زمان : 06 Tir 1390 - 16:51
شناسه : 35297
بازدید : 3351
برنامه ریزی برای کارآموزان دختر و بانوان شاغل در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان برنامه ریزی برای کارآموزان دختر و بانوان شاغل در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان

برنامه ریزی برای کارآموزان دختر و بانوان شاغل در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان


  مدیر کل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در جلسه معارفه مشاور امور بانوان گفت: برنامه ریزی برای کار آموزان دختر ، بانوان شاغل در مراکز و همچنین همسران و دختران کارمندان دستگاه از عمده فعالیت هایی است که می بایست در حوزه خواهران انجام شود.


محمد اکبرنژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 60 درصد کار آموزان را خواهران تشکیل می دهند که بیش از نیمی از آنان تحت پوشش هیچ دستگاه دولتی ای نیستند ، برداشتن هر گام علمی ، فرهنگی، فکری و اعتقادی در مورد این افراد یک باقیات الصالحات محسوب می شود.


وی خاطر نشان کرد: در زمان شروع به فعالیت در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، نبود مشاور بانوان در دستگاه محسوس بود که با انتخاب خود کارمندان سودابه طباطبایی به عنوان مشاور امور بانوان انتخاب شد.


مدیر کل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با بیان اینکه بایستی به همه افراد فرصت ابراز توانایی هایشان داده شود، افزود: پس از گذشت حدود یک سال از فعالیت سودابه طباطبایی با توجه به شناخت نسبی اینجانب از کارمندان ،مهدیه کارگر دهقانی به عنوان دومین مشاور امور بانوان انتخاب شد و بعد از گذشت حدود یک سال با مشورت معاونین و دیگر افراد دستگاه  فاطمه  توکلی به عنوان مشاور بانوان انتخاب شد.


محمد اکبرنژاد یاد آور شد:با تفکر مقایسه زن و مرد مخالف هستم و از همکاران خواستارم  از اینگونه طرز فکر اجتناب کنند و تنها در صورتی که  همکاران با نگاه تبعیض آمیزی در دستگاه  مواجه شدند،متذکر شوند و کلا بایست در نظر داشته باشیم در بسیاری از موارد دقت نظر خواهران از برادران بیشتر است و ایشان علاوه بر کار اداره دغدغه های کار منزل را نیز متحمل می شوند.


مدیرکل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در پایان گفت: امیدواریم فعالیتهای امور بانوان در راستایی باشد که قوام خانواده ها محکمتر شود ، همسران کارمندان در صحنه باشند و جایگاهی مطلوب برای بانوان در دستگاه  ایجاد شود.


شایان ذکر است در این جلسه از زحمات مهدیه کارگر دهقانی تقدیر شد و فاطمه توکلی به عنوان مشاور امور بانوان مدیر کل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد معرفی شد.