زمان : 14 Tir 1390 - 20:43
شناسه : 35652
بازدید : 3546
استاندار يزد در پيامي ضمن تبريك سوم و چهارم شعبان ، جانبازان را تجسم عيني ايثار، مردانگي و از خودگذشتگي خواند(1 نظر) استاندار يزد در پيامي ضمن تبريك سوم و چهارم شعبان ، جانبازان را تجسم عيني ايثار، مردانگي و از خودگذشتگي خواند(1 نظر)

استاندار يزد در پيامي ضمن تبريك سوم و چهارم شعبان ، جانبازان را تجسم عيني ايثار، مردانگي و از خودگذشتگي خواند


یزدفردا :به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي استانداري يزد در بخشي از اين پيام آمده است:


بار ديگر سوم و چهارم شعبان المعظم، ميلاد خجسته بزرگ پاسدار حريم روشن دين و انسانيت، سرور و سالار آزادگان جهان حضرت امام حسين (ع) و همچنين سالروز ولادت باسعادت جانباز بي بديل عرصه تاريخ، حضرت اباالفضل العباس (ع) که به ترتيب به روزهاي پاسدار و جانباز نامگذاري شده است فرا مي رسد.


پاسداران، رادمرداني هستند که در حساس ترين لحظات تاريخ، از ميان مردمان برمي خيزند و همچون دژي استوار، مردانه در راه رسيدن به حق و حقيقت و حفظ آرمانهاي بلند و مقدس اسلام ناب محمدي(ص) گام برمي دارند. در تاريخ سراسر افتخار انقلاب اسلامي ايران نيز نمونه هاي بيشماري از پاسداراني جان بر کف را مي توان يافت که براي دفاع از ميهن عزيز اسلامي، به فداکاري و جانفشاني پرداختند که زيبا ترين نمونه هاي آن در دوران دفاع مقدس تجلي يافته است به نحوي که امام راحل عظيم الشان(ره) روز پاسدار را، روز نجات اسلام از پرتگاه انحراف طاغوتي دانسته و با تاکيد بر جايگاه رفيع پاسداران مي فرمودند: شما پاسداران اسلام را نجات داديد.


"محمد رضا فلاح زاده"در بخش ديگري از اين پيام آورده است: نامگذاري سالروز ولادت حضرت قمر بني هاشم(ع) به روز جانباز، خود گوياي پيامي مهم و ارزشمند است. جانباز تجسم عيني ايثار، مردانگي و از خودگذشتگي است. آن گاه که امام و مقتداي او فرمان جهاد مي دهد از تمامي دلبستگي هاي زندگي دست مي کشد و با سلاح ايمان و معنويت به ستيز با دشمنان اسلام و دفاع از اهداف و ارزشهاي متعالي اسلام ناب مي پردازد. از جانبازي تا شهادت هيچ فاصله اي نيست. به راستي که جانباز همان شهيدي است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) بخشي از پيکرشان را در راه خدا انفاق کرده است. جانبازان از وادي شهادت بازگشته اند، اما نه به اختيار خود که با تقدير خدا و مشيت الهي. جانبازان تلخي ماندن را با شيريني اداي تکليف جبران کرده اند. آنان مانده اند تا به ما در راه ماندگان، راه رستگاري بياموزند.


اينجانب با گراميداشت اعياد خجسته شعبانيه، روز پاسدار و جانباز، موفقيت همگان را در پيمودن راه شهدا، با بهره گيري از استراتژي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) و در پرتو منويات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.