زمان : 18 Khordad 1390 - 13:53
شناسه : 34602
بازدید : 4720
مشروح نشست خبري رييس جمهور با رسانه های داخلی و خارجی مشروح نشست خبري رييس جمهور با رسانه های داخلی و خارجی

مشروح نشست خبري رييس جمهور با رسانه های داخلی و خارجی

دولت با هدايت‌هاي رهبري عزيز حركت انقلاب را به مسير درست و واقعي خود بازگردانده است


رييس جمهور با تاكيد بر اينكه دولت به چيزي جز خدمت، پاكي، مردمي بودن، ساده‌زيستي و دفاع هوشمندانه از عزت و امنيت ملت ايران نمي‌انديشد، اظهار داشت: همان‌گونه كه رهبرمعظم انقلاب فرمودند، به جز 10 سال اول انقلاب و در دوره اين دولت، حركت انقلاب اسلامي در مسير درست و واقعي خود نبوده و اين بدان معناست كه اين دولت حركت و روند انقلاب را به مسير صحيح و واقعي خود البته با هدايت‌هاي رهبري عزيز بازگردانده است و اين روند را كه مسير دولت در پنج سال و نيم گذشته بوده است با قاطعيت ادامه خواهيم داد.

دكتر محمود احمدي نژاد عصر امروز سه شنبه در سخنان آغازين دومين نشست خبري خود در سال جديد با نمايندگان بيش از 300 رسانه داخلي و خارجي پيشرفت علمي و سرمايه‌گذاري در عرصه توليدات علمي را از برنامه هاي موفق و ثابت دولت برشمرد و افزود: يکي ديگر از برنامه هاي دولت توسعه و تکميل حلقه هاي زيرساختي کشور است که آينده ايران بر اساس آن ساخته خواهد شد.

رييس جمهور اظهار داشت: حجم فعاليت هاي عمراني سال گذشته يک رکورد تاريخي بود و اميدواريم امسال اين حجم از فعاليت هاي عمراني را به دو برابر سال گذشته برسانيم که بودجه آن نيز در قانون بودجه امسال ديده شده است.

دكتر احمدي نژاد برنامه ديگر دولت را توليد و ايجاد اشتغال گسترده اعلام کرد و گفت: امسال برنامه دولت، توسعه توليد و ايجاد دو و نيم ميليون شغل است؛ سال گذشته حدود يک ميليون و 700 هزار شغل جديد ايجاد شد که کار بزرگي بود و رکورد زده شد و اميدواريم با دو و نيم ميليون شغل جديد در سال جاري و تکرار آن در سال آينده نرخ بيکاري در كشور به حداقل برسد.

رييس جمهور همچنين با اشاره به ادامه اجراي قانون سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي تصريح كرد: حجم واگذاري‌هاي دولت به بخش خصوصي در مقايسه با 16 سال گذشته 27 برابر شده است.

دكتر احمدي نژاد همچنين با اشاره به اجراي طرح مسکن مهر، آن را يکي از برنامه هاي مسکّن دولت براي کنترل گراني‌ها در بخش ساختمان و مسکن برشمرد و گفت: دولت همچنين در سال جاري طرح آتيه مهر را نيز در دستور کار جدي خواهد داشت. اين طرح نواقص و مشکلاتي داشت که در حال برطرف شدن است و امسال به طور گسترده اين طرح اجرا مي شود زيرا فرزندان ايران بايد داراي آينده اي مطمئن باشند که اين موضوع وظيفه دولت است.


جريان سلطه به دنبال نجات رژيم صهيونيستي و اقتصاد خود است

رييس جمهور به تحولات اخير در منطقه خاورميانه اشاره كرد و گفت: امروز جريان سلطه به بهانه 11سپتامبر گسترده‌ترين هجوم نظامي را بر منطقه خاورميانه انجام داده است تا بتواند از اين طريق اقتصاد نابسامان خود و رژيم صهيونيستي را كه پايگاه اصلي استعمار نو است، فراهم كند.

رييس جمهور اظهار داشت: امروز جريان سلطه پس از يك دهه استعمار و شعار مبارزه با تروريسم به منطقه لشكركشي كرد تا بتواند اقتصاد نابسامان خود را نجات دهد اما پس از شكست در برابر مقاومت ملت‌ها رنگ عوض كرده و نقاب جديدي به چهره زده است.

دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: جريان سلطه همان برده‌داران و ا ستعمارگراني هستند كه رنگ عوض كرده و مدعي ليبراليسم شدند و امروز نيز با شعار طرفداري از ملت‌ها و دمكراسي به دنبال بسط سلطه، نجات اقتصاد سرمايه‌داري و البته نجات رژيم صهيونيستي هستند.

وي با بيان اينكه دولت قبلي آمريكا ماسك مبارزه با تروريسم بر چهره زده بود و ماسك دولت فعلي حمايت از حقوق ملت‌ها است، گفت: دولت قبلي آمريكا در منطقه خاورميانه يك جريان اسلام خشن، اسلام آدم‌كش به راه انداخت كه صد درصد اسلام آمريكايي و براي فريب ملت‌ها بود تا زمينه را براي استقرار و تسلط خود در منطقه فراهم كند و دولت جديد نيز به دنبال اسلام آمريكايي از نوع ديگري است.

رييس‌جمهور افزود: دولت جديد آمريكا به دنبال حاكم كردن يك اسلام ليبرال كه سلطه آمريكا و وجود رژيم ضد بشري و توسعه‌طلب صهيونيستي را به رسميت مي‌شناسد است.


تمام مشكلات ملت هاي منطقه از جانب آمريكا و متحدانش است

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه ملت‌هاي فراموش نخواهند كرد كه همه مشكلات، برخي عقب‌ماندگي‌ها، جنگ‌ها ،كشتارها، ترورها و ديكتاتوري‌هايي كه طي دهه‌هاي متوالي بر ملت‌ها حاكم بوده از سوي دولت آمريكا و متحدانش بوده است، گفت: همه اين اتفاقات حاصل عمل نظام سلطه و در رأس آنها آمريكا و متحدين آنها است و امروز هم هيچ تغييري در سياست‌هاي نظام سلطه اتفاق نيفتاده است. در گذشته آمريكاي لاتين را به نوعي تصرف و چپاول مي‌كردند و امروز نيز با تغيير چهره و شعار به دنبال همان اهداف هستند، به عبارت ديگر هيچ اتفاقي در سياست‌هاي نظام سلطه نيفتاده است.

رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه ماهيت دولت‌هاي متوالي آمريكا يكسان است، گفت: اصل طراح و كارگردان نظام سلطه كسان ديگري هستند و آنهايي كه در جلوي صحنه عمل مي‌كنند صرفاً نقش‌آفرينند و مأموريت‌هايي به آنها داده مي‌شود و اين افراد صرفاً آن را اجرا مي‌كنند.

وي خاطر نشان كرد: در حوادث اخير يك فرد را به قول خودشان دستگير كردند و كشتند و جنازه او را هم به دريا انداختند اما اگر تاريخ را مرور كنيم اولا آن آقا با خانواده رييس‌جمهور قبلي آمريكا براي مدت طولاني شريك نفتي بودند و بعد هم اين فرد از مدت‌ها قبل در اختيار نظاميان آمريكايي بود و آنها بر او تسلط داشتند و طبق اطلاعات موثق موجود، خود آنها آن فرد را ابتدا مريض كردند و در همان شرايط او را كشتند و بعد هم ادعا كردند كه جنازه را به دريا انداختند البته هدف آنها از اين كار روشن است. آنها انتخابات در پيش‌رو دارند و به بهانه رأي‌آوري و جلب توجه آراي مردم اعلام مي‌كنند كه سركرده تروريست‌ها را كشتند و يك پيروزي عظيم عليه تروريسم به‌دست آورده‌اند.


آمريكايي ها به دنبال خراب كاري در تاسيسات هسته‌اي پاكستان هستند

رييس جمهور با طرح اين سوال كه چرا آمريكايي ها پس از كشتن سركرده گروهك تروريستي او را به دريا انداختند، گفت: اگرجسد آن فرد مي ماند و آزمايشهايي بر روي او انجام مي شد معلوم مي شد كه او مريض بوده است و بدين طريق دست كساني كه به دنبال فريبكاري بودند رو مي شد.

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد: بعد از كشتن آن فرد، سردمداران آمريكا مارش پيروزي زدند در حالي كه ترور در منطقه ما متوقف نشد و روزانه شاهد انفجار دخالت‌هاي آمريكا و كشتار مردم در پاكستان و ساير نقاط هستيم.

رييس جمهور ادامه داد: آمريكايي‌ها مي‌خواهد براي تسلط بر پاكستان و تضعيف ملت و دولت پاكستان در تاسيسات هسته اي پاكستان خرابكاري كنند و سپس با استفاده از اهرم شوراي امنيت و بعضي از سازمان‌هاي بين المللي زمينه حضور گسترده‌تر و تضعيف حاكميت ملي مردم پاكستان را فراهم كنند. در بحرين نيز خودشان دست‌ها را باز گذاشتند براي برخورد با مردم تا از اين طريق وارد بشوند به حاكم فشار بياورند كه بخشي از حقوق مردم را بپذيرد بدين وسيله تا قضيه فيصله پيدا كند و آن وقت خودشان را طرفدار دمكراسي معرفي كنند.


مشكل اصلي بحرين حضور آمريكا در اين كشور است

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: مشكل بحرين مشكل بين دولت و حكومت نيست، مشكل آنان وجود پايگاه نظامي آمريكاست و اگر امروز مردم بحرين تحت فشارند و دولت بحرين مجبور است براي دفاع از پايگاه آمريكايي رودرروي مردم بايستد بخاطر آمريكا و منافع نامشروع آمريكا است.

وي تصريح كرد: آزادي، عدالت، عزت، حق حاكميت ملي از حقوق پايه و اساس هر ملتي است و جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه از حقوق كامل همه ملت‌ها در تمام دنيا دفاع مي‌كند.


دولت‌هاي منطقه خود را تبديل به ابزار آمريكا براي سركوب ملت‌هايشان نكنند

دكتر احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه همه بايد مراقب طراحي‌هاي دشمنان اصلي باشند، گفت: مثلا در بحرين بايد حاكم اين كشور با مردم گفتگو كند و همه بايد بپذيرند كه مردم حق راي آزاد و عادلانه دارند و حقوق مردم مساوي مي باشد و سران بحريني مي‌توانند اين موضوع را حل و فصل كنند و اجازه ندهند مستكبران دخالت و از طرف ديگر براي خودشان وجهه درست كنند و در مقابل، ثروت ملت‌ها را غارت كنند.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: بعضي دولت‌هاي منطقه مراقب باشند در نقشه آمريكا بازي نكنند چرا كه آمريكايي‌ها دوستان خوبي نيستند. تنها چيزي كه براي آنها مهم است منافع نامشروع‌ خودشان است. از جنگ كره تا به امروز همه جنگ‌هاي آمريكا با دوستان قبلي خودشان بوده و بدترين نوع جوانمردي ها را عليه آنها اعمال كرده است.

دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: ملت‌هاي منطقه مراقب باشند كه سلطه‌گران به دست آنها ملت‌ها را سركوب و با ايجاد اختلاف زمينه حضور خود را به طور كامل فراهم نكنند و آنها بدانند كه اولين كساني كه پس از استقرار سلطه‌گران ضرر خواهند كرد اين دولـت‌ها خواهند بود.


تمايل عمومي ملت‌هاي منطقه بر اضمحلال رژيم صهيونيستي

رييس جمهور با بيان اينكه مسائل بايد در منطقه و بر اساس منطق و عدالت و قانون حل و فصل شود به موضوع فلسطين اشاره كرد و گفت : موضوع فلسطين مهم‌ترين مسأله صد سال اخير منطقه است و نقطه كليدي رهايي منطقه بلكه كل جهان از نظام سلطه مي باشد. نظام استكبار براي اينكه بتوانند بر دنيا مسلط بايد در ابتدا بر خاورميانه مسلط باشند و تأسيس رژيم صهيونيستي دقيقاً با اين هدف بوده است.

رييس جمهور با اشاره به اينكه تمايل عمومي ملت‌هاي منطقه بر اضمحلال رژيم صهيونيستي است، گفت: تمام نظرسنجي‌ها و حركت‌هاي مردمي مي‌گويد كه قريب به اتفاق ملت‌هاي منطقه با حضور اين رژيم در منطقه مخالف هستند و اين رژيم جعلي جايگاهي در منطقه ندارد و بايد از منطقه خارج شود.

رييس جمهور گفت: امروز مستكبران مي‌خواهند با يك فريبكاري به موجوديت نامشروع رژيم صهيونيستي رسميت دهند و فشار سنگين به فلسطيني‌ها براي تن دادن به حداقل‌ها و گرفتن حداكثر امتياز از آنها وارد كرده‌اند؛ اين نقشه‌اي است كه آنها طراحي كرد ه اند. اين آدم‌هايي كه امروز به اصطلاح در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين دولت تشكيل دادند از خودشان اختياري ندارند، اينها در حد عروسك‌هاي كوكي هستند و اصل تصميم‌گيران پشت صحنه دولت آمريكا هستند.


تمام سرزمين فلسطين متعلق به دولت فلسطين است

رييس جمهور تاكيد كرد : ملت‌هاي منطقه و فلسطيني‌ها بايد هوشيار باشند و با هم متحد شوند و به نجات كامل سرزمين فلسطين كمك كنند. رژيم صهيونيستي يك غده سرطاني است حتي اگر در يك وجب از سرزمين فلسطين باقي بماند از همانجا سرايت كرده و امنيت منطقه و منافع ملت‌ها را دچار مخاطره خواهد كرد.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه دولت فلسطين متعلق به تمام سرزمين فلسطين است،گفت‌‌:‌ اينكه بيايند از سرزمين اردن يا بعضي كشورهاي همسايه تكه‌اي را جدا كنند و به آوارگان فلسطيني بدهند همچون كسي است كه خانه‌اي را دزديده است و وقتي مي‌خواهد جبران كند، از جيب همسايه آن خانه جبران مي‌كند.

وي افزود: اگر كساني در منطقه به منافع كوتاه مدت خودشان اصالت بدهند، بدانند كه در تاريخ خوش‌نام نخواهند ماند، امروز همه بايد براي دفاع از حقوق دولت فلسطيني‌ها در تمام سرزمين فلسطين و بازگشت همه آوارگان به سرزمين اصلي خودشان متحد باشند.


اگر دولت هاي مستقل آمريكاي جنوبي در كنار هم بايستند، مرگ امپرياليسم و سلطه‌گري نزديك خواهد بود

رييس جمهور ملت‌هاي آمريكاي لاتين را به ايستادگي در برابر نظام سلطه فراخواند و گفت: امروز‌ هيمنه نظام سلطه در هم شكسته است. خداي متعال در يك كلام كوتاه ضعف آنها و شكست‌پذيري آنها و سرنوشت محتوم اضمحلال آنها را به ما يادآوري مي‌كند. خداوند فرموده است: اساس آنها ضعيف است چون بر فريب و دروغ استوارند. كافي است ملت‌ها متحد باشند و در مقابل آنها ايستادگي كنند. اگر دولت هاي مستقل آمريكاي جنوبي در كنار هم بايستند، مرگ امپرياليسم، مرگ سلطه‌گري، مرگ زورگويي و مرگ چپاولگري نزديك خواهد بود.

رييس جمهور گفت: با افتخار اعلام مي‌كنم كه ملت عزيز ايران، دولت و رهبري گرانقدر در كنار همه ملت‌هاي عدالتخواه، آزاديخواه، عزت‌طلب و دولت‌هاي مستقل خواهد ايستاد و آينده از آن ملت هاي آزاده است و دشمنان در آينده جايي نخواهند داشت.


پاسخ رييس جمهور به سئوالات خبرنگاران


كساني كه با طرح برخي موضوعات مي‌خواهند دولت روش آنها را در اداره كشور بپذيرد سخت در اشتباه هستند

رييس جمهور در پاسخ به سؤالي در خصوص اينكه عده‌اي اين روزها از منحرفين و جن و جن‌گيري سخن به ميان مي‌آورند، گفت: آنها ظاهراً به گفته خودشان اين افراد را دستگير كرده‌اند، پس بهتر است ديگر دولت را رها كنند و اجازه بدهند دولت به كار خود ادامه دهد. دولت مي‌خواهد كار و تلاش كند و به هيچ چيز جز خدمت و دفاع از حقوق ملت ايران و پيشبرد آرمان‌هاي والاي انقلاب فكر نمي‌كند.

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه اولين بار موضوع جريان انحرافي از سوي يكي از رقباي انتخاباتي شما مطرح شد، اظهار داشت: اگر منظور اين افراد از مطرح كردن اين‌گونه مسائل اين است كه ما بايد روش آنها را در اداره كشور قبول كنيم، سخت در اشتباه هستند چرا كه از ابتدا گفته بوديم روش آنها را قبول نداريم. از سال 84 اعلام كردم كه حلقه‌هاي مديريتي را در هم خواهم شكست و دولت را به ميان ملت آورده و براي دفاع از حقوق مردم و بيت‌المال پافشاري خواهم كرد و مردم به اين شعارها راي دادند.

رييس جمهور افزود: ما در نقطه مقابل آنها هستيم و همان‌گونه كه رهبرمعظم انقلاب فرمودند، به جز 10 سال اول انقلاب و در دوره اين دولت، حركت انقلاب در مسير واقعي خود نبوده و اين بدان معناست كه اين دولت حركت انقلاب را با هدايت‌هاي رهبري عزيز به مسير صحيح خود بازگردانده است. اين دولت جز به خدمت، پاكي، مردمي بودن، ساده‌زيستي و دفاع هوشمندانه از عزت و امنيت ملت ايران نمي‌انديشد.

دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: دولت در اين مسير قرار دارد و آنرا با قاطعيت ادامه خواهد داد اگر رقيبي فكر كرده كه بايد ايده‌هاي آنان را اجرا كنيم، سخت در اشتباه است؛ ما اصلاً آمده‌ايم كه آنها را اجرا نكنيم. تا زماني كه اين دولت باقي است، اين مسير ادامه خواهد داشت و راه دولت از سال 84 تاكنون جز اين نبوده و نخواهد بود.


حقيقت مطالبات ملت‌هاي منطقه در سايه آموزه‌هاي پيامبر اسلام (ص) محقق خواهد شد

رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره ريشه تحولات منطقه اظهار داشت: ملت‌هاي منطقه و همه ملت‌ها به دنبال آزادي، عدالت، پاكي و عزت هستند و اين تحركات در مسير آموزه‌هاي انبياء الهي به‌ويژه پيامبر اسلام(ص) موج مي‌زند و حقيقت مطالبات مردم در سايه اين راه محقق خواهد شد و روشن است كه ملت‌ها جز اين را نمي‌خواهند البته بايد در مقابل فريبكاري‌هاي پيچيده دشمنان هوشيار باشيم.

رييس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه المنار درباره نحوه حمايت ايران از تشكيل دولت فلسطين كه قرار است از طريق سازمان ملل ايجاد شود، گفت: راه حل ما براي حل مسأله فلسطين راه‌حلي روشن و دموكراتيك است و همان‌طور كه قبلاً گفتيم، خواستار برگزاري يك رفراندوم آزاد با حضور تمام ملت فلسطين براي تعيين نوع حكومت آينده اين كشور هستيم.

دكتر احمدي‌نژاد يادآور شد: اما تشكيل دولت فلسطيني به معناي تأييد اشغالگري صهيونيست‌ها و نفي حقوق ملت فلسطين براي آزادسازي تمام سرزمين آنها نخواهد بود.

رييس جمهور افزود: مطمئن هستم رهبران فلسطيني با هوشياري اين كار را دنبال مي‌كنند و ما نيز همواره در كنار ملت فلسطين براي استيفاي حقوق كامل آنها خواهيم بود.


طرح عظيم هدفمندسازي يارانه‌ها باعث تغيير نگاه و رفتار اقتصادي مردم شد

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص طرح هدفمندي يارانه‌ها و برنامه دولت براي رفع نقاط مشكل‌زا در اجراي اين قانون تصريح كرد: قانون هدفمندي يارانه‌ها يا به بيان ديگر طرح عظيم هدفمندسازي يارانه‌ها كار بسيار بزرگي است و تغيير نگاه و رفتار اقتصادي همه مردم را در بر مي‌گيرد و اين بدان معناست كه ما بايد تمام عادت‌ها، سنت‌ها و روال‌ها را تغيير داده و در اين راه بايد از موانع گوناگون عبور كنيم.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: در يك ارزيابي كلي معتقدم اين طرح بسيار عالي انجام شد چرا كه ملت ايران در اجراي اين طرح بسيار هوشمندانه، متعهدانه و متحدانه پاي كار آ‌مده و به دولت كمك كرد.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه اولين جايي كه در اجراي اين طرح ممكن بود دچار مشكل شود، بخش حمل‌ونقل بود چرا كه به‌طور مستقيم متأثر از تغييرات قيمت سوخت است، اظهار داشت: اما ديديم جامعه حمل‌ونقل كشور و رانندگان خودشان كار را به زيبايي مديريت كردند.

رييس جمهور با اشاره به اينكه توليدكنندگان كشور نيز در اين راه با دولت همراهي بسيار خوبي داشتند، گفت: مصرف گاز طبيعي در بخش توليد پس از اجراي طرح هدفمندي، 18 درصد افزايش داشته است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به سخن برخي افراد كه مي‌گفتند در صورت اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و افزايش قيمت گاز و انرژي، توليد در كشور كاهش پيدا كرده و متوقف مي‌شود، تصريح كرد: اما ما شاهد افزايش مصرف انرژي و در نتيجه آن افزايش توليد در كشور بوديم.


كاهش 4 درصدي مصرف برق در فروردين ماه سال جاري

رييس جمهور با تقدير از مردم براي استفاده درست از انرژي در بخش خانگي و تجاري گفت: مصرف برق در فروردين هر سال 8 درصد افزايش مي‌يافت اما امسال اين ميزان نه تنها افزايش پيدا نكرد بلكه 4 درصد نيز كاهش داشت و در مقابل، در بخش صنعت 10 درصد افزايش مصرف داشتيم.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اقدام خوب بازاريان در مديريت شبكه توزيع كالا اظهار داشت: وزارت بازرگاني و سازمان نظارت كار خود را انجام مي‌دهند اما اصل تهيه و نظارت بر كالا و بازار برعهده بازاريان است.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: ستاد هدفمندي يارانه‌ها هم به‌طور مرتب تشكيل جلسه داده و در اين ستاد گزارش‌ها بررسي شده و در خصوص موانع و مشكلات حتي در سطح يك واحد تصميم‌گيري مي‌شود البته اين بدان معنا نيست كه در گوشه و كنار اشكالي وجود ندارد.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه هدفمند كردن يارانه‌ها باقوت ادامه خواهد داشت، گفت: گام اصلي و مهم در اجراي اين طرح برداشته شده و دولت مصمم است در اين راستا گام‌هاي بعدي را بردارد و در اين راستا بسته‌هاي حمايتي از توليد، حمل‌ونقل و خدمات به مرور در حال اجراست و تا آخر ادامه دارد.


شدت دشمني‌ها با موفقيت طرح هدفمندي يارانه‌ها زياد است

 

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: كساني كه در برخي مراكز مديريت اقتصادي جهان هستند و معمولا علاقه‌اي به بيان موفقيت‌هاي ايران ندارند نيز به صراحت اعلام كردند كه اين طرح بسيار موفق بوده و از ايران خواسته‌اند كه آن را به عنوان يك تجربه موفق در اختيار ساير ملت‌ها قرار دهد.

رييس جمهور با بيان اينكه اين طرح هدفمندي يارانه‌ها در داخل و خارج كشور دشمنان زيادي به لحاظ شدت دشمني دارد، گفت: اين طرح در جهت عدالت و اصلاح ساختار اقتصادي ايران است و اگر در همين راستا حركت كنيم، تا چند سال آينده با رشد اقتصادي و توليد بالا و كاهش اتلاف انرژي مواجه خواهيم شد و اين ثروتي است كه براي ملت انباشته مي‌شود؛ به همين دليل اين موضوع براي دشمنان ملت ايران خوشحال‌كننده نيست.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه برخي افراد كوته‌بين نيز در داخل از موفقيت اجراي اين طرح خوشحال نيستند، تصريح كرد: تعجب‌آور است كه عده ‌معدودي كه مدام از وجود ضعف در كشور اظهار خوشحالي مي‌كنند چطور جزء ملت بزرگ ايران شدند؛ كه البته تعداد آنها بسيار معدود است و از اينكه ضعفي در برخي از اقدامات دولت پيدا مي‌شود شادمان مي‌شوند حتي اگر ضعفي هم وجود نداشته باشد به قدري يك موضوع را تكرار مي‌كنند تا اين ضعف اتفاق بيفتد و سپس به واسطه آن به دولت فشار بياورند.

وي با اشاره به اينكه طرح هدفمند كردن يارانه‌ها 20 سال به‌خاطر ترس از تبعات اجراي آن و كساني كه همه چيز را با عنوان رأي نگاه مي‌كردند عملي نشد، اظهار داشت: هنگامي كه دولت خواست تا اين طرح را اجرا كند، هجمه‌هاي فراواني مبني بر تورم 70 درصدي و ايجاد بحران در كشور عليه دولت به راه افتاد و حتي با انتشار اخبار كذب مبني بر تعطيلي كارخانجات به دنبال هجمه عليه دولت و ناموفق جلوه دادن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها هستند اما اينگونه اقدامات و اخبار اهميتي ندارد و مهم حركت عمومي ملت است كه خوب حركت كرده و كار را به درستي مديريت كردند.

وي تصريح كرد: هدف، شكوفا شدن قدرت خلاقيت مردم بود كه اين مهم اتفاق افتاد.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر نگراني مردم از برخي اظهار نظرات كارشناسان درباره طرح هدفمندي يارانه‌ها و افزايش قيمت‌ها از جمله قيمت مسكن و اجاره‌ها گفت: در ابتداي اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها عده‌اي بودند كه نظر كارشناسي آنها اين بود كه به محض اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها جامعه ملتهب مي‌شود اما آنچه در واقعيت اتفاق افتاد خلاف آن بود.


تغييرات جزئي در قيمت‌ها در چارچوب پيش‌بيني‌هاي كارشناسانه صورت گرفته است

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه اين نظرات بر مبناي كار كارشناسي و مدل‌هايي كه مفسر اقتصاد كشورمان نبوده ارائه شده است، گفت: تغييرات جزئي در قيمت‌ها در چارچوب پيش‌بيني‌هاي كارشناسانه صورت گرفته و موضوع مسكن مهر به عنوان مُسكني براي كنترل قيمت مسكن ادامه دارد.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه موضوع اجاره‌بها متفاوت از قيمت مسكن و به دنبال آن است، اظهار داشت: دولت به دنبال آن است كه وضع ثابت و پايداري در قيمت مسكن به وجود آورد زيرا همانطور كه در اين بخش شاهد كاهش قيمت بوديم در ادامه آن در بخش اجاره‌ها هم اين كاهش بوجود خواهد آمد.

دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: امسال ده‌ها هزار واحد مسكن مهر در تهران تحويل داده مي‌شود كه بخش بزرگي از آن تا پايان شهريورماه در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.


طرح بزرگ و اصلي دولت در بخش مسكن در راه است

رييس‌جمهور با بيان اينكه طرح بزرگ و اصلي دولت در بخش مسكن در راه است، تصريح كرد: با شروع اين طرح مناسباتي كه در حال حاضر در بازار مسكن و اقتصاد عمومي در جريان است به نفع مردم تغيير پيدا خواهد كرد.

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه واكنش دولت در مقابل تخريب‌هايي كه عليه دولت با انتشار آمارهاي غلط در رشد اقتصادي مي‌شود، چيست؟ گفت: اقداماتي كه دولت انجام مي‌دهد قابل اندازه‌گيري است و مي‌توان آنها را از نزديك مشاهده كرد و مردم مي‌توانند فعاليت‌هاي انجام شده از سوي دولت را با گذشته مقايسه كنند و نظرات افراد و مراكز مختلف تغييري در وضعيت حركت دولت و ملت ايجاد نمي‌كند.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اقدامات دولت در اجراي طرح‌هاي مختلف از جمله ارائه سهام عدالت، مسكن مهر، افزايش ظرفيت توليد فولاد در كشور، توليد سيمان و احداث سدهاي مختلف در نقاط گوناگون خاطر نشان كرد: اگر كساني نسبت به انجام اين كارها ترديد دارند ما حاضريم تا آنها را از نزديك با اين پروژه‌ها آشنا كنيم.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: از نظر دولت اظهارات غير كارشناسي ارزش حقوقي و سياسي ندارد كه بخواهيم آن را دنبال كنيم.


توافقات خوبي با دولت عراق براي رفع مشكل گرد و غبار صورت گرفته است

رييس جمهور در پاسخ به سؤالي در خصوص پديده گرد و غبار در كشور اظهار داشت: يكي از دلايل پديده گرد و غبار وجود صحراهاي عراق، اردن، عربستان و آفريقاست كه براي رفع اين مشكل، با دولت عراق توافقات خوبي صورت گرفته است و بودجه مناسبي براي آن در نظر گرفته شده كه مجلس نيز براي تصويب آن همراهي كرده است.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: براي رفع مشكل پديده گرد و غبار تلاش مي‌كنيم چشمه‌هاي گرد و غبار كه محل اصلي بروز اين پديده است، مهار شود. البته بايد شرايط دولت عراق كه هنوز به شكل كامل مستقر نشده است را نيز در نظر گرفت. اميدواريم عمليات اجرايي مقابله با اين پديده از امسال شروع و مشكل گرد و غبار هرچه زودتر مرتفع گردد.


دولت خود را موظف مي‌داند براي جوانان تحصيلكرده و توانمند اشتغال فراهم كند

رييس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه آيا دولت مي‌تواند به تعهد خود مبني بر ايجاد 2.5 ميليون شغل تا پايان سال جاري عمل كند، تصريح كرد: اشتغال دغدغه بخش وسيعي از خانواده‌هاست و دولت موظف است براي جوانان تحصيلكرده و توانمند كشور زمينه‌هاي اشتغال را فراهم كند.

دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: براي تحقق ايجاد 2.5 ميليون فرصت شغلي، هم به لحاظ امكانات و هم به لحاظ آيين‌نامه‌ها و زيرساخت‌ها، شرايط فراهم شده، جلسات شوراي عالي اشتغال در تمامي استان‌ها پيوسته برگزار مي‌شود، همه كارآفرينان بسيج شده‌اند و دولت نيز با همه توان به ميدان آمده است.

رييس جمهور با بيان اينكه هم ملت ايران و هم منابع كشور از ظرفيت‌هاي كافي براي تحقق 2.5 ميليون شغل برخوردارند، اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال جاري ركورد ايجاد 2.5 ميليون فرصت شغلي شكسته شود.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به اينكه مطالعات سالانه دولت يكنواخت نيست و به‌صورت يك منحني است، خاطرنشان كرد: در ماه‌هاي اول سال آيين‌نامه‌ها تدوين شده و قانون بودجه به تصويب مي‌رسد و اين منحني اوج مي‌گيرد و در پايان سال اين منحني دوباره پايين مي‌آيد. برنامه‌ريزي‌ها دقيق است و با حركت عمومي ملت، ايجاد 2.5 ميليون شغل محقق مي‌شود.

رييس جمهور در ادامه در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص برنامه‌هاي هسته‌اي دولت، گفت: موضوع هسته‌اي داراي سه بخش است كه بخش اول آن موضوعات فني و تكنولوژي است كه به سرعت در حال پيشروي است. سانتريفيوژها در حال فعاليت اند و توليد 20 درصد در حال انجام است.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: بخش دوم در موضوع هسته‌اي بخش حقوقي است كه دولت به‌طور كامل در مرز قانون حركت مي‌كند و بيشترين همكاري را با آژانس بين المللي انرژي اتمي داشته و همه فعاليت‌ها براساس قانون بوده است.


هيچ پيشنهادي نمي‌تواند ايران را به متوقف كردن غني‌سازي راضي كند

رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار رويترز که پرسيد، شما بارها آمادگي ايران را براي مذاکره با 1+5 اعلام و از آن استقبال کرده ايد و 1+5 نيز همواره خواستار تعليق غني سازي اورانيوم بوده است، آيا فکر مي کنيد پيشنهادي باشد که از طرف 1+5 مطرح شود و ايران در مقابل آن غني سازي را متوقف کند؟ گفت: خير.

رييس جمهور سومين بخش موضوع هسته‌اي را مسائل سياسي عنوان كرد و گفت: مسائل سياسي تقريبا ربطي به موضوع هسته‌اي ندارد اما آنچه در خصوص موضوعات هسته‌اي شنيده مي‌شود، بيشتر همين مسائل سياسي است. موضوع اصلي در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران دشمني غرب يعني آمريكا و متحدانش با استقلال و پيشرفت ملت ايران است. آنها نمي‌خواهند ملتي مسير پيشرفت را طي كند و امروز در تلاش هستند افكار عمومي جهان را در دست گرفته و موضوع هسته‌اي ايران را بهانه كرده‌اند و بي ترديد اگر مسأله هسته‌اي ايران در ميان نباشد، موضوع ديگري را بهانه مي‌كنند.

دكتر احمدي‌نژاد اضافه كرد: در حال حاضر از صنعت هسته‌اي در كشور به شكل مطلوبي استفاده مي‌شود و در بخش داروهاي صنعتي و كشاورزي پيشرفت‌هاي فراواني با استفاده از انرژي هسته اي بدست آورده ايم.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار چين درباره تاريخ راه‌اندازي نيروگاه بوشهر گفت: ساخت نيروگاه بوشهر تمام شده و اين نيروگاه در حال راه‌اندازي است و آزمايش‌هايي دارد كه بايد انجام شود تا در مدار قرار بگيرد و اميدواريم در آينده‌ نزديك اين كار انجام شود.


موضع دولت همچنان سكوت است؛ سكوت الهام‌بخش وحدت

رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر ارتباط وي با رهبر معظم انقلاب و نقش و تاثيرگذاري ايشان در هدايت و راهبري دولت به سمت پيشرفت گفت: روابط ما محكم تر از آني است كه برخي فكر كنند مي‌توانند اين رابطه را سست كنند و ما يك ملت و نظام با چارچوب‌هاي معين و مشخص هستيم و مسير پيشرفت خود را ادامه مي‌دهيم.

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه واكنش دولت در قبال برخي نهادهايي كه به صراحت عده‌اي از اطرافيان دولت را متهم به انحراف مي‌كنند و سكوت دولت هم در ميان مردم موجب ايجاد شائبه شده است، گفت: ما همه نهادهايي كه چنين مطالبي را مطرح مي‌كنند دوست داريم و موضع ما در قبال آنها همچنان سكوت الهام‌بخش وحدت است.


نظاميان آمريكايي تا پايان سال جاري ميلادي بايد عراق را ترك كنند

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر باقي ماندن برخي نيروهاي آمريكايي در عراق پس از پايان مهلت خروج نظاميان آمريكا از عراق تصريح كرد: تا آنجايي كه اطلاع ‌داريم نظاميان آمريكايي تا پايان سال جاري ميلادي بايد كشور عراق را ترك كنند البته آنها فشار زيادي را به دولت عراق مي‌آورند تا به نوعي موافقت آنها را براي استمرار حضور بخشي از نيروهايشان جلب كنند.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه دولت عراق به صراحت اعلام كرده كه مخالف حضور هر تعداد نيروي آمريكايي در عراق است، خاطر نشان كرد: ايران از اين موضع دولت عراق به طور قاطع حمايت مي‌كند چرا كه اين حق دولت عراق كه برآمده از رأي مردم اين كشور است، مي‌باشد و ما همواره در كنار آنها خواهيم بود.

رييس‌جمهور در پاسخ به سخنان خبرنگاري كه خود را نماينده دانشجويان معرفي كرد و خواستار برخورد با افرادي كه به نظر وي با طرح مسايلي موجب تشنج در جامعه مي‌شوند گفت: اين خواسته كه از افرادي بخواهيم اظهارنظر نكنند، برخلاف اصول اوليه انساني است ضمن اينكه فكر نمي‌كنم در كشورمان دانشجويي پيدا شود كه مخالفتي با آزادي بيان داشته باشد دانشجو بايد پرچمدار فضاي آزاد و گفتگو و اظهارنظر آزادانه باشد.


نبايد به دنبال آن بود كه جلوي انديشه و اظهارنظر بسته شود

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: انتظار ندارم كسي به عنوان نماينده دانشجويان خواستار ممانعت از اظهارنظر در جامعه باشد و نبايد به دنبال آن بود كه جلوي انديشه و اظهارنظر بسته شود و به همين دليل است كه دولت در قبال منتقدين و حتي كساني كه اظهارنظر غيرمنصفانه‌اي عليه دولت مي‌كنند، سكوت كرده و پاسخي به آنها نداده است، بايد فضايي در كشور ايجاد شود كه هركس اظهار نظري داشت به راحتي بتواند آن را مطرح كند و در نهايت حق را بايد با حق سنجيد.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: بايد در فضاهاي دانشجويي محيط‌ها و كرسي‌هاي آزاد انديشي و نظريه‌پردازي ايجاد شده و افراد با هم‌انديشي و تعاطي موجبات رشد را در جامعه فراهم كنند.

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: يكي از دلايلي كه دولت ما سنگين‌ترين حملات و بي‌انصافي‌ها را تحمل مي‌كند آن است كه قصد دارد فضاي گفتگو و اظهارنظر در كشور تقويت شود.

رييس‌جمهور با رد اين ادعا كه افراد به صورت گزينشي با وي ملاقات مي‌كنند، گفت: اين دولت مردمي‌ترين دولت و سطح تماس ما با توده‌هاي مردم بسيار گسترده است. معمولاً حرف‌هايي كه در سطح جامعه زده مي‌شود به طور مستقيم از مردم شنيده و سعي مي‌كنم در تصميماتي كه براي مردم اتخاذ مي‌شود، نظرات مردم را اعمال كنيم.


نظر تعدادي از نمايندگان در خصوص انتصاب سرپرست وزارت نفت نظر مجلس تلقي نمي شود

رييس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه مجلس انتصاب آقاي علي‌آبادي به سرپرستي وزارت نفت را مورد انتقاد قرار داده و ايشان را مناسب اين جايگاه ندانسته است، گفت: مجلس شوراي اسلامي يك هويت حقوقي است و وقتي مي‌گوييم مجلس نظري داد، معني‌اش آن است كه رأي‌گيري صورت گرفته و اكثريت مجلس اين نظر را تأييد كرده‌اند اما اگر منظور اظهارنظر برخي از نمايندگان است، خوب عده‌اي از نمايندگان اين انتصاب را مثبت و عده‌اي منفي ارزيابي كرده‌اند و اين به عنوان نظر مجلس تلقي نمي‌شود.

دكتر احمدي‌نژاد در واكنش به اين سوال كه پس از معرفي 312 نفر از سوي شما به عنوان مفسد اقتصادي به قوه قضاييه آيا همين حساسيت و پيگيري را براي رسيدگي به پرونده برخي از نزديكان خود در قوه قضاييه اعمال خواهيد كرد يا نه؟ اظهار داشت: اسم و موضوع تخلف 312 نفر را به قوه قضاييه ارايه كرديم و تأييد اينكه اين افراد تخلف كرده‌اند يا نه بر عهده قاضي است اما براي چندمين بار تنها رييس‌جمهوري هستم كه اعلام مي‌كنم هرگونه تخلفي از بنده، خانواده و نزديكانم مشاهده شد، قوه قضاييه بايد طبق قانون قاطعانه رسيدگي كند و اين موضع اصولي ما بوده و هست.

رييس جمهور افزود: بخش عمده‌اي از كار روزانه دولت صرف تنظيم و اصلاح امور جاري مي‌شود تا از ناحيه كاركردهاي عمومي دولت حقي از مردم در جايي تضييع نشود و شايد بخشي از فشاري كه به دولت مي‌آيد نيز از سوي كساني باشد كه از همين ناحيه متضرر مي‌شوند.


شرايط آماده شود طرح خود را براي حل مشكل كشورهاي منطقه ارائه خواهيم كرد

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال كه آيا ايران طرح و نقشه راهي براي حل بحران بحرين و گفت‌وگو با دولت اين كشور براي كمك به رفع مشكلات ندارد؟ تصريح كرد: ايران همواره معتقد بوده است كه بايد عدالت و حقوق اساسي ملت‌ها، مبناي حل و فصل مشكلات ملت‌ها و دولت‌ها باشد و دولت‌ها نبايد اجازه بدهند خارجي‌ها در امور داخلي‌شان دخالت كنند.

رييس جمهور اضافه كرد: برخي به دروغ ايران را به دخالت در امور داخلي كشورهاي منطقه متهم كردند كه پاسخ ما به آنها اين است كه اگر ايران بخواهد در امور منطقه دخالت كند، شكل همه منطقه تغيير خواهد كرد. ايران همه ملت‌هاي منطقه را دوست دارد و معتقديم شيوه‌هاي قديمي حكمراني به پايان رسيده و دولت‌هاي منطقه بايد خودشان در تغيير نظامات حكومتي پيشقدم باشند. اميدواريم به زودي شرايطي فراهم شود تا طرح خودمان را براي رفع مشكلات كشورهاي منطقه و از جمله بحرين ارايه كنيم.


اگر قرار است وزارت ورزش تشكيل شود، وزارتي شفاف و مقتدر تشكيل شود

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به رويدادهاي مهم ورزشي در آينده نزديك، وزير ورزش و جوانان چه زماني معرفي خواهد شد؟ اظهار داشت: مجلس محترم طرحي را براي ايجاد وزارت ورزش و جوانان تصويب كرد كه دولت ابهامات و سؤالاتي درباره آن داشت. معتقد بوديم اگر به اين ترتيب بخواهيم عمل كنيم، هم با نهادهاي نظارتي مشكل خواهيم داشت، هم وزارت مقتدري تشكيل نخواهد شد و هم سير صعودي ورزش كشور دچار آسيب خواهد شد. مباحثي مطرح شد در اين خصوص تا اگر قرار است وزارت ورزش تشكيل شود، وزارتي شفاف و مقتدر تشكيل شود ولي خواسته‌هاي ما محقق نشد و به محض پايان تعطيلات مجلس، وزير ورزش و جوانان معرفي خواهد شد.

رييس جمهور در پاسخ به سؤالي درباره برگزاري اجلاس بين‌المللي مبارزه جهاني با تروريسم در ايران گفت: داستان مبارزه با تروريسم داستان غم‌انگيزي است و متأسفانه كساني كه خود پايه‌گذار انواع مختلف تروريسم بوده‌اند، امروز پرچمدار مبارزه با آن شده‌اند و همگان مشاهده كردند كه وقتي آنها به بهانه مبارزه با تروريسم به منطقه لشكركشي كردند نه تنها تأثيري در كاهش تروريسم نداشت بلكه علاوه بر كشتن بيش از يك ميليون نفر افراد بي‌گناه، ابعاد و ريشه‌ تروريسم نيز عميق‌تر گرديد.


نشست تهران آغاز تلاشي مقدس و موفق براي مبارزه با تروريسم خواهد بود

دكتر احمدي‌نژاد تأكيد كرد: بايد همه دلسوزان و روشنفكران جهان دست به دست هم داده و چارچوب مدوني براي مبارزه با تروريسم تدوين كنند و نشست تهران آغاز يك تلاش مقدس و موفق خواهد بود تا به مبارزه با تروريسم نه به عنوان ابزاري براي پيشبرد اهداف زورمداران، بلكه به عنوان هدفي انساني نگريسته شود.

رييس جمهور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه رييس مجلس شوراي اسلامي با انتشار نامه‌هايي، دولت را متهم به اتخاذ تصميمات و مصوبات خلاف قانون كرده در حالي كه برخي از اين موارد، مصوبات چند سال قبل بوده است و به نظر مي‌رسد جرياني به دنبال تخطئه و تخريب دولت و متهم كردن آن به اقدام خلاف قانون است، گفت: پاسخ سؤال شما در خود سؤال نهفته بود.


دولت نهم و دهم قانونمندترين دولت ها در تاريخ ايران است

دكتر احمدي‌نژاد تاكيد كرد: اين دولت قانون‌مدارترين دولت‌ها نه تنها پس از انقلاب، بلكه در تمام تاريخ ايران است و دولت به اجراي صحيح قانون مصر است. البته طبق قانون، مجري برداشت خود را اجرا مي‌كند و اگر ديگران برداشت متفاوتي دارند، بايد آن را به قانون تبديل كنند و در اختيار دولت قرار دهند. البته اتهاماتي در اين خصوص به دولت منتسب شده و دولت مجرم معرفي شده است كه از همكاران خود خواسته‌ام به همه اين مباحث پاسخ دهند. دولت معتقد است كه بايد برداشت درست از قانون اجرا شود و بي‌ترديد اگر برداشت ديگران به اجرا درآيد، ملت متضرر خواهد شد و ملت مطمئن باشد كه دولت در اجراي صحيح قانون ثابت‌قدم است.

وي با اشاره به نامه‌اي خطاب به دولت كه مهر كاملاً سري خورده بود و انتشار آن از تريبون‌هاي عمومي، خاطر نشان كرد: عده‌اي ظاهراً زماني كه به دولت مي‌رسند چنين فكر مي‌كنند كه نبايد هيچ حريمي را رعايت كنند.

دكتر احمدي‌نژاد در واكنش به اين سؤال كه گفته مي‌شود اسناد و اعترافات اعضاي بازداشت شده جريان انحرافي به شما تحويل داده شده است؟ بيان داشت: اگر سندي موجود بود كه نيازي به اين همه سر و صدا وجود نداشت.


حذف تيم ملي فوتبال بانوان كار ديكتاتورهايي است كه لباس آزاديخواهي پوشيده اند

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي كه نظر وي را درباره حذف تيم فوتبال بانوان ايران از رقابت‌ها به دليل پوشش اسلامي آنها جويا شده بود، گفت: اينگونه اقدامات تعجبي ندارد و كار همان ديكتاتورها و مستبداني است كه لباس آزاديخواهان را پوشيده‌اند. بنده ضمن تشكر از اعضاي اين تيم از آقاي سعيدلو خواستم كه با جديّت اين موضوع را پيگيري كند.

رييس جمهور در پاسخ به سوال ديگري درباره ارزيابي خود از گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته‌اي ايران اظهار داشت: اين گزارش به نوعي تكرار همان مواضع قبلي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي عليه ايران است كه بر پايه استاندارهاي دوگانه اتخاذ مي‌شود. چگونه است كه آقاي آمانو چشم خود را بر روي تخلفاتي كه پس از وقوع حادثه براي نيروگاه اتمي ژاپن در اثر سونامي آشكار شد به دستور آمريكا بسته است؟آيا حجم بالاي آلودگي فقط ناشي از وجود اورانيوم ٣.٥ درصد غني‌شده بود يا كارهاي ديگري در اين نيروگاه انجام مي‌شد كه به دستور آمريكا بر روي آنها سرپوش گذاشته شد؟ آيا جان مردم در مواقعي كه منافع نظام سلطه در ميان باشد ارزشي ندارد؟

رييس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري درباره ارزيابي‌ خود از روابط ايران و چين و موضع اخير باراك اوباما درباره ايران در جمع رؤساي جمهور كشورهاي اروپايي گفت: روابط ايران و چين بسيار مثبت و رو به گسترش است و هفته آينده در ديداري با رييس‌جمهور اين كشور درباره توسعه همكاري‌ها و تعاملات گفتگو خواهيم كرد.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: اينكه دولت آمريكا و دولت‌هاي اروپايي به دنبال تضييع حقوق جمهوري اسلامي ايران هستند، حرف و موضوع جديدي نيست ولي ملت ايران با قدرت راه پيشرفت خود را ادامه خواهد داد و چنانكه همه شاهد هستند تا به حال در برابر بداخلاقي‌هاي غربي‌ها مقابله به مثل نكرده‌ايم اما اگر رفتار غربي‌ها به همين شكل ادامه پيدا كند، جمهوري اسلامي ايران رفتار خود را در مقابل آنها تغيير خواهد داد.

رييس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه عده‌اي مي‌گويند كه دولت از رمال‌ها و جن‌گيرها براي تدبير امور مشاوره مي‌گيرد، تصريح كرد: حالا كه افرادي را به اين جرم دستگير كرده‌اند، اجازه بدهند دولت به فعاليت‌ها و خدمات خود بپردازد. كساني كه اين حرف‌ها را عليه دولت مطرح مي‌كنند شايد مي‌خواهند چنين بگويند كه سفينه‌اي كه به فضا فرستاده شد هم حاصل كار اين رمال‌ها بوده است.


سوريه خط مقدم مقاومت است

دكتر احمدي‌نژاد در واكنش به پرسش خبرنگاري درخصوص موضع جمهوري اسلامي ايران درباره تحولات سوريه خاطرنشان كرد: سوريه خط مقدم مقاومت است و ملت و دولت اين كشور به خوبي قادرند تا مسائل‌ خود را حل كنند و نيازي به دخالت ديگران ندارند. آن دسته از كشورهاي منطقه كه به تبعيت از آمريكا در امور داخلي ديگران دخالت مي‌كنند، بدانند كه آمريكا به زودي سراغ خودشان هم خواهد رفت.