زمان : 02 Tir 1390 - 00:05
شناسه : 35123
بازدید : 3752
شهرستان بافق به عنوان یکی از 40 شهر منتخب کشوری در اجرای طرح تذکر لسانی شهرستان بافق به عنوان یکی از 40 شهر منتخب کشوری در اجرای طرح تذکر لسانی

شهرستان بافق به عنوان یکی از 40 شهر منتخب کشوری در اجرای طرح تذکر لسانی

بافق "علی حسن پور خبرنگار یزدفردا:" حجت الاسلام سلیمانی" در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان که دوشنبه شب با حضور برخی از مسئولین محلی در محل فرمانداری بافق برگزار شد ، پیرامون اهداف کلی طرح تذکر لسانی صحبت کرد و اظهار داشت: هدف کلی طرح تذکر لسانی احیای فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در تمامی ابعاد آن است.


"امام جمعه بافق" افزود همه بزرگان دین به این نکته تاکید دارند که اگر در جامعه‌ای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام شود تمام مسائل دیگر به صورت جدی پیگیری خواهد شد.


سلیمانی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان گفت:گوشه ای از مشکلات شهرستان به خاطرحضور برخی افراد غیر بومی در بافق است که با مشخص شدن وظیفه هر کدام از اعضای ستاد این مشکلات رفع خواهد شد.


رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تصریح کرد:طرح امر به معروف و نهی از منکر در خصوص چند مسئله خاص نیست بلکه این طرح مربوط به تمام مسائلی است که می‌تواند در جامعه وجود داشته باشد به طور مثال از بحث حجاب گرفته تا بحث تعهد کاری و نظافت اجتماعی می‌توان از مزایای این طرح بهره گرفت.


سرپرست فرمانداری بافق در این نشست شهرستان بافق را به عنوان یکی از 40 شهر منتخب کشور جهت اجرای طرح تذکر لسانی توسط دفتر مقام معظم رهبری خواند و گفت: اساس و شالوده اجرای این طرح بر همراهی و همیاری مردم استوار است.


به گفته "حسین ندافیان"، کشور در حال حاضر طرح تذکر لسانی را با دستور العمل خاص خود شروع کرده و در بافق نیز انجام این طرح توسط مردم بخصوص مسئولین ادارات و نهاد های دولتی و خصوصی شهرستان واجب الاجرا و قانونی است.


نائب رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با اشاره به سال جهاد اقتصادی، اجرای این طرح را یک حرکت جهادی برشمرد و اظهار امیدواری کرد:با بستر سازی و فرهنگ سازی این امر می توان اثرگذاری خوبی را در سطح جامعه و کشور شاهد باشیم.


ندافیان تذکرلسانی را اولین رسالت ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود : در اجرای طرح تذکرلسانی باید شخصیت و حقوق افراد طبق موازین اسلامی در نظر گرفته شود.


حسین ندافیان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به صورت لسانی ‌در جامعه گفت: اصلاح زبان و شیوه گفتمان در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیارموثر است .


در ابتدای جلسه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با انتخاب بافق به عنوان یکی از 40 شهر منتخب کشور در اجرای این طرح ، گوشه ای از برنامه ها و دستور العمل طرح تذکر لسانی را قرائت کرد و گفت : فراهم شدن زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تقویت ایمان از راههای موثر در ایجاد جامعه سالم است.


"حبیب حسن زاده" انجام کارهای پژوهشی توسط اساتید و دانشجویان دانشگاهها با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی ، انجام کلاسهای ضمن خدمت برای کارکنان ادارات با محرویت تذکر لسانی را از جمله پیشنهادات شهرستان به تهران علام کرد و گفت: ایجاد کارگاه های آموزش و شناسایی اساتید‌، برنامه ریزی گروه های تذکر لسانی‌، تشکیل تیم های تذکر لسانی در شهرستان و فعال ساختن نیروی انتظامی در برخورد با مجریان ساختار شکن از طرح های در دست اقدام این ستاد است.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بافق، شروع اجرای طرح تذکر لسانی را در هفته اول محرم و ماه رمضان خواند و گفت:باید با تبلیغات گسترده در سطح شهرستان و ایجاد بستر مناسب طرح مسئله عفاف و حجاب ، طرح تذکر لسانی را برای عموم مردم روشن نمود.


در پایان این نشست سایر اعضاء به بحث پیرامون اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر همچنین طرح تذکر لسانی پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را عنوان کردند.