زمان : 27 Khordad 1390 - 17:55
شناسه : 34942
بازدید : 6086
امام جمعه بافق درجلسه بررسی طرح جدیدامامزاده عبدا.. (ع) خطاب به مسئولین:  پس از 11ماه  از شروع اجرای طرح  هنوز هماهنگی های لازم بین مسئولین انجام نشده - این طرح هرچه سریعتر باید اجراء گردد+عکس امام جمعه بافق درجلسه بررسی طرح جدیدامامزاده عبدا.. (ع) خطاب به مسئولین: پس از 11ماه از شروع اجرای طرح هنوز هماهنگی های لازم بین مسئولین انجام نشده - این طرح هرچه سریعتر باید اجراء گردد+عکس

امام جمعه بافق درجلسه بررسی طرح جدیدامامزاده عبدا.. (ع) خطاب به مسئولین:

 پس از 11ماه  از شروع اجرای طرح  هنوز هماهنگی های لازم بین مسئولین انجام نشده - این طرح هرچه سریعتر باید اجراء گردد+عکس

بافق:آستان مقدس امامزاده عبدالله بافق"خبرنگاریزدفردا :در جلسه ای که یکشنبه شب مورخ 22خرداد1390 درکتابخانه امامزاده عبدا.. (ع) بافق و با حضور امام جمعه ،شهردار ،اعضای شورای اسلامی ،سرپرست میراث فرهنگی و نمایندگان اوقاف و امامزاده عبدالله (ع) بافق برگزار گردید . نسبت به بررسی نقشه طرح جدید ضلع غربی امامزاده عبدا.. (ع) بافق بحث و تبادل نظرشد.

در ابتدای این مراسم حجت السلام والمسلمین سلیمانی بر لزوم اجرای این طرح تاکید نمود و افزود ساخت این طرح باعث ایجاد فضای جدید برای گسترش فعالیت های مذهبی ،قرآنی وفرهنگی در سطح شهرستان می شود وی یادآور گردید هرچند مدت 11 ماه از شروع اجرای طرح می گذرد. اما هنوز هماهنگی های لازم بین مسئولین انجام نپذیرفته است .

امام جمعه  بافق تاکید نمودند که با وحدت رویه و با کار کارشناسی این طرح باید با همکاری وهماهنگی کلیه ارگانهای ذیر ربط و همیاری ومساعدت مردم ولائی شهرستان بافق هرچه سریعتر به مرحله اجرائی برسد.

دکتر تشکری رئیس شورای اسلامی شهر بافق در این جلسه نسبت به ایرادات طرح تصویبی ضلع غربی اشاره نمود وافزود که فضای سبز موجود متعلق به شهرداری است و ما برای ایجاد این فضای سبز زحمت کشیده و نمی گذاریم که این فضا سبز براحتی از بین برود وی تاکید نمود طرحی که سال 79 تهیه گردیده است باید اجراء گردد . وی همچنین گفت طرح باید طوری باشد که بتواند در 50 سال آینده جوابگو باشد. وهمچنین خواستار مهلت 15 روزه به شورا وشهرداری برای بحث پیرامون طرح مذکور را ارائه نمود.

در این جلسه همچنین مهندس تفکری شهردار بافق  افزود که این طرح بدون نظر شهرداری تهیه گردیده است شهردار بافق در ادامه افزود باید این طرح در شورائی مشورتی متشکل از مهندسین مشاور و مسئولین به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی وگردشگری بافق در این جلسه افزود این طرح پس از ارائه چندین طرح دیگر از سوی شرکت مشاور طرف قرارداد با اوقاف و امامزاده عبدالله در اردیبهشت ماه سال 1390 در کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی یزد به تصویب رسیده است وقابل اجراء می باشد . وی عمده ایرادات به این طرح را نسبت به بحث ارتفاع و نمای ورودی و هماهنگی با صحن قدیمی آستان عنوان نمود.

در این جلسه مدیر داخلی امامزاده عبدا.. (ع) بافق افزود مدت 11 ماه از اجرای طرح مذکور می گذرد اما تاکنون هیچ گونه هماهنگی مناسب برای اجرای طرح بین مسئولین ایجاد نگردیده است و هروز از طرف مسئولین ارگانها ونهادهای شهرستان به نقشه تهیه شده ایراد گرفته می شود

وی افزود این طرح فقط یک فاز از 2 فاز طرح جامع آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله (ع) می باشد و فاز 2 هم که مشاور در حال تهیه آن جهت تصویب می باشدو قرار است که آستان مقدس از طرف میدان خان به مسجد جامع بافق متصل گردد.

 اصغر فتاحی بعنوان مدیر داخلی امامزاده عبدا.. (ع) بافق اضافه نمود جهت اجرای فاز 1 این طرح اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال لازم است و گفت که آستان مقدس توانائی تامین مبلغ مزبور را ندارد . وایشان خواستارهمکاری ومساعدت تمامی مسئولین ومردم را در این زمینه شد

وی افزود طرح ضلع غربی در صورت اجراء دارای 2 طبقه می باشد که رواق اعیانی بالغ بر 3250 متر مربع و گنجایش بیش از 7000 نفر را دارد و مساحت کل طرح را بیش از 4000 متر مربع عنوان نمود و افزود برای این طرح سرویس های بهداشتی،کتابخانه ،فضای اداری ، زائر سرا و رواق های متعدد پیش بینی گردیده است . در خاتمه وی گفت در حال حاضر با توجه به مشکلات پیش آمده خواستار اجرایی شدن هرچه سریعتر طرح مذکور گردید .

در پایان جلسه هم مقرر گردید ظرف پانزده روز آینده با دعوت امام جمعه و شورا وشهرداری و همچنین اوقاف از چندین شرکت مشاور و مهندس عمران طرح جهت اجراء به بحث گذاشته شود.

سرویس عکس یزدفردا :

بافق:آستان مقدس امامزاده عبدالله بافق

مراسم کلنگ زنی طرح :یلزده ماه قبل

جلسه مسئولین پس از 11 ماه از کلنگ زنی طرح

طرح پیشنهادی