زمان : 18 Tir 1390 - 00:59
شناسه : 35811
بازدید : 4799
دررسانه ها: گوگل جستجوی چیزی که در ذهن دارید را انجام می دهد! دررسانه ها: گوگل جستجوی چیزی که در ذهن دارید را انجام می دهد!

دررسانه ها:

گوگل جستجوی چیزی که در ذهن دارید را انجام می دهد!

گوگل با حدث زدن ذهن کاربران، به جستجوی خواسته های آنان می پردازد و علاوه بر محاسن آن، با توجه به همکاری گوگل با سرویس های جاسوسی آمریکا، این پدیده می تواند به نقض حریم خصوصی کاربران و سیطره اطلاعاتی بر آنها بیانجامد.

  به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق؛ شرکت گوگل در پی ارائه روش های جستجوی جديد و سريع تری است که کاربران از طريق صبحت و يا قراردادن يک تصوير در قسمت جستجو می توانند با سرعت بيشتر و بدون تايپ عنوان آن، مطالب مورد نظر را جستجو کنند.


علاوه بر اين وب سايت جستجو گر گوگل ظرف دو تا پنج ثانيه وب سايتی را که حدس می زند هر کاربری در جستجوی آن است پيش بينی کرده و در اختيار وی قرار می دهد.


اگر چه در وهله نخست به نظر می رسد که امکانات روزافزون گوگل برای کاربران، صرفا به راحتی و سهل الوصول کردن دستیابی به اطلاعات منجر می شود؛ اما باید در نظر داشت که سیطره اطلاعاتی به ذهنیات و درونیات کاربران گوگل هر روزه در حال افزایش است و با توجه به همکاری های اطلاعاتی گوگل با دستگاه های اطلاعاتی و سرویس های جاسوسی آمریکا، نقض حریم خصوصی کاربران و پیگیری های اطلاعاتی آنان وجه خطرناک این پدیده است.


روزنامه « نيويورک تايمز» تاکید کرد که پيش بينی در مورد احتمالات جستجوی هر کاربر جداگانه است.

به نوشته روزنامه « نيويورک تايمز» شرکت گوگل در گذشته امکان جستجو از طريق دادن عناوين به صورت صوتی به تلفن های موبايل را ارائه کرده بود.


روش جديد ديگر برای سرعت بخشيدن به جستجو برای کاربرانی که از مرورگر « کروم » استفاده می کنند قرار دادن يک تصوير در ستون جستجو است. به عنوان مثال برای يافتن نام يک شهر يا کشور و يا اطلاعاتی در مورد آنها، می توان با قرار دادن يک تصوير ، عکس و يا پرچم درستون جستجو اطلاعات لازم را بدست آورد.