زمان : 25 Tir 1390 - 13:51
شناسه : 36222
بازدید : 828
خط خطي هاي گلايه آميز: سفراستاندار به طبس و غربت خبرنگاران خط خطي هاي گلايه آميز: سفراستاندار به طبس و غربت خبرنگاران
طبس- سرپرستي يزدفردا: مدتی است که مسئول روابط‌عمومی فرمانداری طبس به دلیل بیماری در مرخصی است و این عدم حضور، در برنامه هاي مرتبط با فرمانداري و بويژه برای خبرنگاران این شهرستان کاملا محسوس است.

به گزارش يزدفردا: "جواد زیبائیان" مشاورفرماندار و مسئول روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان طبس 2 هفته‌ای است که به دلیل بیماری در مرخصی بوده و باتوجه به نیاز وی به عمل جراحی در مرکز استان به ‌سر می‌برد.
وی همواره همکاری و مساعدت بسیار مطلوبی با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان طبس در راستای اطلاع‌رسانی صحیح و به ‌موقع دارد.
دقت درراستای دعوت از خبرنگاران برای حضور در جلسات مختلف در صورت صلاحدید فرماندار، پاسخگویی به سوالات خبرنگاران درمورد چگونگي برنامه‌ها در حد ضوابط و اختیارات، عیادت و جویا شدن حال خبرنگاران یا مسئولان روابط‌عمومی بیمار و بستري، و حتی اختصاص وسیله نقلیه برای جابجایی خبرنگاران به ‌منظور تهیه اخبار مرتبط با فرمانداری از جمله اقداماتی است که به صورت صادقانه، مخلصانه و بدون هیچ چشم ‌داشتی به‌ وسیله مدير روابط عمومي فرمانداري طبس، در ارتباط با خبرنگاران انجام می‌شود.
متاسفانه از زمان بیماری مسئول روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان طبس و عدم حضور وی در فرمانداری، اطلاع‌رسانی این نهاد با اهمیت، نیزکاهش قابل ‌توجهی یافته است، به گونه‌ای که حتی پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی فرمانداری شهرستان طبس در مدت دو هفته اخیر به ‌روزرسانی نشده یا درج اخبار مرتبط با فرمانداری در این پایگاه با تاخیر بسیار زیادی همراه است.
از جمله برنامه‌های اخیر فرمانداری طبس که در جریان آن نیاز خبرنگاران به مسئول روابط‌عمومی فرمانداری به ‌شدت احساس شد، سفر" محمدرضا فلاح‌زاده" استاندار یزد و جمعی از معاونان و مشاوران وی و مدیران کل استان یزد به طبس و بازدید از برخی پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان بود.
استاندار در جریان سفر به طبس از تعداد زیادی طرح و پروژه این شهرستان در سه بخش مرکزی، دستگردان و دیهوک بازدید کرد، اما علی‌رغم اهمیت موضوع این سفر برای مردم و لزوم اطلاع‌رسانی آن، نه ‌تنها از خبرنگاران برای حضور در برنامه‌های سفر استاندار به طبس دعوت نشد بلکه حتی بعضا خبرنگاران مورد بی‌مهری و شاید بی‌احترامی قرار گرفتند.
البته استاندار یزد و مدیران کل استان در طول سفر به طبس فرصت‌های خوبی را برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران اختصاص دادند و باتوجه به اینکه این برنامه به میزبانی فرمانداری شهرستان طبس برگزار شد هیچ‌گونه انتقادی نسبت به استاندار و هیئت همراه وی وجود ندارد.
در جریان سفر استاندار یزد به طبس حدود 8 نفر از خبرنگاران شهرستان طبس با وسایل‌نقلیه شخصی خود در اکثر برنامه‌های این سفر حضور یافتند و فرمانداري طبس به این دلیل که خودروها مربوط به بیت‌المال است از اختصاص وسیله نقلیه برای خبرنگاران در راستای تهیه اخبار مرتبط با سفر استاندار امتناع کرد و این در حالی است که معمولا بعضي ازمسئولان طبس برای انجام امورشخصي خود، از وسیله نقلیه دولتی استفاده می‌کند که به دلیل سنخیت کم این بحث با موضوع اصلی گزارش از ادامه آن خودداری می‌شود.
مسئول روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان طبس در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار "يزدفردا" حال عمومی خود را مطلوب توصیف کرد و از حضور خود در فرمانداری طبس طی هفته جاری خبر داد.
در موقع نگارش این گزارش علاوه بر خبرنگار "يزدفردا"، تنی چند از خبرنگاران سایر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نیز حضور داشته و برای شفای عاجل "جواد زیبائیان"مشاور فرماندارو مسئول روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان طبس، این خدمت‌گزار بی‌ادعا و بی‌منت و همچنین غلامرضا عزیزاده خبرنگار پرتلاش روزنامه رسالت در طبس که وی نیز در بستر بیماریست خالصانه دعا كردند.
گفتني است: برنامه‌ ریزی مطلوب و رایزنی با نهادهای مختلف برای برگزاری اردوی خبرنگاران و مسئولان روابط‌عمومی ادارات شهرستان برای بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همچنین زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت امام خمینی (ره) نیز از تلاش‌های قابل تقدیر اخیر اوست.