زمان : 21 Tir 1390 - 14:07
شناسه : 36024
بازدید : 1733
برگزاری دوره  آموزشی به بهانه روز جهانی بیماریهای زئونوز در  خاتم    برگزاری دوره آموزشی به بهانه روز جهانی بیماریهای زئونوز در خاتم

در راستای روز جهانی بیماریهای زئونوز جلسه ای با حضور مسئولین روابط عمومی ها و رابطین بهداشت ادارات شهرستان خاتم تحت عنوان آشنایی با بیماریهای زئونوز و روشهای پیشگیری از این بیماریها در محل سالن شبکه بهداشت شهرستان برگزار گردید.

دکتر فلاحتی مدیر شبکه بهداشت شهرستان خاتم :ضمن تبریک اعیا د شعبانیه به خصوص ولادت حضرت علی اکبر ع  و روز جوان و همچنین  تبریک پیشاپیش  ولادت امام عصر (عج) به تشریح بیماریهای زئونوز پرداخت.

وی افزود :بیماریهای زئونوز بیماری مشترک بین انسان و دام می باشد و شایعه ترین انها نیز تب مالت،سالک،تب خونریزی  دهنده کریمه کنگو و هاری می باشد که باید در بحث آموزش و روشهای پیشگیری از  این نوع بیماریها  تلاش مضاعفی انجام گیرد.

مدیر  شبکه بهداشت شهرستان خاتم افزود: با توجه به اینکه شهرستان خاتم به لحاظ اقلیمی بیشتر  در معرض اینگونه بیماریها قرار دارد مسئولین شهرستان باید توجه ویژه در مقوله آموزش و پیشگیری  این نوع بیماریها در شهرستان داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم :وی در ادامه خاطر نشان ساخت: مسئولین روابط عمومیهای ادارات و رابطین بهداشت ادارات باید جدی تر به مقوله بیماریهای زئونوز نگاه کنند و در ترویج  شاخصه های آموزش و پیشگیری  این نوع بیماریها نه تنها  در ادارات خود بلکه در جامعه  نیز اهتمام ورزند.