زمان : 24 Khordad 1390 - 00:39
شناسه : 34850
بازدید : 3754
برگزاري نمايشگاه صنايع دستي در گالري موزه آئينه و روشنايي يزد برگزاري نمايشگاه صنايع دستي در گالري موزه آئينه و روشنايي يزد

برگزاري نمايشگاه صنايع دستي در گالري موزه آئينه و روشنايي يزد


موزه آيينه و روشنايي به مدت يک هفته پذيراي علاقمندان به هنرهاي صنايع دستي است.


به گزارش روابط عمومي، معاون صنايع دستي اداره‌كل ميراث‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد گفت: به مناسبت روز جهاني صنايع دستي آثار هنرآموزان مرکز آموزش صنايع دستي در موزه آيينه و روشنايي به نمايش عموم گذاشته شده است.


"بهشتي نژاد" با بيان اين خبر افزود: صنايع دستي به عنوان "يک هنر صنعت " که ريشه در آداب، رسوم وسنت‌هاي مردم دارد همواره طي قرون متمادي براي اکثريت مردم منبع کار و درآمد بوده و از نظر اقتصادي نيز در گذشته داراي جايگاه بسيار خوبي بوده است.


وي هدف از برگزاري نمايشگاه صنايع‌دستي،ترويج و معرفي رشته‌هاي صنايع‌دستي عنوان کرد و گفت: بر پايي اين گونه نمايشگاه‌ها فرصت مناسبي براي عرضه محصولات توليد شده صنعت‌گران، ترويج و آشنايي عموم با هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اين مرز و بوم است.


"بهشتي نژاد" ادامه داد: توجه به هنرهاي بومي و سنتي امر مهمي است در توسعه صنعت گردشگري که بايستي بدان پرداخته شود.


وي گفت: در اين نمايشگاه 30 اثر در قالب تابلوهاي منبت، مشبک، معرق،سرمه دوزي،پته دوزي و ... به نمايش گذاشته شده است.


علاقه‌مندان براي بازديد از اين آثار مي‏توانند از تاريخ 20 الي 26 خردادماه از ساعت 12-8 و20- 16به موزه آيينه و روشنايي به نشاني خيابان آيت ا.. کاشاني، روبروي بوستان هفتم تير مراجعه و به منظور كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 8240010 تماس حاصل نمايند.