زمان : 25 Khordad 1390 - 12:38
شناسه : 34911
بازدید : 4396
همایش کیهان شناسی و ضرورت تأسیس رصد خانه در شهرستان ابرکوه + گزارش تصویری همایش کیهان شناسی و ضرورت تأسیس رصد خانه در شهرستان ابرکوه + گزارش تصویری

همایش کیهان شناسی و ضرورت تأسیس رصد خانه در شهرستان ابرکوه + گزارش تصویری

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:همایش کیهان شناسی و ضرورت تأسیس رصد خانه در شهرستان ابرکوه، به همت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید.

مدیر آموزش و پرورش ابرکوه در این همایش، تلاش در جهت بالا بردن جایگاه علمی شهرستان را وظیفه ای همگانی ذکر نمود.

جاوید خطیبی با یادآوری این مطلب که ایجاد رصد خانه، هدف آموزش و پرورش شهرستان است ، از تمامی کسانی که می توانند در این راستا، یاری رسان آموزش و پرورش باشند  درخواست همکاری کرد.

رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران نیز در این همایش، بر لزوم تمرکز زدائی از تهران و حضور فعال جوانان شهرستانی، در زمینه فعالیت در نجوم آماتوری تأکید نمود.

مسعود عتیقی، آموزش و پرورش را گزیده ترین مکان جهت کارهای آموزشی و فرهنگی ذکر نمود.

عتیقی، عظمت امروز را مدیون توانمندی ها استعدادهای ایران اسلامی ذکر نمود و خطاب به حاضرین اظهار داشت: حق شماست که در المپیاد نجوم شرکت کنید و امیدواریم همانطور که یک خیر در این شهرستان زمینه را جهت ساخت رصد خانه ایجاد نموده، دیگران نیز همت کرده و بزودی شاهد راه اندازی اولین رصد خانه شهرستان باشیم.

 احمد دالکی نیز که در همایش از او به عنوان پدر فیزیک ایران نام برده شد اظهار داشت: به کویر و مردمان سختکوش آن که آقای رنجبر خیر شهرستانی پایه گذار تأسیس اولین رصد خانه در ابرکوه، نیز یکی از آن هاست افتخار می کنم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز که در جمع معلمان ابرکوه به ایراد سخن می پرداخت افزود: زحمات دبیران این شهرستان محروم با شهرهای بزرگ و دارای مدارس نمونه و غیر انتفاعی ،قابل مقایسه نیست.

وی با بیان این مطلب که معلمان می بایست به خود ببالند که به چنین شغل شریفی اشتغال دارند، خاطر نشان ساخت : پیشرفت ایران اسلامی بیشترین دین را به این عزیزان دارد.

فرماندار ابرکوه نیز در این همایش، ،ستاره شناسان را کسانی ذکر نمود که در جهت شناساندن خداوند متعال تلاش می نمایند.

اسماعیل برزگرزاده، همچنین ابرکوه را خطه ای عالم پرور ذکر نمود و خاطر نشان ساخت : جوانان ابرکوه قابلیت ها و پتانسیل های بالائی دارند که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که کار این خیر در جهت تأسیس رصد خانه کاری ارزشمند است، از وی به جهت استفاده از ثروت خود در جهت گسترش علم تقدیر نمود.

سرویس عکس یزدفردا "

عکس :رحیم میر عظیم -عکاس یزدفردا