زمان : 22 Khordad 1390 - 19:02
شناسه : 34775
بازدید : 5173
مسئول باغبانی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی ابرکوه: آگاهی دادن به کشاورزان مبارزه با آفات را تسهیل می کند مسئول باغبانی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی ابرکوه: آگاهی دادن به کشاورزان مبارزه با آفات را تسهیل می کند
مسئول باغبانی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی ابرکوه:

آگاهی دادن به کشاورزان مبارزه با آفات را تسهیل می کند

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:مسئول باغبانی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی ابرکوه برخی از فعالیت های این واحد در سال زراعی 90-89 را برشمرد.

سید احمد ابراهیم خانی نقش کشاورزان در فعالیت های مبارزه با آفات در مزارع و باغات را یادآور شد و افزود: آگاهی دادن به کشاورزان ، باعث مبارزه بهتر و سریعتر با آفات و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی خواهد شد.

سید احمد ابراهیم خانی از مبارزه با پوره سن در سطح 5500 هکتار از اراضی گندم و 200 هکتار از اراضی جو در این شهرستان خبر داد.

ابراهیم خانی افزود: همچنین با توجه به تراکم بیش از حد آفت سن در مزارع، در سطح 1500 هکتار از مزارع گندم نیز، مبارزه با سن مادری صورت پذیرفته است.

وی مبارزه با علف های هرز گندم در سطح 700 هکتار و ارائه علف کش های جدید و خدمات و راهنمائی های لازم در این زمینه به کشاورزان را از دیگر فعالیت های این واحد بر شمرد.

به گفته ابراهیم خانی، اجرای پروژه پیش آگاهی و مبارزه با آفات همگانی زراعی در سطح 500 هکتار از اراضی و همچنین اجرای پروژه پیش آگاهی و مبارزه با آفات همگانی باغی در سطح 50 هکتار نیز، برخی دیگر از فعالیت های این واحد در سال زراعی گذشته بوده است.

سید احمد ابراهیم خانی مبارزه غیر شیمیائی با آفت سوسک سرشاخه خوار زرد آلو با نظارت و بررسی مراحل بیولوژی آفت در سطح 700 هکتار از باغات را از جمله بخشی از این فعالیت ها بر شمرد.

ابراهیم خانی مبارزه با بیماری های درختان میوه در سطح 300 هکتار و مبارزه غیر شیمیائی با آفات درختان میوه به کمک نصب تله های فرمونی و تله کارت های رنگی، با نظارت در باغات پسته و انار را نیز از دیگر فعالیت ها بر شمرد.

وی با بیان این مطلب که در سطح 150 هکتار نیز، مدیریت جامع مبارزه با آفات چهار گانه اعمال شده است افزود: در سطح 200 هکتار نیز راهنمائی های لازم و نظارت کارشناسی، در جهت تغذیه صحیح و علمی اعمال شده است.

وی با بیان اینکه در 3 مورد نیز اطلاعیه پیش آگاهی های حفظ نباتات در خصوص باغات پسته، به اطلاع پسته کاران رسیده است، تأثیر گذاری این اطلاعیه ها، در خصوص بهبود کیفیت محصولات را خاطر نشان ساخت.

ابراهیم خانی همچنین خاطر نشان ساخت : در سطح 1000 هکتار از مزارع و باغات میوه شهرستان نیز با علف های هرز مبارزه شده است.