زمان : 04 Tir 1390 - 16:39
شناسه : 35190
بازدید : 4695
در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان انجام شد؛  تجلیل از خدمات نماینده مردم اردکان و معرفی رئیس مجتمع آموزش عالی اردکان(1  نظر) در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان انجام شد؛ تجلیل از خدمات نماینده مردم اردکان و معرفی رئیس مجتمع آموزش عالی اردکان(1 نظر)

در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان انجام شد؛

تجلیل از خدمات نماینده مردم اردکان و معرفی رئیس مجتمع آموزش عالی اردکان

یزدفردا :شورای اداری شهرستان اردکان با حضور امام جمعه،نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی،فرماندار و روسای ادارات و نهادهای این شهرستان با محوریت تبیین مسائل فرهنگی و امور جوانان تشکیل جلسه داد.


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با توصیه به همه مسئولان و مدیران شهرستان جهت قدردانستن لحظات خدمت به مردم و گره گشایی از کار آنها ، جمعیت جوان ایرانی را یک فرصت مغتنم دانست و تصریح کرد: اگر نیازها،خواستها و دغدغه های آنها را درست نشناسیم و متناسب با آنها برنامه ریزی لازم صورت نگیرد ،این فرصت بزرگ ملی از دست خواهد رفت و باعث بروز برخی رفتارهای سوء شده و به مثابه یک تهدید جلوه گر خواهد شد.


محمدرضا تابش ارائه راهکارها و ایجاد زمینه برای افزایش مشارکت مردم بخصوص جوانان در برنامه های مختلف را خاطر نشان ساخت و افزود: تقویت ساختارهای اجتماعی تاثیرگذار بر جوانان اعم از خانواده، محیطهای آموزشی و فرهنگی ،تقویت تشکلهایی تحت عنوان گروههای همسان و غیره می بایست در برنامه ریزی ها مدنظر قرار گيرد .


وی بر اساس تحقیقات صورت گرفته، آرمانها و گرایشهای جوانان را در دو بعد فردی و اجتماعی برشمرد و افزود: خواسته های معنوی در کنار اشتغال در بعد فردی و بهبود وضعیت اشتغال،اقتصادی و مالی در بعد اجتماعی مدنظر جوانان است که باید در نظر مسئولان و دست اندرکاران مورد توجه جدی قرار داشته باشد و بطور مثال صرف انجام برخی کارهای فرهنگی برای ازدواج جوانان و پایداری این امر، بدون رفع مشکل اشتغال و دغدغه هاي اقتصادي جوانان نمی تواند راهگشا باشد.
http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=351901.jpg


نماینده مردم اردکان همچنین با بیان اینکه 33 درصد از وقت یک فرد در اجتماع را اوقات فراغت تشکیل می دهد ،بر اهمیت پر کردن اوقات فراغت بخصوص در نسل جوان تاکید کرد و لحاظ نمودن برنامه های فرهنگی و دینی در عین توجه به خواستها و نیازهای این قشر از جامعه را مورد توجه قرار داد.


وي گفت:رواج دروغ؛تهمت و غيبت،هتك حرمت اشخاص و حراج آبروي افراد در جامعه اي كه فلسفه بر انگيخته شدن پيامبرش اتمام و كامل كردن اخلاق در جامعه بوده است ؛هيچ نسبتي با پيامبر و دين مبين اسلام ندارد و اگر جلوگيري از اين انحرافات اخلاقي كه بارها دوستداران واقعي نظام و انقلاب به آن تاكيد كرده اند ؛فكري اساسي نشود جامعه به ورطه سقوط كشيده خواهد شد.


تابش همچنین از رواج بی اخلاقی و رخت بربستن برخی فضیلتها در جامعه انتقاد نمود و با بیان اینکه این رفتارها بر نسل جوان تاثیرگذار است، لزوم رفتارشناسی جوانان برای رسیدگی بهتر به نیازهای آنها را مورد تاکید قرار داد.


نماینده مردم اردکان در پایان اظهار امیدواری کرد تا وی و همه مسئولان و مردم در جهت حفظ شعائر اسلامی و دینی و سنتهای پسندیده ای که منطبق بر آموزه های دینی است گام بردارند و بیش از پیش در پاسداشت فضیلتهای اخلاقی در جامعه تلاش نمايند.


امام جمعه اردکان نیز در این جلسه در سخنانی بر موضوع مباحث اخلاقی و توجه کافی و لازم به موضوع عفاف و حجاب در جامعه بخصوص دانشجویان تاکید نمود.


حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه روی سخن من با همه مسئولان است افزود: همه باید در حفظ شعائر اخلاقی تلاش نمایند و در این میان خودرا مقید به اجرای فضیلتهای اخلاقی بدانند.


وی وضعیت و ارزش مقوله حجاب و عفاف در شهرستان اردکان را علی رغم پیشینه فرهنگی و مذهبی آن ، در برخی موارد خدشه دار دانست و با بیان اینکه در دانشگاهها بعضا مشاهده می شود که مسئولان و اساتید نیز نسبت به این موضوع حساسیت لازم را ندارند،خواستار توجه کافی به این موضوع و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد.


در ابتدای این جلسه نیز فرماندار اردکان ضمن گرامیداشت واقعه هفتم تیر،به اقدامات انجام گرفته در جهت رشد و توسعه شهرستان اردکان پرداخت و گزارشی را در این خصوص به طور اجمالی عنوان نمود.


در این جلسه لوح یادبودی منقش به آیاتی از قرآن مجید از طرف هیات امنای مراکز آموزش عالی اردکان به نماینده مردم اردکان به پاس خدمات وی در ایجاد و ارتقاء مراکز آموزش عالی اردکان اهدا گردید.همچنین حسین غفوری بعنوان رئیس مجتمع آموزش عالی اردکان معرفی شد.
http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=351901.jpg