زمان : 02 Tir 1390 - 02:07
شناسه : 35144
بازدید : 3474
تحصیلات بالای دختران و افزایش تجرد تحصیلات بالای دختران و افزایش تجرد
تحصیلات بالای دختران و افزایش تجرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما خوشحالیم که دختران مدارج علمی را طی می کنند اما این نگرانی وجود دارد که توازن جامعه بهم بخورد بنابراین باید بدنبال عدالت جنسیتی باشیم و نه برابری جنسیتی.

طیبه صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: به عنوان یک هیئت علمی وقتی در کلاس می بینم که اکثریت کلاس با دختران است و تنها دو نفر پسر در سر کلاس می نشینند، در عین حال که از اینکه دانشجویان دختر مدارج علمی و تحصیلات عالیه دارند خوشحال می شوم اما دچار یک نگرانی هم هستیم که توازن و تعادل جامعه نیز بهم می خورد.

وی گفت: مهم در اینجا عدالت جنسیتی است و نه برابری جنسیتی. چرا که هر زمان که توازن جامعه بهم بخورد نگران کننده است.

صفایی با اشاره به بحران هایی که در پی از بهم خوردن توازن بوجود می آید، گفت: زمانی که ازمردان می پرسیم که چرا به کمتر به دنبال تحصیلات عالیه رفته اند می گویند که این تحصیلات کمتر به اشتغال زایی منجر می شود. به هر حال دو سال سربازی و 4 سال تحصیل برای آنها به نوعی احساس هدر رفتن زمان ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: از دیگر تبعاتی که می توان اشاره کرد این است که متاسفانه آمار سن ازدواج افزایش پیدا کرده است و دختران در سنین بالا کمتر موقعیت ازدواج پیدا می کنند و همین مسئله باعث شده که میان تحصیلات بالای دختران و افزایش سن ازدواج در میان آنها رابطه مستقیم به وجود بیاید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر دختران دوست دارند طرف های ازدواج با آنها تحصیلات بالا داشته باشند و از سوی دیگر نمی خواهند با پسران دیپلمه هم ازدواج کنند و این مسئله آنها را با مشکلات خاصی مواجه می کند.