زمان : 18 Tir 1390 - 00:41
شناسه : 35805
بازدید : 5057
دررسانه ها: اخاذی اينترنتي از استاد دانشگاه دررسانه ها: اخاذی اينترنتي از استاد دانشگاه
دررسانه ها:
اخاذی اينترنتي از استاد دانشگاه

یزدفردا :فردي كه در فضاي مجازي با تهديد يك استاد دانشگاه، قصد اخاذي از وي را داشت، توسط پليس فناوري و تبادل اطلاعات استان اصفهان دستگير شد.


سرهنگ «ستار خسروي» رييس پليس فتاي اصفهان در اين‌باره گفت: در پي دادخواهي يك استاد دانشگاه، مبني بر دريافت تعدادي اوراق با محتوايي تهديد‌آميز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد فرد شياد از طريق دستيابي به يكسري اطلاعات شخصي اين شهروند با تهديد قصد اخاذي از وي را دارد.


اين مقام انتظامي تصريح كرد: كارآگاهان پس از انجام تحقيقات لازم اختفاي متهم را شناسايي و اين جوان 28 ساله را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند و متهم در بازجويي‌ها به بزه انتسابي با انگيزه انتقام‌جويي اقرار كرد.


در همين حال سرهنگ رفيعي، معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان مركزي از دستگيري دو هكر توسط پليس فتاي استان مركزي خبر داد و گفت: پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پس از وصول خبري مبني بر نفوذ غيرمجاز در برخي سايت‌ها با انجام تحقيقات گسترده، سرانجام برخي گروه‌هايي را كه با استفاده از يك هويت مشخص اقدام به اين عمل كرده بودند را مورد شناسايي قرار دادند و يك متهم را دستگير كردند.


سرهنگ «رفيعي» در پايان گفت: متهم در بازجويي‌هاي فني به بزه ارتكابي مبني بر هك 700 سايت خارجي و شش سايت داخلي اعتراف كرد و در همين راستا همدست وي نيز دستگير و هر دو روانه زندان شدند.