زمان : 24 Tir 1390 - 01:41
شناسه : 36182
بازدید : 3378
نمايش هنرهاي دستي هنرمندان يزدي در نمايشگاههاي سراسري نمايش هنرهاي دستي هنرمندان يزدي در نمايشگاههاي سراسري
نمايش هنرهاي دستي هنرمندان يزدي در نمايشگاههاي سراسري

یزدفردا :معاون صنايع دستي اداره کل ميراث‌فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان از حضور هنرمندان صنايع‌دستي در نمايشگاه ايلام و همدان خبر داد.


"محمد بهشتي نژاد" با بيان اينكه در نمايشگاه سراسري ايلام دو هنرمند صنايع‌دستي اين استان حضور دارند، گفت: اين نمايشگاه از ۲۱ تا ۲۶ تيرماه امسال در استان ايلام برپا شده است.


به گفته وي ناصر مطيع الدوله و فاطمه خواجه زاده دو هنرمند يزدي هستند که در رشته‌هاي معرق و منبت چوب و مصنوعات چوبي در اين نمايشگاه حاضر شده‌اند.


"بهشتي نژاد" ياد آور شد: همچنين چهار نفر ديگر از هنرمندان يزدي از دوم تا ۱۷ مرداد ماه در نمايشگاه مشابهي که در همدان برپا مي‌شود شرکت مي‌کنند.


وي اظهار داشت: اين هشتمين نمايشگاه سراسري و بازرگاني کشور است و هنرمندان يزدي در رشته‌هاي سراميک سازي هفت رنگُ ترمه‌بافي، دارايي بافي و گليم چرب در آن شرکت مي‌کنند.


"بهشتي نژاد" هنرمندان شرکت کننده را " تقي ملک ثابت، حسين حسين آبادي، زنگيلي و خانم صنعتي" اعلام کرد.


شايان ذكر است سراميک و سفال، کاشي سازي، زرگري، زيلوبافي، شعربافي، ترمه‌بافي، فرش‌بافي، شمد، دستمال، مخمل، دارايي، چادرشب بافي، قناويزدنداني، گيوه‌بافي، حصيربافي، خورجين‌بافي، روفرشي، سفره احرامي، قلم‌زني، شيشه‌گري، چرم‌سازي، موتابي و نمدمالي از جمله صنايع دستي استان يزد است.


اين هنر فاخر و ارزشمند در طول ايام سال هنردوستان قدرشناس و خوش ذوقي را از سراسر کشور و حتي خارج آن به سوي خود جلب مي‌کند.


بخشي از هنرهاي دستي استان يزد در کشور و حتي دنيا منحصر بفرد است و هر چند برخي از آنها رونق گذشته را ندارد اما هنور حرف اول را مي‌زند و انگشتان هنرمند هنرمندان اين خطه زبانزد خاص و عام است.


حضور صنعتگران دستي اين خطه در نمايشگاهها و مراکز عرضه اين هنر ارزشمند در سطح کشور نشان از دستان توانا و هنرمند اين عزيران است.