زمان : 04 Tir 1390 - 22:25
شناسه : 35209
بازدید : 4060
كليات طرح راهبردي احياي بافت فرسوده يزد به تصويب رسيد كليات طرح راهبردي احياي بافت فرسوده يزد به تصويب رسيد

كليات طرح راهبردي احياي بافت فرسوده يزد به تصويب رسيد


پس از تهيه و تدوين طرح راهبردي احياي بافت فرسوده يزد و ارائه و بررسي آن توسط مديران و متخصصان اين امر، در نشستي تخصصي كليات اين طرح به تصويب رسيد.


به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، " محمد رضا فلاح زاده" روز شنبه در این نشست با تقدیر از تلاش مديران و كارشناسان مربوطه در تهيه و تدوين اين طرح خاطرنشان ساخت: با تصويب كليات طرح احياي بافت فرسوده يزد در اين نشست، كارشناسان طرح پس از بررسي مباحث تخصصي مطرح شده توسط برخي از مديران جزئيات آن را تكميل و به منظور اجرايي شدن آن، طرح نهايي را براي ابلاغ به دستگاه هاي مربوطه آماده مي کنند.


وي در ادامه بر حفظ تک بناهاي تاريخي در بافت فرسوده يزد تاكيد كرد.


استاندار يزد در ادامه، كشور ايران به ويژه استان يزد را در معماري جهان زبانزد دانست و افزود: در حوزه معماري در دنيا حرف اول را مي زنيم.


وي عدم وجود فضاي مناسب تردد و پارك خودرو و مراكز رفاهي، تفريحي و فرهنگي در بافت هاي تاريخي و فرسوده را از جمله مشكلات ساكنان اين مناطق عنوان و بر توجه ويژه مسئولان و كارشناسان طرح بافت هاي فرسوده به اين موارد تاكيد كرد.


در اين نشست گزارشي از طرح هاي راهبردي بافت فرسوده و حفاظت جامع بافت تاريخي شهر يزد ارائه شد، كه اعضا به بيان ديدگاه هاي خود پرداخته و در پايان تصميمات لازم اتخاذ شد.