زمان : 18 Khordad 1390 - 19:38
شناسه : 34610
بازدید : 5271
راه اندازی 60 کانون جدید فرهنگی هنری و 9 کانون تخصصی در مساجد یزد راه اندازی 60 کانون جدید فرهنگی هنری و 9 کانون تخصصی در مساجد یزد

راه اندازی 60 کانون جدید فرهنگی هنری و 9 کانون تخصصی در مساجد یزد


مسوول كانون مساجد يزد تشكيل 60 كانون جديد فرهنگی هنری و 9 كانون تخصصي در مساجد استان را از برنامه هاي سال جاري دبیرخانه کانون های مساجد عنوان كرد.


علی حکیمیان با تاکید بر توجه ویژه به روستاها اظهارداشت: بر اساس تصمیم وزارت ارشاد كار فرهنگي در روستاها بيشتر مربوط به كانون های مساجد است، بنابراین کانون هاي جديد در روستاها نقش پررنگ تري خواهند داشت.


وی همچنین از اعلام فراخوان به کانون های مساجد سراسر استان برای اعلام امادگی در خصوص کانون های تخصصی خبر داد و گفت: در حال حاضر 13 كانون تخصصی در استان وجود دارد كه تا پايان سال جاری 9 كانون ديگر به این تعداد افزوده می شود.


حکیمیان تصریح کرد: فراخوان به كانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان ارسال می شود تا كانون‌هايی كه شرايط لازم برای تخصصی شدن را دارند اظهار آمادگی كرده تا پس از بررسی‌های لازم اگر شرايطشان مطلوب بود تخصصی ‌شوند.


مسئول كانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان يزد در مورد شرايط كانون‌های تخصصی گفت: كانون‌های مساجدی كه قصد تخصصی شدن را دارند بايستی از دو نيروی متخصص، حداقل 70 متر فضا و تجهيزات مناسب برخوردار باشند.


وی تجهیزكتابخانه ها كانونها به قفسه، ميز و صندلي را از دیگر برنامه های سال جاری کانون مساجد عنوان کرد و افزود: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، گراميداشت دهه فجر و ... نيز در دستور كار كانون مساجد قرار دارد.


حکیمیان خاطر نشان كرد: حضور نسل جوان در سطح كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد مي تواند آنها را در مقابل تهديد نرم فرهنگي دشمنان مصون نگه دارد .