زمان : 24 Tir 1390 - 12:06
شناسه : 36188
بازدید : 3215
امام جمعه ابرکوه: جوانان در قوی کردن ایمان خود بکوشند امام جمعه ابرکوه: جوانان در قوی کردن ایمان خود بکوشند
امام جمعه ابرکوه:

جوانان در قوی کردن ایمان خود بکوشند

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته خود در بيان مصاديق کبائر ، ياس از رحمت خدا را مصاديق گناهان کبيره بيان کرد و گفت : روح الله که در آيه 87 سوره 12 آمده به معناي نسيم خوش و معطر بهاري است که نوازش بخش جان انسانها است.و لذا ناميدي از روح الله و رحمت خداوند، طبق اين آيه از ويژگي هاي کفار است و مهمترين علل و عوامل نا اميدي از رحمت خدا ، بي اعتقادي به حضرت حق و دلبسته بودن به علل و اسباب در زندگي است.

حجت الاسلام حسینی افزود : علل و اسباب، وسيله تحقق مشيت خداوند هستند نه علت مستقل و خداوند به مقتضاي حکمت بالفداش تمام امور جاريه دنيوي و اخروي را با سبب و وسيله انجام مي دهد.يعني بدون ابر باران نمي دهد.بدون غذا ، گرسته را سير نمي کند.بدون دارو درمان نمي شود و خلاصه بدون رنج به گنج نمي رسد.اما همين علل و اسباب، اگر خدا نخواهد کارآئي ندارد، چنانچه کارد گلوي اسماعيل را نمي برد و آتش نمرود ، ابراهيم را نمي سوزاند.

وی افزود:اگر کسي به سبب دل بندد ، به وقت بروز مشکلات ، خود را ناکام و ناموفق احساس مي کند و به زودي به بن بست مي رسد. به همين دليل که اميد، روشنگر افق زندگي ، تحرک زا ، نشاط آفرين و زندگي بخش است،خداي متعال ياس و نااميدي را گناه کبيره مي داند.

امام جمعه ابرکوه به جوانان توصيه کرد ايمان خود را قوي کنند تا بتوانند در برابر هجوم طوفان مشکلات ، مقاومت و پايمردي در زندگي از خودشان نشان دهند و نازپرورده نباشند که در زندگي مشترک خود با بروز اندک مشکل ، خيال طلاق به ذهنشان راه پيدا کند.

حجه الاسلام والمسلمين حسيني، 24 تير ، روز بازداشت امام در پادگان عشرت آباد در سال 42 را روز کليد خوردن ناکامي رژيم شاه توصيف کرد و در ادامه به مناسبت هفته بهزيستي و تامين اجتماعي از خدمات اين دو دستگاه تقدير کرد و 26 تير سالروز آغاز به کار شوراي نگهبان را گرامي داشت.

وي همچنين 15 شعبان را سالروز تبسم و لبخند آسمان بر زمين توصيف کرد که جهت تبريک به سخاوتي است که از ناحيه حضرت حق بر زمينيان عرضه و مژده بخش طلوع نور مهدوي از افق اميد گرديد.

خطيب جمعه ابرکوه با بيان حرمت تعيين وقت ظهور ، وارد شدن در بحث مهدويت را تخصصي و از ماموريت علماء دانست و گفت : اظهارات عوامانه در اين خصوص موجب تضعيف اعتقاد مردم مي شود.

حسینی به همين مناسبت، از تلاش مجدانه سربازان گمنام امام زمان(عج)نيز قدرداني کرد و افزود:اين برادران گمنام، چشم نظام هستند و با اتکا به توانمندي خود بدون بهره گيري از آموزشهاي خارجي و ديدن دوره هاي پيچيده ، خوش درخشيدند و بافته هاي سرويسهاي اطلاعاتي دشمن را تافته و در هم کوبيدند.

وي در خصوص پذيرش قطعنامه 598 شوراي امنيت نيز به تفصيل سخن گفت .