زمان : 29 Khordad 1390 - 17:30
شناسه : 34987
بازدید : 2999
نحوه پیروزی امام زمان (عج) بر سلاح های ویرانگر نحوه پیروزی امام زمان (عج) بر سلاح های ویرانگر

نحوه پیروزی امام زمان (عج) بر سلاح های ویرانگر


یزدفردا "میرزا محمد کاظمینی در روزنوشت خود نوشت:کتاب پاسخ به ده سوال در سلسله مباحث امامت و مهدویت از سوی آیت ا... العظمی صافی گلپایگانی انتشار یافته است.


ذیلا پاسخ به این سوال که :


در مواقع ظهور امام زمان علیه السلام به طوری که از ترقی کنونی بشر در صنعت و تکنیک ، ملاحظه می شود، دنیا مجهز به سلاح های بسیار مهیب و خطرناک خواهد بود. آن حضرت در برابر این سلاح های مخوف ، چگونه مانند جدش با شمشیر قیام خواهد کرد؟ و چگونه با سلاح های قدیم،مثل شمشیر و غیره با ارتش های دنیای آن روز جهاد می نماید؟ و آیامی شود تصور کرد که کسی بتواند به وسیله شمشیر با بمب های هیدروژنی و امثال آن، جنگ و نبرد کند؟


ارائه می گردد و مسلما از پاسخ آیت ا... صافی گلپایگانی اقناع کامل صورت می گیرد.


و اما جواب:


اول: مقصود از خروج با شمشیر ، ماموریت به جهاد و توسل به اسلحه برای اعلاء کلمه حق است.


بنابراین قیام با شمشیر ، کنایه از قیام با اسلحه و پیکار و جهاد و تعیین نوع ماموریت آن حضرت است و اینکه آن حضرت ، مامور به مصالحه با کفار نیست.


بدیهی است با هر اسلحه ای که لازم باشد، آن حضرت و اصحابش با کفار و ستمگران جهاد می نمایند و از هر گونه اسلحه ای که در زمان ظهور ان حضرت متداول باشد، و به استعمال آن حاجت داشته باشند، استفاده می نمایند.


دوم: از کجا معلوم که در زمان ظهور ان حضرت ، این اسلحه های مهیب در اختیار بشر، باقی باشد؛ زیرا ممکن است که در اثر حوادث و آشوب ها و انقلابات شدید و جنگ های خانمانسوز جهانی ، که پیش از ظهور آن حضرت واقع می شود دو ثلث بشر نابود شود و این اسلحه های جهنمی معدوم گردد و شاید کسی باقی نماند که بتواند از این اسلحه ها استفاده کند، یا آنها را تهیه نماید و این احتمال هم کاملا بجا و قابل توجه است.


یکی از اموری که در احادیث از آن خبر داده شده و اوضاع کنونی آن را ممکن الوقوع نشان می دهد، جنگ های جهانگیری است که در اثر آن، بیشتر نقاط زمین از سکنه خالی می گردد و شهرها ویران می شود، و صدها میلیون بشر را رهسپار دیار عدم می سازد.


تا یک قرن پیش، وقوع چنین جنگ هایی بسیار بعید به نظر می رسید، زیرا با آن اسلحه های سابق و با نبودن وسایل ارتباط جمعی بین شهرها و کشورها، اگر جنگی واقع می شد، اولا پیش از آنکه خبرش به کشورهای همسایه و یا دورتر برسد و دامنه جنگ گسترش یابد ، آن جنگ به پایان می رسید، ثانیا در آن زمانها، تعیین غالب از مغلوب، خاتمه یافتن جنگ، و تسلط یکی از دو طرف یا از بین رفتن طرفین، متوقف بر کشتارهای عمومی و استعمال بمب و غیره نبود.


اما در عصر حاضر به طوری که همه پیش بینی می نمایند با وسایل ارتباطی که همه عالم را به منزله یک شهر و یک محله نموده؛ و با اسلحه ها و تجهیزاتی که در دست زمامداران بی ایمان است و هیچ وسیله ای برای کنترل خشم و شهوت و جاه پرستی انها نیست، اگر جنگ شروع شود، علاوه بر انکه غالب از مغلوب تشخیص داده نمی شود و طرفین از بین می روند،اکثر ملل و سکنه کره زمین ممکن است ظرف چندساعت فانی و نابود شوند.


پس اگر در احادیث شریفه فرموده اند:« مهدی علیه السلام ظاهر نمی شود مگر آنکه ثلث مردم کشته شوند و ثلث آنها بمیرند و ثلث آنان باقی بمانند.» و فرموده اند:«این ظهور واقع نخواهد شد، تا وقتی دو ثلث مردم از بین بروند» نباید تعجب کرد، بلکه باید آن را نشانه علوم بی پایان حضرت رسول اکرم صلی ا... علیه و آله و ائمه طاهرین علیهم السلام و آگاهی آنها از آینده واطلاعشان بر مغیبات به اذن و تعلیم خدا دانست و از معجزات و کراماتشان به شمار آورد.


فَهُم مُوضِعُ سِرِهِ وَلَجَاُ اُمرِهِ و عَیبَه عِلمِهِ،و مَوئِلُ حُکمِهِ کُهُوفُ کُتُبِهِ،وَ جِبالُ دینِهِ1


وَ لایَدخُلُ الجَنَهَ اِلا مَن عَرَفَهُم وَ عَرَفُوهُ ولا یَدخُلُ النارِ اِلا مَن انکَرَهُم وَ انکَرُوهُ2


جَعَلنَا اللهُ مِن مُحِبیهِم وَ خُدامِ شیعَتِهِم


******************************


1.نهج البلاغه،خطبه 2.

2.نهج البلاغه، خطبه 3.