره پرونده چاه های نفتی لبنان گفت: هاو پیشتر مسئول پرونده سوریه و لبنان در گروه جرج میچل فرستاده سابق امریکا به خاورمیانه بود. واشنگتن چنین اقدامی را انجام داد تا جلوی ایجاد تنش بین لبنان و اسرائیل بر سر مرزهای دریایی منطقه را بگیرد چرا که معتقدند این احتمال وجود دارد که حزب الله این فرصت را غنیمت بشمرد و به سکوهای اسرائیل برای کاوش میادین گاز حمله کند.


عوزی لاندوا وزیر امور زیربنایی اسرائیل در این باره گفت:" ما در هر موضوعی با لبنان مشکل داریم. آنان روزانه برای ایجاد مشکل جدید با ما بهانه درست می کنند.


در همین حال یک مقام مسئول در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در روزنامه هاآرتص فاش کرد که اسرائیل از طریق مقامات امریکایی پیام هشداری برای لبنان ارسال کرده است .


محتوای این پیام آن است که اسرائیل به لبنان اجازه نخواهد داد به هیچ اقدام تحریک آمیزی مبادرت یا به تاسیسات گازی زیانی وارد کند زیرا اگر چنین اتفاقی بیافتد تل آویو ان را حمله به خود قلمداد می کند و پاسخ محکمی خواهد داد.

هشدار رئیس جمهور لبنان به رژیم صهیونیستی


رییس جمهور لبنان درباره پیامدهای اقدام یکجانبه و غیرقانونی رژیم صهیونیستی در تعیین خط مرزی آبی فلسطین اشغالی هشدار داد.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، میشل سلیمان در دیدار با برخی وزیران دولت و نمایندگان مجلس لبنان تاکید کرد : لبنان با تمام امکانات و قوا از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و حقوق خود دفاع خواهد کرد.


سلیمان گفت : کابینه در جلسه روز پنجشنبه درباره موضع رسمی و اقدام عملی به منظور حفظ تمامیت ارضی و حقوق این کشور تصمیم گیری خواهد کرد .


جبران باسیل ، وزیر انرژی لبنان هم تاکید کرد : لبنان اجازه تجاوزگری به حوزه های نفتی وگازی این کشور در دریای مدیترانه را به رژیم صهیونیستی نخواهد داد .


او افزود : سازمان ملل اکنون مسئولیت دارد قانون بین الملل را در این باره اجرا کند .


تلاش رژیم صهیونیستی برای دستیابی به منابع لبنان


رژیم اشغالگر قدس در تلاش است برای دستیابی به منابع طبیعی نفت و گاز لبنان، مرزهای آبی سرزمین های اشغالی فلسطین را از طریق سازمان ملل متحد توسعه دهد.

پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم گزارش داد، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در خبری اعلام کرد، اسرائیل در حال ارایه موضع خود درباره مرزهای آبی با لبنان، به سازمان ملل متحد است.


بر اساس این گزارش، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دیروز در نشست هفتگی خود به رغم درخواست لبنان از سازمان ملل در زمینه‌ی تضمین حقوق این کشور در مناطقی که حفاری‌ها برای گاز صورت گرفته، طرح مرزهای آبی اراضی اشغالی با لبنان را تصویب کرد، که براساس آن مقرهای حفاری گاز تحت کنترل این رژیم قرار خواهد گرفت.


روزنامه هاآرتص نوشت: لبنان موضع خود را به سازمان ملل اعلام کرده و این سازمان فردریک هوف، دیپلمات ارشد آمریکا در امور سوریه و لبنان را مسئول رسیدگی به این پرونده کرده است.


وی در آوریل گذشته به همراه یک کارشناس نقشه کشی آمریکا سفرهایی را به لبنان و سرزمین‌های اشغالی داشت.


بر اساس این گزارش، ماموریت اصلی هوف ممانعت از تنش در مرزهای آبی اراضی اشغالی و لبنان و تکرار بحران مزارع شبعا در دریا است.


رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که موضع گیری خود را در خصوص مرزهای آبی با لبنان ظرف چند روز آینده به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.


براساس این طرح، مرزهایی که به اراضی اشغالی فلسطین ملحق می شود، دارای معادن طبیعی است و احتمال وجود چاه‌های نفت و گاز طبیعی در آنجا وجود دارد. این طرح براساس پیشنهاد ارائه شده از سوی لیبرمن، لاندائو و الیاهو یشائی، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی تصویب شد.


وزیر خارجه‌ رژیم صهیونیستی با رد گزارش‌ها مبنی بر اینکه سازمان ملل موضع گیری لبنان را تایید کرده، گفت: این گزارش صحت ندارد.


نتانیاهو نیز مدعی شده است که طرح اقتصادی منطقه شامل استفاده از منابع طبیعی در آب‌هاست و هدف ترسیم خطوط مرزی براساس قوانین دریایی بین المللی است.


این در حالی است که جبران باسیل، وزیر انرژی وآب‌های لبنان در واکنش به ترسیم مرزهای آبی رژیم صهیونیستی گفته است: لبنان مرزهای آبی خود را با استناد به توافق نامه قانون دریایی سازمان ملل ترسیم کرده و اسرائیل باید این توافقنامه را پیش از صحبت درباره توافقنامه‌ بین‌المللی امضا کند.


باسیل در خصوص اینکه رژیم صهیونیستی به زودی طرح خود را به سازمان ملل ارائه خواهد داد، گفت: ما هیچ موضع گیری پیش از این مساله نداریم باید ببینیم که اسرائیل چه چیزی را در سازمان ملل صورت خواهد داد، اگر به قوانین بین المللی احترام بگذارد مشکلی نیست. البته ما به تجاوزات اسرائیل در آب‌ها، دریا، ‌حریم هوایی و سرزمین‌مان ودر حال حاضر نیز چاه‌های نفتمان عادت کرده‌ایم. اسرائیل به قوانین بین المللی متعهد نیست.


این وزیر لبنانی افزود: ترسیم خطوط مرزی براساس توافق نامه سازمان ملل است و لبنان نقشه خود را به سازمان ملل فرستاد. قانون سازمان ملل مربوط به نحوه ترسیم مرزهاست و لبنان به این توافقنامه پیوسته است. اسرائیل نباید تنها صحبت کند بلکه باید به این توافقنامه بپیوندد.