زمان : 22 Khordad 1390 - 11:26
شناسه : 34752
بازدید : 3751
فرماندارطبس: زيربناي زندگي شهري، كشاورزي است فرماندارطبس: زيربناي زندگي شهري، كشاورزي است

فرماندارطبس: زيربناي زندگي شهري، كشاورزي است

طبس- سید ابوالفضل حقانی "سرپرستي يزدفردا: مدير و جمعي از كاركنان جهاد كشاورزي و دستگاه ها و مراكز مربوط ، با فرماندار طبس ديدار كردند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان طبس ، بيست و يكم خرداد ماه در اولين روز از هفته جهاد كشاورزي ، مدير و مسئولان واحدهاي جهاد كشاورزي شهرستان طبس با حضور در فرمانداري ، با فرماندار طبس ديدار كردند.

در اين ديدار مسئولان شبكه دامپزشكي ، اداره منابع طبيعي و آبخيزداري ، تعاون روستايي و رؤساي مراكز جهاد كشاورزي بخش هاي دستگردان و ديهوك نيز حضور داشتند.

فرماندار طبس در اين مراسم ، ضمن گراميداشت هفته جهاد كشاورزي ، كشاورزي را از اولويت هاي شهرستان برشمرد كه مورد توجه خاص مي باشد.

"عزيز بهزادي" اظهار داشت : كشاورزي عامل مهمي براي بقا و دوام جمعيت در روستاها مي تواند باشد و به همين دليل اهميت ويژه اي دارد.

نماينده عالي دولت در شهرستان طبس ، افزود :زيربناي زندگي شهري، كشاورزي است و حيات و رونق صنعت و معدن و ساير بخش ها از قِبل كشاورزي است.

وي با تشكر از خدمات مجموعه جهاد كشاورزي و با اشاره به برخي از مشكلات مردم بويژه در روستاها ، بر لزوم رسيدگي هر چه بيشتر به مشكلات مردم و مخصوصا كشاورزان، تأكيد كرد.

مدير جهاد كشاورزي طبس نيز ضمن سخناني در خصوص ضرورت هاي بخش كشاورزي و توجه خاص مقام معظم رهبري به اين بخش ، شعار هفته جهاد كشاورزي را جهاد اقتصادي ، جهاد كشاورزي و فرهنگ جهادي اعلام كرد.

"محمود اسدي" گفت : از جمعيت شاغل در سطح شهرستان طبس حدود 5 هزار نفر كه بالغ بر 20 درصد از اين جمعيت را تشكيل مي دهند ، در امر كشاورزي مشغول هستند.

وي تثبيت اشتغال فعالان بخش كشاورزي و رفع مشكلات آنها و نيز تلاش در راستاي افزايش ايجاد اشتغال در اين بخش را از اهداف مهم جهاد كشاورزي برشمرد.

اسدي ضمن تشريح اقدامات و خدمات جهاد كشاورزي در شهرستان طبس ، پيگيري اعتبار و اجراي 87 پروژه زيربنايي و خدماتي در بخش كشاورزي شهرستان طبس در 102 روستا با اعتبار مصوب 5/4 ميليارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به استان يزد و اعتبارات ملي ، استاني و خشكسالي را از جمله اقدامات اين مديريت اعلام كرد و ميزان اين اعتبارات را 5/1 برابر سال گذشته دانست.

تأمين تسهيلات بانكي مورد نياز 630 نفر از بهره برداران بخش كشاورزي شهرستان به مبلغ 4/2ميليارد تومان از ديگر اقدامات جهاد كشاورزي طبس است كه مدير اين دستگاه به آن اشاره كرد.

همچنين پيش از اين نشست ، مسئولان واحدها و مراكز مديريت جهاد كشاورزي و رؤساي ادارات مربوطه ، با امام جمعه ديدار كردند.

در این مراسم ، امام جمعه طبس، ضمن تبریک سالروز صدورفرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در مورد تشکیل نهاد مقدس جهاد سازندگی و همچنین هفته جهاد کشاورزی، در خصوص اهمیت کشاورزی و دامداری ازدیدگاه اسلام و استقلال و خودکفابی در محصولات کشاورزی مطالبی را عنوان و ضمن تشکر از زحمات کارکنان جهاد کشاورزی، خواستار توجه ویژه به قنوات و افزایش راندمان آبیاری شد.