زمان : 17 Tir 1390 - 18:50
شناسه : 35751
بازدید : 3061
دررسانه ها: طنز / چرا باید همین امروز به انگلیس، آلمان، فرانسه و اسپانیا حمله کنیم؟ دررسانه ها: طنز / چرا باید همین امروز به انگلیس، آلمان، فرانسه و اسپانیا حمله کنیم؟
دررسانه ها:

طنز / چرا باید همین امروز به انگلیس، آلمان، فرانسه و اسپانیا حمله کنیم؟

وبلاگ > شکیبا، شهرام  - شهرام شکیبا

رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از تعاونی‌های مسکن مهر سراسر کشور بار دیگر بر طرح جدید دولت برای ساخت مسکن تأکید کرد. طبق این طرح به هر خانواده ایرانی زمینی ۱۰۰۰ متری برای ساخت خانه و احداث باغ داده می‌شود.

ببخشید که مجبورم اول مطلبم یک مقدار جغرافی درس بدهم. برخلاف تصور رایج که ایران را کشوری بیابانی توصیف می‌کند، ۵۵درصد سطح کشور ما را کوه فراگرفته است. لذا ۴۵ درصد از مساحت ایران زیر پوشش جلگه‌ها، دشت‌های پهناور، دریاچه‌ها، تالاب‌ها و نمکزارهای متعدد است. به طور کلی0/7 درصد مساحت ایران را آب فرا گرفته است.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها یک‌پنجم از مساحت کل کشور طبق یافته‌های زمین‌شناسی قابل سکونت است یعنی مساحتی معادل ۳۲/۹۶۳/۹۰۰/۰۰۰ متر مربع.

بالاخره شهر خیابان، فضای آموزشی، تفریحی، درمانی، اداری، فضای سبز، کوچه و بازار و... می‌خواهد که در شهرهای به‌قاعده و مدرن این فضا‌ها حدود ۷۰درصد را اشغال می‌کند. با این حساب می‌ماند ۹/۸۸۹/۱۷۰/۰۰۰ متر مربع زمین قابل‌سکونت که بتوان به قطعات هزارمتری بین مردم تقسیم کرد.

اگر این‌طور فرض کنیم (البته فرض محال) که تا زمان پایان طرح تنها ۲۰ میلیون خانوار ایرانی داشته باشیم، زمینی معادل ۲۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ متر مربع نیاز داریم. یعنی دو برابر زمین قابل‌سکونت موجود. البته بد نیست بدانیم که بسیاری از این زمین‌ها هم صاحب دارد.

با این حساب حدوداً به اندازه یک ایران قابل سکونت کم داریم. لذا راهکارهای زیر را تقدیم می‌کنم.

الف: با توجه به اینکه مساحت ایران برابر با مجموع مساحت‌های انگلیس، آلمان، فرانسه و اسپانیاست، لذا باید در اسرع وقت این چهار کشور را بگیریم و زمینشان را تقسیم کنیم. این‌طوری هم مدیریت جهانیمان گسترش می‌یابد، هم دشمنان کم می‌شوند، هم طرحمان عملی می‌گردد.

ب: می‌توانیم به دست توانمند متخصصان داخلی، کشور را رسماً دوطبقه اعلام کنیم. پایه‌هایش را که نصب کنیم و سقف را بزنیم، برای سفت‌کاری‌اش یک وامی هم می‌توانیم از بانک جهانی بگیریم. البته شاید تا آن زمان بودجه مربوطه از محل صرفه‌جویی به خاطر طرح هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود.

ج: بحمدلله کشور دوست و برادر چین کمونیست، زمین زیاد دارد. می‌توانیم از آن‌ها زمین موات بخریم که زیاد هم گران تمام نشود. می‌خریم، می‌چسبانیم به دور و اطراف مرز همه چیز حل می‌شود.

د: می‌توانیم به همین طرح‌ها ادامه بدهیم و دائم درباره طرح‌های جدید سخنرانی کنیم. مردم خودمان که بحمدلله عادت کرده‌اند و واکسینه شده‌اند. اما سایر مردم جهان به زودی از شدت تعجب روده‌هایشان پیچ می‌خورد و جان به جان آفرین تسلیم می‌کنند. آن‌وقت ما می‌مانیم و جهان. شاید به هر ایرانی صد‌ها هزار متر زمین هم برسد.

هـ: می‌توانیم بدهیم یکی از دوستان ماورایی یک وردی بخواند و چهارگوشه یک دعایی را در آب بزند که بریزیم چهارگوشه مملکت تا زمینمان رشد کند. یا یک‌طوری بشود که مردم ۵۰ متر را ۱۰۰۰ متر ببینند.

***
بعدالتحریر: ۱۰۰۰ متر نمی‌خواهیم. به ما ۱۰۰ متر زمین بدهید الباقی‌اش پیشکش از جانب ملت به محضر دولت.