زمان : 26 Khordad 1390 - 10:54
شناسه : 34926
بازدید : 4799
من چه نسبتي دارم با علي؟! من چه نسبتي دارم با علي؟!

من چه نسبتی دارم با علی؟!

یزدفردا "احمد رضا قدیریان :امروز همان روز بزرگ است كه كعبه، پهلوی خویش را می‌شكافد تا مولودی پاك و آسمانی به همه بشریت هدیه كند.

من چقدر خوشبختم كه خود را مرید چنان مولودی می‌دانم و شیعه چنان مولایی می‌نامم. اما به راستی من چه نسبتی دارم با او؟

من با علی كه همواره با پاكی و پاكدامنی زیست چه نسبتی دارم ؟

من با علی كه هرگز تن به خواسته‌های حقیر این جهانی نداد چه نسبتی دارم ؟

من با علی كه سرتاسر زندگی‌اش را در مسیر خشنودی خداوند گذراند چه نسبتی دارم ؟

من كه با اندك ناملایمی، خشمم را نثار دوست و دشمن، خویشاوند و بیگانه می‌كنم چه نسبتی دارم با حلم علی؟

من كه برای رسیدن به كوچكترین و پست‌ترین هدف‌های روزمره‌ام به دروغ چنگ می‌زنم چه نسبتی دارم با صداقت علی؟

من كه كوچك‌ترین ندای انتقاد را برنمی‌تابم و در حق مخالف خود از انجام هر كاری مضایقه نمی‌كنم چه نسبتی دارم با شرح صدر علی؟

من كه در سخنم و در عملم و در قضاوتم نسبت به دیگران، از بیان هر سخن نسنجیده‌ای رویگردان نیستم چه نسبتی دارم با انصاف علی؟

من كه صدای ناله یتیمان و نیازمندان را در یك قدمی خود می‌شنوم و بی‌اعتنا سر در لاك زندگی‌ام فرو برده‌ام، چه نسبتی دارم با رحمت علی؟

من كه سقف درك و معرفتم از پرداختن به كسب مال و منال و ثروت و قدرت و موقعیت‌های ناپایدار فراتر نمی‌رود چه نسبتی دارم با معرفت علی؟

من كه خویش و آشنا را هرچند دارای حق نباشند بر دشمن و بیگانه، هرچند دارای حق باشند رجحان می‌دهم چه نسبتی دارم با عدالت علی؟

من كه به خاطر حقی كه ندارم، اختلاف‌ها را جار می‌زنم و عربده‌های مستانه می‌كشم، چه نسبتی دارم با سكوت خداطلبانه و وحدت‌بخش علی؟

من كه در لحظه‌های سرنوشت‌ساز، صحنه‌های مجاهده در راه خدا را ترك می‌كنم و به كنج روزمرگی‌هایم می‌خزم، چه نسبتی دارم با شجاعت علی؟

من كه زندگی‌ام از هر گونه تأمل و درنگ معنوی، تفكر و تدبر در فلسفه آفرینش، لحظه‌های خلوت و نیایش خالی است چه نسبتی دارم با معنویت علی؟

من كه از آموختن روی برمی‌تابم و از تحصیل به گرفتن مدركی قناعت می‌كنم و اهل پژوهش و بینش نیستم چه نسبتی دارم با نهج‌البلاغه و حكمت علی؟

من كه در برابر آنچه نباید سكوت كنم، سكوت می‌كنم و چشم بر حق مظلوم می‌بندم چه نسبتی دارم با فریاد حق‌طلبانه علی كه بیرون كشیدن خلخالی را از پای یك زن غیرمسلمان برنمی‌تافت؟

من كه برادر مسلمانم را دشنام می‌دهم و به او تهمت می‌زنم و او را غیرمسلمان می‌نامم چه نسبتی دارم با نگاه مشفقانه علی به مردم غیرمسلمانی كه در بلاد اسلام زندگی می‌كنند؟

 من كه اسیر خودنمایی و ریاكاری هستم چه نسبتی دارم با مولایی كه از روی سینه دشمن برخاست و چرخی زد و بازگشت تا خشم خودش را فرونشاند و آن‌گاه تنها و تنها به خاطر رضایت معبودش شمشیر بر گردن دشمن بگذارد؟ من چه نسبتی دارم با خلوص علی؟

 من كه ...
امروز همان روز بزرگ است كه كعبه، پهلوی خویش را می‌شكافد تا مولودی پاك و آسمانی به همه بشریت هدیه كند. من چقدر خوشبختم كه خود را مرید چنان مولودی می‌دانم و شیعه چنان مولایی می‌نامم. اما به راستی من چه نسبتی دارم با او؟