زمان : 24 Tir 1390 - 01:02
شناسه : 36177
بازدید : 2825
اصولگرایان در انتخابات مجلس دنبال سهم خواهی نباشند اصولگرایان در انتخابات مجلس دنبال سهم خواهی نباشند

اصولگرایان در انتخابات مجلس دنبال سهم خواهی نباشند

یزدفردا:رییس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سئوال که آیا اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی فهرست واحدی ارائه خواهند کرد، گفت: هنوز معلوم نیست البته باید همه کمک کنند و شاخص‌ها را به عنوان معیار قرار دهند و سهم خواهی و انقلاب را مانند گوشت قربانی تقسیم نکنند.


به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌آیه الله مهدوی کنی در حاشیه همایش دکترین مهدویت در جمع خبرنگاران افزود: باید در این زمینه انتخاب صلاحیت‌ها مد نظر قرار گیرد با این کار دیگر دعوایی صورت نخواهد گرفت.


وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره نقش نهادهای حوزوی در تقوای جمعی و ضرورت آن گفت: کار اجتماعی نیاز به تقوای اجتماعی دارد و اگر بخواهیم نظام اسلامی داشته باشیم باید با تقوا به رعایت صلاحیت‌ها، قوانین، شخصیت‌ها و احترام به افراد بپردازیم و کرامت انسان‌ها را حفظ کنیم.


وی تاکید کرد: بر اساس سخن مقام معظم رهبری کسانی که مدعی طرفداری از نظام هستند باید با تقوا دست به دست یکدیگر دهند تا نظام تقویت شود.


آیه الله مهدوی کنی یادآورشد: کسانی که معتقد به این نظام هستند باید گذشت داشته باشند و مسائل شخصی و گروهی را کنار بگذارند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا سازوکار گروه 5+6 اصولگرایان همان گروه 7+8 است، گفت: باید اینطور باشد، ولی فعلا در مقدمه است.


ایت الله مهدوی کنی در باره اصولگرایان منتقد نیز گفت: ما با آنها موافقیم به شرط اینکه طرفدار شاخص‌ها باشند و آنهایی که انتقاد می‌کنند نباید در مسئله انتخابات بر مبنای انتقاد حرکت کنند و در این زمینه باید به شاخص‌ها توجه کنند.


وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد تاثیر افزایش تعداد نمایندگان در حل بیشتر مشکلات کشور تصریح کرد: اعتقادی به این مسئله ندارم.


رئیس مجلس خبرگان رهبری در باره همایش دکترین مهدویت نیز گفت: هدف نهایی از این همایش‌ها این است که جامعه همواره متذکر مسئله مهدویت باشد و کسانی که در این مسیر فداکاری می‌کنند تقدیر شوند.