زمان : 01 Tir 1390 - 17:32
شناسه : 35109
بازدید : 2583
 لزوم موضع‌گیری شفاف سجادی نسبت به وزارت ورزش لزوم موضع‌گیری شفاف سجادی نسبت به وزارت ورزش
یحیی‌زاده بر لزوم موضع‌گیری شفاف سجادی نسبت به وزارت ورزش تاکید کرد

اعتقاد به وزارت ورزش و جوانان مهم‌ترین معیار انتخاب وزیر است

عضو فراکسیون ورزش مجلس مدیریت کارآمد و آشنایی با عرصه ورزش را از مهم‌ترین مشخصه‌های وزیر ورزش و جوانان دانست و تأکید کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان باید به کارآمدی این وزارتخانه اعتقاد داشته باشد و اقدام یا موضع‌گیری در مخالفت با این قانون نکرده باشد.

"سید جلال یحیی‌زاده" از اعلام وصول نامه معرفی وزیر ورزش و جوانان در جلسه علنی روز یک شنبه - ۲۲ خرداد - مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: طبق آخرین اخبار غیررسمی، گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، "حمید سجادی" ، معاون رئیس تربیت بدنی سابق خواهد بود.

نماینده مردم تفت و میبد با بیان اینکه رئیس جمهوری جهت اداره وزارت ورزش از سجادی برنامه گرفته است، اظهار داشت: گفته می‌شود، حمید سجادی در رابطه با قبول تصدی وزارت ورزش و جوانان با برخی از نمایندگان مجلس نیز به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

 

سجادی با حوزه مدیرت ورزش آشنایی دارد

یحیی‌زاده سوابق تخصصی و آشنایی سجادی با حوزه ورزش را مشخصه‌ای مثبت برای در اختیار گرفتن مدیریت وزارت ورزش توصیف کرد و ادامه داد: هرچند سجادی با حوزه ورزش آشنایی دارد و از مدیران ورزشکار عرصه ورزش کشور بوده است، اما سوابق و پیشینه وی نشان می‌دهد که در عرصه مدیریت ورزش کارنامه مؤثر و موفقیت آمیزی بر جای نگذاشته است.

عضو کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی با اشاره به مخالفت مسئولان سازمان تربیت بدنی سابق با اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: سجادی معاون رئیس سازمان تربیت بدنی سابق و جزء افراد تأثیرگذار در تصمیمات این نهاد بوده است، بنابراین اگر سجادی بخواهد به عنوان گزینه تصدی وزارت ورزش و جوانان مطرح شود، باید موضع‌گیری شفاف و روشن خود را نسبت به وزارت ورزش و جوانان مشخص کند.

وی اعتقاد به کارآمد بودن وزارت ورزش و جوانان را مهم‌ترین ویژگی وزیر این وزارتخانه دانست و تأکید کرد: سجادی پیش از این در مجموعه‌ای حضور داشته است که علیه وزارت ورزش و جوانان طومار و امضا جمع می‌کردند، بنابراین اگر امروز بخواهد وزیر وزارتخانه‌ای شود که پیش از این با آن مخالف بوده باید موضع‌گیری خود را مشخص کند و نسبت به اقدامات قبلی خود پاسخگو باشد.

 

وزیر ورزش نباید ارتباطی با جریان انحرافی داشته باشد

یحیی‌زاده مدیریت کارآمد و آشنایی با عرصه ورزش را از مهم‌ترین مشخصه‌های وزیر ورزش و جوانان توصیف کرد و ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان باید ضمن آشنایی با اصول تخصصی و مدیریتی عرصه ورزش، توانمندی برقراری رابطع و تعامل مثبت با دولت و مجلس را دارا باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جایگاه حساس و مهم وزارت ورزش و جوانان در عرصه فرهنگ کشور، تأکید کرد: وزیر منتخب وزارت ورزش و جوانان باید از هرگونه وابستگی و تمایل به جریان انحرافی و جریانات فکری خاص مبرا باشد و به عنوان فردی مستقل و متعهد به فرامین رهبر معظم انقلاب شناخته شود.