زمان : 23 Khordad 1390 - 11:24
شناسه : 34808
بازدید : 4372
سمینار دو روزه طب سالمندی صبح امروز در یزد آغاز بکار کرد سمینار دو روزه طب سالمندی صبح امروز در یزد آغاز بکار کرد

سمینار دو روزه طب سالمندی صبح امروز در یزد آغاز بکار کرد

یزدفردا :بهداشت و درمان "پزشکی:سمینار دو روزه طب سالمندی صبح امروز با حضور پزشکان و کارشناسان یزدی در محل سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز بکار کرد.
دکتر جمشید آیت اللهی دبیر علمی این همایش به خبرنگار وبدا، گفت: سمینار دو روزه طب سالمندی با هدف آشنایی پزشکان با جدید ترین روشهای نوین در طب سالمندی برگزار شده است.
وی اظهارداشت: از آنجا که تاکنون در خصوص مباحث طب سالمندی کمتر کاری انجام شده بود بنابراین تصمیم بر آن شد که سمیناری جامع در این خصوص برگزار گردد. وی گفت: این سمینار دو روزه با حضور بیش از 200 نفر از کلیه گروه های پزشکی از جمله؛ متخصصین روانپزشکی، قلب و عروق، فارماکولوژی، بیماریهای عفونی، چشم پزشکی، دهان و دندان، تغذیه، روماتولوژی، گوارش، و گوش و حلق و بینی ، پزشکان عمومی رادیولوژی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، اطفال، ارتوپدی فنی، داروسازی، طب اورژانس، علوم آزمایشگاهی و غیره برگزار شده است. دبیر علمی این همایش ، اختلالات روانی در سالمندی، بیماریهای قلب عروقی در افراد سالمند، تغییرات فارماکودینامیک داروها در سالمندان، سالمندی و اختلالات بینایی، یائسگی، سالمندی و مشکلات دهان و دندان، تغذیه در سالمندی را از مباحث مورد بحث در این سمینار برشمرد و عنوان داشت: پیشگیری و کنترل استئوپروز در سالمندان، اختلالات گوارشی در سالمندان، سالمندی و اختلالت شنوایی، اخلاق پزشکی در سالمندی و روش های پیشگیری و درمان زخم بستر در سالمندان از دیگر مباحث در این سمینار است.
دکتر آیت اللهی در پایان گفت: این سمینار دو روزه دارای امتیاز بازآموزی برای کلیه شرکت کنندگان خواهد بود.