زمان : 29 Aban 1385 - 01:15
شناسه : 3493
بازدید : 1051
حجه الاسلام سيد كاظم مدرسي ، سخنگوي هيئت نظارت شوراي نگهبان در يزد حجه الاسلام سيد كاظم مدرسي ، سخنگوي هيئت نظارت شوراي نگهبان در يزد

حجه الاسلام سيد كاظم مدرسي ، سخنگوي هيئت نظارت شوراي نگهبان در يزد در گفتگو با خاتم يزد ، از احراز صلاحيت دو نفر از كانديداهاي انتخابات مجلس خبرگان رهبري خبر داد.
به گفته مدرسي ، در استان يزد 6 نفر كانديداي انتخابات مجلس خبرگان رهبري بودند كه پس از بررسي هاي لازم ، صلاحيت آقايان وافي و صدر طباطبائي احراز شد.

وي با اشاره به اينكه صلاحيت سه نفر از كانديداها احراز نشد ، افزود: يك نفر از كانديداها نيز انصراف داد.
وي با اشاره به اينكه اين دوره ، سنگين ترين انتخابات از حيث مراحل اجرائي است، تصريح كرد: البته با توجه به اينكه در اين دوره ،‌بيشترين هماهنگي ميان هيات هاي نظارت، اجرائي و بازرسي به چشم مي خورد، از جهاتي راحت ترين انتخابات را برگزار مي كنيم.
مدرسي درباره تجميع انتخابات، گفت: انتظار داشتيم كه بحث نظارت هم تجميع شود كه با امتناع شوراي نگهبان چنين نشد. به اعتقاد وي وجود دو گروه ناظر در روز برگزاري از سوي مجلس و شوراي نگهبان ، نكته اي است كه بايد براي دوره هاي بعد، مورد توجه قرار گيرد.
سخنگوي هيات نظارت شوراي نگهبان در يزد، برنامه ريزي براي حضور ناظران انتخاباتي اين شورا در روز برگزاري انتخابات را منسجم و كم نظير توصيف و افزود: بر اساس تمهيداتي كه انديشيده شده، به طور ميانگين ، سه ناظر از شوراي نگهبان براي كمك به سلامت برگزاري انتخابات حضور خواهند داشت و همچنين در اقدامي كم نظير ، ناظران شوراي نگهبان پس از طي مراحل آموزشي و آشنايي با زواياي انتخابات، كه در قالب يك جزوه 50 صفحه اي صورت گرفته است، در آزموني كه در آينده نزديك صورت خواهد گرفت، شركت خواهند كرد تا به نحو مطلوب تري ، در بعد نظارتي فعاليت داشته باشند.
مدرسي در پايان حضور گسترده مردم در انتخابات را ذخيره اي براي نظام و عاملي در راستاي تقويت مشروعيت آن دانست و از كانديداهاي انتخابات شوراها خواست با تامل در نحوه تبليغات انتخابات خبرگان ،‌ به پديداري الگويي تازه و متناسب با جامعه اسلامي كمك كنند