زمان : 23 Tir 1390 - 19:46
شناسه : 36159
بازدید : 4873
خطر فراماسونري وشديدترين خطر براي نظام از نگاه علامه مصباح یزدی خطر فراماسونري وشديدترين خطر براي نظام از نگاه علامه مصباح یزدی

خطر فراماسونري وشديدترين خطر براي نظام از نگاه علامه مصباح یزدی

یزدفردا : متن پيش‌رو سخنان حضرت آيت‌الله مصباح يزدي ( دامت برکاته ) انتخاب شده است  است که در تاريخ 21/01/1390 در جلسه‌اي با اعضاي شوراي فرهنگي اجتماعي زنان و خانواده ايراد فرموده‌اند.و قبلا در یزدفردا با عنوان :ولايت فقيه، آماج فراماسونري جديد منتشر شده است

خطر فراماسونري

آن‌هايي که تيزبين هستند بايد آينده را پيش‌بيني کنند، خطرها را احساس کنند، ديده‌بان‌ها بايد از دور بنگرند که چه چيزي پيش مي‌آيد. من احساس مي‌کنم در درون جامعه ما دستگاه فراماسونري در حال تقويت مجدد است. فراموش نکنيد از همان وقتي که مشروطيت در ايران با دستگاه فراماسونري بر سر کار آمد با شعارهاي اسلامي و آيات قرآن و با اين حرف‌ها پيش آمد. امروز هم اگر بخواهد پيش بيايد حتما از همين شعارهايي که از انقلاب سرچشمه گرفته استفاده خواهند کرد. همين‌ها را مي‌گويند و در زير اين پوشش‌ها حرف خودشان را مي‌زنند. همان چيزي که هميشه گفته‌اند که «قالب را حفظ کنيد و محتوا را عوض کنيد.» قالب، امام زمان (عج) و اين حرف‌هاست اما محتواي امام زمان يک چيز ديگري (مثل انسان کامل نوعي) مي‌شود.
شما مي‌فرماييد بياييم با علما و مراجع تبادل‌نظر کنيم، ولي به کسي که اصلا در طول عمرش با هيچ عالمي ميانه خوبي نداشته و اکنون نيز حاضر نيست داشته باشد و هرچه بتواند لگد مي‌زند چه اميدي مي‌توان داشت؟ کساني هم دل‌باخته اين‌ها شده‌اند و فريب‌شان را خورده‌اند و با تمام قوا همه چيزهايي را که بر ديگران عيب مي‌گرفتند، از استفاده از امکانات دولتي براي مسايل شخصي و... درباره اين شخص فراموش مي‌کنند. روزي چشم باز مي‌کنيم مي‌ببينيم که اي واي اصلا روز شب شده است. ديگر همديگر را نمي‌شناسيم. اصلا اين‌جا کجاست؟ اين‌ها از کجا پيدا شدند؟ اين‌ها از درون همين دستگاه درآمدند. خود ما حمايتشان کرديم. اين بودجه‌هايي که در اين راه صرف مي‌شود از کجا مي‌آيد؟ اين بند و بست‌هايي که مي‌شود، اين عزل و نصب‌هايي که انجام مي‌گيرد به چه دليل است؟ اين حرف‌هاي نچسبي که هر روز در قالب نويي زده مي‌شود از کجا مي‌آيد؟ چه انگيزه‌اي براي طرح اين‌ها وجود دارد؟ اين همه سخن از ملي‌گرايي آن هم در زماني که کشورهاي اسلامي عربي بيدار شده‌اند و يک نهضت اسلامي جهاني در حال شکل‌گيري است براي چيست؟ طرح اسلام ايراني چيزي جز اين را به دنبال دارد که ما را به ملي‌گرايي متهم کنند و بگويند شما با اسلام سر و کار نداريد؟ اين کار چه انگيزه عقلايي مي‌تواند داشته باشد؟ فرض کنيد اگر روزي از ما بپرسند که چرا براي احياي حقوق زن کار نکرديد شايد عذري داشته باشيم. اما اگر يک روزي بپرسند که چرا اساس اسلام بر باد رفت و ساکت مانديد، چه جواب بدهيم؟

شديدترين خطر براي نظام


زماني که دستگاه بني‌اميه سر کار آمد چند سال از تولد اسلام گذشته بود؟ آن‌ها با چه نامي بر مسند حکومت نشستند؟ آيا جز به نام اسلام و خليفه رسول‌الله حکومت مي‌کردند؟ اما به فرمايش اميرالمؤمنين ظرف اسلام را واژگون کردند و پوستين اسلام را وارونه پوشاندند و ملت هم پذيرفتند! وقتي روي منبرها ـ العياذبالله ـ اميرالمؤمنين عليه‌السلام را لعن مي‌کردند در کدام کشور اسلامي مقاومت شد؟ همه جا رسم بود. هر جا نمازجمعه خوانده مي‌شد و لعن علي عليه‌السلام هم بود. تا زمان عمربن‌عبدالعزيز که کم‌کم نسبت به اين مسأله مقاومت شد. قبل از اين‌که جنازه پيغمبر دفن بشود چه کساني براي پيغمبر صلي‌الله‌عليه‌وآله جانشين درست کردند؟ مشرکين آمدند؟! زرتشتيان و يهوديان آمدند؟! خير، همين اصحاب پيغمبر بودند. پس تعجبي ندارد کساني به نام ولايت‌فقيه و به نام طرفداري از خط امام بيايند و اسلام را از امام کنار بزنند. مگر نکردند؟! مگر به نام طرفداري از خط امام نيامدند اسلام را از بين ببرند؟ آيا ديگر تمام شد؟ فردا فتنه عميق‌تري در پيش است. ابزارش از همين‌جا و از همين الان تهيه شده است. از آسمان نازل نمي‌شود. مگر سران فتنه از آسمان آمدند و فتنه برپا کردند. همين‌ها بودند که حکومت اسلامي را در عالي‌ترين سطوح در طول چند دهه اداره مي‌کردند. حالا تعجب مي‌کنيم! بعيد نيست يکي دو سال ديگر وضع عوض بشود و همين‌هايي که در همين نظام به وجود مي‌آيند و رشد مي‌کنند و از بودجه مملکت، از همين امکانات صرف به قدرت رسيدن آن‌ها مي‌شود سر کار بيايند و ريشه همه چيز را بزنند. حالا بنشينيم گوشه‌اي يک تحقيق علمي بکنيم و حداکثر طرحي تهيه کنيم و براي تصويب به مجلس بفرستيم. آيا تصويب شود يا نشود، فردا بعد از اين‌که تصويب شد شوراي نگهبان آن را تأييد کند يا نکند. شوراي نگهبان تاييد کرد آيا دولت اجرا کند يا نکند. آيا اين تنها کاري است که از ما برمي‌آيد و هيچ وظيفه ديگري نداريم؟! ان‌شاءالله که من اشتباه مي‌کنم. ان‌شاءالله که همه‌اش اشتباه باشد، اما آن خطري که من احساس مي‌کنم شديدترين خطرهايي است که تا به حال نظام ما را تهديد کرده است و ديگر جايي براي اسلام و ولايت‌فقيه و ارزش‌هاي اسلام نخواهد گذاشت. اعاذنا الله و اياکم.
از خداي متعال درخواست مي‌کنيم به برکت حضرت زينب و حضرت فاطمه سلام‌الله‌عليهما که اين ايام متعلق به اين بزرگواران است همه ما را از آفت‌هاي ديني و معنوي حفظ بکند و توفيق انجام وظيفه به همه ما آن طوري که مرضيّ خودش هست مرحمت کند. ان‌شاءالله سايه مقام معظم رهبري را بر سر ما مستدام بدارد که بزرگ‌ترين نعمتي که ما براي حفظ اسلام به آن اميدواريم اين شخصيت عظيم‌الشأن و الهي است که ذخيره بزرگي است براي حفظ اين نظام.