زمان : 11 Tir 1390 - 18:04
شناسه : 35530
بازدید : 2349
برگزاری جشن مبعث در کنار امامزاده عباسعلی ابرکوه برگزاری جشن مبعث در کنار امامزاده عباسعلی ابرکوه
برگزاری جشن مبعث در کنار امامزاده عباسعلی ابرکوه

ابركوه رحيم ميرعظیم سرپرستی یزد فردا:مراسم جشن مبعث در ابرکوه برگزار شد.

مراسم جشن مبعث با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه و هیئت امناء امامزاده عباسعلی و در جوار این امامزاده، در روستای مریم آباد ابرکوه، با حضور انبوه شیفتگان عصمت و طهارت و همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار گردید.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در این مراسم، با تشکر از هیئت امناء این امامزاده در برگزاری این مراسم و برشمردن وظیفه اوقاف، یکی از این وظائف را تصدی ، مدیریت و تولیت اماکن مذهبی و امامزادگان ذکر نمود.

حجت الاسلام علیخانی با بیان این فرمایش رهبری که بقاع متبرکه می بایست به قطب های فرهنگی تبدیل شوند افزود: این کار تنها با مدیریت انجام پذیر است.

وی تأکید نمود: اداره اوقاف وظیفه خود می داند که از طرح های فرهنگی ارائه شده توسط مردم، جهت اجراء در کنار بقاع متبرکه، به اندازه وسع خود حمایت کند و در این راستا، خواستار همدلی،مدیریت و مشورت با مردم هستیم تا این فعالیت ها به نحو احسن انجام پذیرد.

علیخانی همچنین با بیان این مطلب که امامزاده عباسعلی قابلیت تبدیل شدن به امامزاده شاخص استان و کشور را دارد، از مردم جهت ساخت ضریح جهت این امامزاده دعوت نمود و خاطر نشان ساخت که اوقاف نیز در این زمینه سهم خود را اداء خواهد نمود.

پخش چند کلیپ از جمله معرفی امامزادگان عباسعلی و شهیدان ، کلیپ انتظار و سخنان رهبری از جمله برنامه های تدارک شده بود.

اجرای تواشیح و قرعه کشی مسابقات عید مبعث نیز از دیگر برنامه هائی بود که به اجراء در آمد.

به گزارش یزد فردا، امامزاده عباسعلی در روستای مریم آباد در 2 کیلومتری شهر ابرکوه، از جمله امامزادگان مورد توجه مردم شهرستان است که در طول ایام سال پذیرای زائران بسیاری است.

این امامزاده همچنین با توجه به قرار گرفتن در مسیر مسافران، در اکثر اوقات و بویژه در ایام عید و تابستان با محیط مساعد خود و از جمله فضای سبز و چند زائر سرا، مسافرانی را که اغلب جهت زیارت امام هشتم از ابرکوه گذر می کنند به سمت خود جلب می نماید.

قابل ذکر است که به گفته هیئت امناء، طرح جامع این امامزاده نیز در دست تهیه می باشد و در آن امکانات بسیاری از جمله گسترش فضای سبز، ساخت پارکینگ وافزایش قابل توجه تعداد زائر سرا دیده شده است.