زمان : 14 Tir 1390 - 20:47
شناسه : 35656
بازدید : 3374
استقبال  از طرح بزرگ قرآنی 1445 استقبال از طرح بزرگ قرآنی 1445

استقبال  از طرح بزرگ قرآنی 1445

مسئول کانون مساجد استان یزد با اشاره به حضور 35 هزار نفر در طرح قرآنی 1444در سال گذشته، گفت: کلاس های قرآنی طرح 1445 در سال جاری با استقبال پرشوری رو به رو بوده است.

علی حکیمیان، مسئول کانون مساجد استان یزد با اشاره به برگزاری طرح قرآنی 1445 در استان یزد گفت: کانون‌های مساجد استان متولی اصلی برگزاری طرح قرآنی 1445 هستند و سال گذشته استان یزد با 35ج هزار شرکت‌کننده، استان اول در سطح کشور شناخته شد و امید است که امسال نیز استقبال پرشکوهی از این طرح انجام گیرد.

وی افزود: این طرح در یزد به منظور ترویج فرهنگ قرآن آموزی و با هدف آشناسازی آحاد مردم با روخوانی، روانخوانی و درک مفاهیم قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه "انفال" برگزار خواهد شد.

مسئول کانون مساجد استان یزد با بیان اینکه ثبت نام از علاقه مندان برای حضور در این کلاس ها از 25 خرداد شروع شده است، تاکید کرد: این طرح در قالب 15 جلسه آموزشی 90دقیقه ای و یک آزمون نهایی می باشد.

حکیمیان خاطرنشان کرد: جوایز این دوره از طرح 145 فقره کمک هزینه سفر به حج عمره، 145فقره کمک هزینه سفر به عتبات عالیات،145 فقره کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هزاران هدایای نقدی دیگر پیش بینی شده است که به قید قرعه به افرادی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند از سوی شبکه قرآن و معارف سیما پرداخت خواهد شد.
وی در تشریح سایر برنامه‌های اوقات فراغت ویژه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان یزد، از اجرای طرح آسمانی‌های 5 برای پنجمین سال متوالی خبر داد و گفت: این طرح در قالب چهار طرح جزئی‌تر برگزار می‌شود.

حکیمیان اجرای طرح قرآنی 144 را از جمله این طرح ها عنوان کرد و اظهارداشت: دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با این سازمان برگزار می‌شود به این نحو که از حدود یک هزار رشته‌ای که در سایت فنی و حرفه‌ای موجود است کانون‌ها رشته‌هایی را که بخواهند انتخاب می‌کنند و با هماهنگی با سازمان فنی و حرفه‌ای استان در مساجد آموزش می‌دهند.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری جهاد دانشگاهی، آموزش و پرورش و تربیت بدنی خبر داد.

مسئول کانون مساجد استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد می‌توان به دوره‌های آموزشی اندیشه‌های آسمانی در مشهد ویژه مدیران کانون‌ها، دوره آموزشی ائمه جماعات در قم، دوره آموزشی چگونگی مواجهه با مواد مخدر، توزیع تفسیر همراه 12 جلدی و همچنین توزیع قرآن برای طرح تلاوت نور و تفسیر نور اشاره کرد.