زمان : 22 Khordad 1390 - 23:33
شناسه : 34799
بازدید : 5492
نقدی بر تحلیل جن‌گيرها و رمال‌ها .. روزنامه ایران :وقتی که آب سربالا میرود نقدی بر تحلیل جن‌گيرها و رمال‌ها .. روزنامه ایران :وقتی که آب سربالا میرود

نقدی بر تحلیل جن‌گيرها و رمال‌ها .. روزنامه ایران :وقتی که آب سربالا میرود

دکتر محمد حسن نجفی


امام را که یادتان هست ؟ و سخنان بی پرده و صریح ایشان هنگام شهادت همراهانی از جنس یاران سید الشهدا ء ؟ مطهری پاره تن من بود ... بهشتی خارچشم دشمنان اسلام بود شاید این کلمات را امام جز برای این دو بزرگوار به کار نبرده باشد و البته دشمنان نیز برای ضربه زدن بر پیکر نظام مقدس جمهوری اسلامی آدمهائی را نشانه گرفتند که به تنهائی یک ملت بودند و پاره تن امام ، اما جالب است که مدعیان دروغین پیروی از ولایت برای گرم کردن بازار فریب خود نه تنها بر راه غلط خویش پافشاری میکنند که به روش منافقین اول انقلاب در پی ترور شخصیتهائی بر می آیند که همان نقش های ارزنده را برای ولی امر زمان دارند هیچ کس منکر فرمایشات مقام عظمای ولایت در تائید مقام علمی و معنوی آیت الله مصباح یزدی نیست ایشان آقای مصباح را مطهری زمان دانسته و همه ما میدانیم که حضرت ایشان بی جهت در تائید فردی تا به این حد وارد میدان نمیشود تا بوده همین روال بوده ! هنگامی که حضرت آقای مصباح یک تنه در مقابل اندیشه های جامعه مدنی غیر دینی و اندیشه های پیروان جریانات سکولار ایستاده بود مورد آماج ناجوانمردانه ترین حملات از اردوگاه فرج دباغ و اذنابش بود و اکنون نیز به جرم روشنگری در تریبون رسمی دولت مورد نقد غیر منصفانه قرار میگیرد

اخیرا روزنامه ایران با یک سفسطه بازی هنرمندانه قبل و حال را به هم دوخته و غافل یا فارغ از نوع اعتراضاتی که هم اکنون میشود در صدد تطهیر جریانی بر آمده که دیگر هیچ مرجع دینی و حتی طرفدار منصفی از دولت در بدنه اصولگرائی نمانده که نسبت به ان نقد نداشته باشد ، در این پروژه به اصطلاح تحقیقی ( بخوانید سفارش متن ) نویسنده ، جریاناتی که قبل از این و در داخل جریان التقاطی و بی هویت سبز بر علیه دولت شکل گرفته را همسنگ اعتراضات اکنون علما و اصولگرایان قلمداد کرده است جالب است که بر اساس نظر نویسنده تحقیق مذکور نمایشنامه تخریب دولت و رئیس جمهور در چند پرده و احتمالا با یک کارگردان اداره میشود که پرده اول را میر حسین موسوی بازی میکند و مسئولیت اجرای پرده های بعدی این نمایش تخریب را مقامات عالی رتبه نظام و پرده سوم را به زعم نویسنده ، همان اقتدار گرایان بر عهده دارند که تا قبل از این کلمه اقتدار گرایان توسط جریان بی هویت سبز و اپوزوسیون خارج نشین و منافقین به کلیت نظام اطلاق میشد و اکنون تنزل درجه یافته و به منتقدین دولت را شمامل میشود ، حال پاسخ این سئوالات در ذهن خواننده منصف خالی میماند که

1- اقتدار گرایان چه کسانی هستند ؟ منتقدین دولت از میرحسین گرفته تا فرمانده سپاه همه اقتدار گرا هستند و این جماعت که تاب نقد بر خود را ندارند مظلوم ؟

2- از اینکه نویسنده ، نقد بر گفتار و کرداررئیس دفتر را همان نقدر بر رئیس جمهور میداند چه منظوری دارد ؟ آقای رئیس جمهور معتقد به افکار ماسونی منادی مکتب ایرانی است ؟ یا از نظر رئیس جمهور ایشان فردی اجرائی است و حرفهایش ربطی به کردارش ندارد ؟

3- انتخاب گزینشی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تائید سمت و سوی فعالیتهای اجرائی و عدالت محوری رئیس جمهور چه هدفی را دنبال میکند ؟ آیا تائید اقدامات در زمانهای خاص ، به مفهوم افسار گسیختن عده ای در بیان مواضع نادرست است؟ و آیا این نگرانی وجود ندارد که در نهایت همه فعالیتهای دولت به نام فردی خاص قباله بخورد ؟

4- اگر بنا باشد به دست خود خبرگزاری فارس که به جز تعریف و تمجیدهای گزافه از دولت در پرونده خود چیز دیگری ندارد و روزنامه کیهان که در این سالها به جرم حمایتهای بی دریغ از دولت مورد تحریم و هجمه بیدریغ اصلاح طلبان و معاندین خارج نشین قرار گرفت ، مقابل بگذاریم ، برای دولت چه پشتوانه ای باقی میماند ؟ چه هدفی میتواند در پشت پرده این گونه نوشتارها باشد ؟ آیا غیر از این است که این جریان منحرف روز به روز به ساختارهای جریانات ضد انقلاب بیشتر و بیشتر نزدیک میشود ؟

5- اینها که اکنون به امثال آیت الله مصباح یزدی میتازند چه تضمینی میدهند که فردا مقابل رای و نظر مقام عظمای ولایت قد علم نکنند ؟ مگر تا کنون موارد متعددی از این عدم تبعیت که شعار آن را میدهند مشاهده نشده ؟


خوب است که آقایان به جای گردن کشی در مقابل حقیقت به آن گردن بگذارند

..............................................................................

مقاله درج شده در ویژه نامه سیاسی روزنامه ایران مورخ شنبه 21/3/90

جن‌گيرها و رمال‌ها را چه كساني به دولت احمدي‌نژاد منتسب كردند

«بشقاب خالی امام زمان»، «صندلی خالی امام زمان»، «سجاده خالی امام زمان»، «آسفالت راه ظهور(اتوبان قم -جمکران)»، «هاله نور»، و...، همه اینها مقدماتی براي تخريب آقاي احمدي‌نژاد بود که جرقه‌هاي اوليه آن در زمان مدیریت دکتر احمدی‌نژاد بر شهرداری تهران زده شد و حکایت از تهیه و تولید دنباله‌دارترین سریال سیاسی تاریخ انقلاب اسلامی ايران دارد،

"سریالی که تهیه‌کنندگان و کارگردانان آن، جریان اقتدارگرا و دو سوژه اصلی آن آقايان احمدی‌نژاد و مشایی هستند"". سکانس‌ها و پلان‌های اغواکننده این سریال بر صفحات سایت‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای و دیگر رسانه‌های غیررسمی دیداری و شنیداری این جریان نقش بست و در بسیاری از لحظه‌ها ترسناک‌ترین و در عین حال مضحک‌ترین صحنه‌ها را رقم زد که باعث ریزش بسیاری از خواص و بزرگان شد.

بخش دوم این سریال سیاسی پس از انتخابات سال 1388 و خصوصاً در ماه‌های اخیر، با شدت و حجم بیشتری تهیه و تولید شد. این بخش از سریال فوق به شرح زیر در 12 پرده مورد نقد و بررسی قرار گرفته است...


پرده اول:

اتهام جریان سبز به احمدی‌نژاد مبنی بر خیالبافی و خرافه‌گرایی 13 خرداد 1388: مدیریت خیالبافی و خرافه‌گرایی از این نوع مدیریت است... میرحسین موسوی در مناظره با دکتر احمدی‌نژاد مدعی شد: یک مدیریتی هست که بر اساس ماجراجویی و بی‌ثباتی، رفتارهای نمایشی و قهرمان‌نمایی و شعاری، خیالبافی و خرافه‌گرایی، پنهان‌کاری، خودمحوری، قانونگریزی، سطحی‌نگری و روزمرگی و افراط و تفریط که من بقیه بحث‌ها را در این چارچوب پیش خواهم برد

یک موردی هم هست که ما بیايیم بر اساس متانت رفتارهای منطقی و کارشناسی شده، خرافه‌ستیزی و شفافیت، صراحت، قانونگرایی و اتکا به خرد جمعی، دوراندیشی و آینده نگری، اعتدال و میانه‌روی کار کنیم...

به هر حال مدیریت هیجانی و بی ثبات، نمایشی و شعاری، خیالبافی و خرافه‌گرایی از این نوع مدیریت است.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=890784

20 خرداد 1388: متوسل به خدا و پيغمبر مي‌‌شوم، مي‌‌گويند خرافه‌اي است، حال به يك پارچه متوسل شده‌اند

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، دکترمحمود احمدي‌نژاد در بخشي از سخنان خود در اجتماع ميليوني مردم تهران كه از ميدان انقلاب تا دانشگاه شريف حضور پيدا كرده بودند با اشاره به توزيع سي‌دي‌هاي تخريبي عليه وي گفت: ميليون‌ها سي‌دي عليه من به عنوان 90 سياسي منتشر كرده‌اند كه محل چاپ و تكثير آنها معلوم است و آنها با بريدن مطالب در اين سي‌دي مي‌‌خواهند مرا خرافاتي جلوه دهند و در حالي كه ما از امام زمان و پيامبران اسم مي‌‌بريم، مي‌‌گويند كه ما خرافي هستيم اما خود آنها به يك تكه پارچه متوسل مي‌‌شوند.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8803200639

29 خرداد 1388: مقام معظم رهبری: رئيس جمهور را خرافاتی، رمال و از اين نسبت‌های خجالت‌آور دادند!

امام خامنه‌ای در خطبه دوم نماز جمعه در مورد تخریب رئیس جمهور فرمودند: از يك طرف صريح‌ترين اهانت‌ها به رئيس جمهور قانونی كشور شد. حتی از دو سه ماه قبل از مناظرات هم این سخنرانی‌ها را برای من می‌آوردند و من مي‌‌ديدم يا گاهی می‌شنيدم؛ تهمت‌هايی زدند، حرف‌هايی گفتند؛ به كی؟ به كسی كه رئيس جمهور قانونی كشور است، متكی به آراي مردم است. نسبت‌های خلاف دادند، رئيس جمهور مملكت را كه مورد اعتماد مردم است، به دروغگويی متهم كردند! اينها خوب است؟ كارنامه‌های جعلی برای دولت درست كردند، اينجا آنجا پخش كردند كه ما كه در جريان امور هستيم، می‌بينيم مي‌‌دانيم كه اينها خلاف واقع است؛ فحاشی كردند؛ رئيس جمهور را خرافاتی، رمال، از اين نسبت‌های خجالت‌آور دادند؛ اخلاق و قانون و انصاف را زير پا گذاشتند.

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7190

پرده دوم:

تکرار ماجرا؛ جهان‌نیوز کلید مي‌‌زند

4 مرداد ۱۳۸۸(پنج هفته پس از موضعگیری مقام معظم رهبری در انتقاد از تخریب‌کنندگان دولت

):جزئیاتی از ارتباط یک مقام ارشد با مرتاض هندی در حالی که از گوشه وکنار خبرهایی درباره باب شدن پیش‌بینی و غیبگویی سیاسی در میان برخی مدیران حکایت دارد، خبرنگار جهان به گوشه‌هایی از ارتباط یک مقام ارشد کشور با مرتاض هندی که ادعا مي‌‌شود عمری 400 ساله دارد، پی‌برد.

به گزارش جهان، این مقام ارشد کشور در چند سال اخیر سفرهای متعددی به هند داشته که فاصله زمانی برخی از این سفرها کمتر از 50 روز بوده است.

وی در این سفر به دیدار مرتاضی مي‌‌رود که ادعا مي‌‌شود بیش از 400 سال سن دارد و از جایگاه بسیار بالایی در میان طرفداران خود برخوردار است و نکته جالب این است که این مرتاض از میان مراجعه‌کنندگان خارجی خود، تنها به این مقام ارشد ایرانی اجازه دیدارهای منظم با خود را داده است.

در این دیدارها فرد مذکور در جریان پیش‌بینی و آینده‌نگری‌های مرتاض درخصوص تحولات جهان و بعضاً ایران قرار مي‌‌گیرد و تاکنون بسیاری ازاین ایده‌ها و پیش‌بینی‌ها به داخل کشور هم منتقل شده و تلاش‌های مختلفی هم صورت گرفته است تا به نوعی از این افکار و نقطه نظرات در برنامه‌ها و سیاستگذاری‌ها استفاده شود که با برخی مخالفت‌ها و مقاومت‌های گسترده مواجه شد.

البته این مقام در داخل کشور هم دیدارهای بسیار منظمی با برخی از چهره‌ها و افراد عجیب و غریب در مناطق کویری و مرزی ایران انجام داده که گرایشات مشابهی با مرتاض هندی دارند و انتقادات بسیاری هم از این جهت به وی وارد شده که تاکنون در جهت رفع شبهات و انتقادات در این خصوص اقدام خاصی را صورت نداده است.

(تصویر شماره 1


http://www.jahannews.com/vdcdns0k.yt0jn6a22y.html

پرده سوم:

يك جریان سياسي آخرین نسخه‌های تاکتیک‌های عملیات روانی را به میدان مي‌‌آورد

خبرگزاری فارس، سایت‌های خبری مانند برهان، نقدنیوز، نسیم آنلاین، جهان نیوز، ندای انقلاب، مشرق نیوز، جوان آنلاین، الف، صراط نیوز، تبیان و... و همچنین روزنامه‌هایی مانند کیهان، جوان، تهران امروز، جام جم و نشریاتی مانند پنجره، 9 دی و... که زنجیره رسانه‌های منسوب به يك جریان سياسي خاص را تشکیل مي‌‌دهند، در یک عملیات پیچیده تبلیغاتی و برگرفته شده از آخرین نسخه‌های تاکتیک‌های جنگ روانی، مهندس اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتررئیس جمهور و هرکسی که به نحوی در دولت با او ارتباط دارد، مورد آماج حملات سنگین و ناجوانمردانه خود قرار مي‌‌دهند. در این بین رسانه‌هایی مانند سایت‌های تابناک، خبرآنلاین و روزنامه‌های ملت، روزگار و شرق که منسوب به دیگر محافل سیاسی هستند، در یک اتحاد نانوشته با رسانه‌های اقتدارگرا، پا در میدان به مسلخ بردن دولت مي‌‌گذارند. عناوین زیر تعدادی از تاکتیک‌های عملیات روانی هستند که به طرز ماهرانه‌ای بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 مورد استفاده جریان اقتدارگرا قرار گرفته است: