زمان : 24 Khordad 1390 - 19:50
شناسه : 34880
بازدید : 3670
قرض الحسنه، تحقق زندگی بدون ربا قرض الحسنه، تحقق زندگی بدون ربا

قرض الحسنه، تحقق زندگی بدون ربا


صندوق قرض الحسنه کانون حضرت بقیه الله زمینه ساز تحقق شعار جهاد اقتصادی تحقق شعار جهاد اقتصادی


مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت بقیه الله (عج) از فعالیت صندوق قرض الحسنه ریحانه النبی این کانون در مسجد ابوالفضل (ع) با هدف رفع مشکلات و گفتاری افراد آبرومند خبرداد.


محمد جواد دهقان، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت بقیه الله (عج) با بیان اینکه فعالیت صندوق های قرض الحسنه امری خداپسندانه است که ربا در آن راهی ندارد گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می توانند با راه اندازی چنین صندوق هایی بهترین الگو در ترویج فرهنگ و روحیه جهادی در جامعه باشند.


وی با اشاره به اینکه قرض الحسنه در دین اسلام توصیه شده است ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری سال 90 با عنوان جهاد اقتصادی توجه به سنت قرض‌الحسنه در مساجد نقش مهمی در زمینه‌ساز رفع فقر و گسترش عدالت خواهد داشت.


وی همچنین از برگزاری کلاس های مشاوره در این کانون خبرداد و افزود: این کانون سفرهای زیارتی قم و جمکران را در مناسبت های مختلف با حضور پرشور جوانان برگزار کرده است.


دهقان برگزاری کلاس های حفظ و تفسیر، تجوید ،قرائت و تفسیر، ترتیل، 1445، تفسیر کوتاه را از جمله فعالیت های آموزشی این کانون برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تاستان دانست.


وی همچنین برگزاری دوره های آموزشی امداد و نجات با همکاری هلال احمر و حضور پرشور جوانان ونوجوانان را از دیگر برنامه های آموزشی کانون حضرت بقیه اله ذکر کرد.


وی ادامه داد: کتابخانه این کانون در فضای به وسعت یکصد متر و 3 هزار عنوان کتاب محل مناسبی برای جوانان و نوجوانان مسجدی را فراهم آورده است.


دهقان در ادامه از تشکیل هیات ریحانه النبی این کانون خبر داد و ادامه داد: کانون فرهنگی هنری حضرت بقیه الله (عج) در سال 87 در مسجد حضرت ابوالفضل قاسم آباد یزد راه اندازی شده است.


دهقان در ادامه با اشاره به برگزاری حلقه های معرفتی در این کانون اظهارداشت: این حلقه ها با حضور اساتید مجرب برگزار می شود مباحث و معضلات روز جامعه با حضور جوانان و نوجوانان مسجدی در آن به بحث و گفت و گو گذاشته می شود.