زمان : 14 Tir 1390 - 12:23
شناسه : 35637
بازدید : 2072
یک کارشناس تغذیه در یزد:برای رفع بوی بد دهان هلو بخورید یک کارشناس تغذیه در یزد:برای رفع بوی بد دهان هلو بخورید

یک کارشناس تغذیه در یزد:برای رفع بوی بد دهان هلو بخورید


یک کارشناس تغذیه یزدی با اشاره به اینکه خوردن میوه هلو سبب رفع بوی بد دهان هلو می شود خاطرنشان ساخت: بهتر است هلو را با پوست بخورید ، چون پوست آن دارای ویتامین A است.

علیرضا ابوالفضلی  اظهارداشت: درخت هلو از زمان های قدیم در چین وجود داشته و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است .در قرون وسطی از آن بصورت یك داروی گیاهی استفاده می کردند. درخت هلو درختی است زیبا به بلندی تقریبا 5 متر كه دارای شاخه های زیادی می باشد .


وی افزود: برگ های آن بیضی شكل ، دراز ودارای كناره های اره ای است . گل های هلو زودرس هستند و قبل از باز شدن برگ ها ظاهر شده و منظره زیبایی به درخت می دهد . گل های هلو به رنگ صورتی ، قرمز یا سفید می باشد . میوه هلو گرد و به رنگ طلایی و سرخ است كه روی آن را كرك های زیادی پوشانده است. هسته هلو بسیار سخت است و درون آن مغز هسته قرار درد كه تلخ است .


وی گفت: هلو منبع غنی ویتامین های A و C و نیزمنبع خوبی از پتاسیم است. به آسانی هضم می شود و تقویت کننده بدن است.


این کارشناس تغذیه در خصوص خواص هلو تصریح کرد: این میوه به دلیل داشتن آب فراوان، برای رفع تشنگی و کم آبی بدن بسیار مفید است. وی گفت: هلو و برگه خیس شده آن ، اثر ملین بسیار خوبی برای رفع یبوست دارد.


این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه خوردن میوه هلو سبب رفع بوی بد دهان هلو می شود خاطرنشان ساخت: بهتر است هلو را با پوست بخورید ، چون پوست آن دارای ویتامین A است.


وی ادامه داد: میوه هلو زود هضم است و به سرعت از معده و روده ها عبور می کند.


این کارشناس تغذیه در پایان متذکر شد:


هضم هلو برای بعضی از اشخاص دشوار است و نفخ ایجاد می كند.