زمان : 16 Khordad 1390 - 16:56
شناسه : 34552
بازدید : 3536
برگزاری گردهمايي روساي مراكز آموزش فني و حرفه اي استان در طبس برگزاری گردهمايي روساي مراكز آموزش فني و حرفه اي استان در طبس

برگزاری گردهمايي روساي مراكز آموزش فني و حرفه اي استان در طبس


طبس- سرپرستي يزدفردا:با حضور مديركل آموزش فني و حرفه اي يزد ، گردهمايي روساي مراكز آموزش فني و حرفه اي استان در طبس برگزار شد.

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان يزد نيز ، برگزاري اين گردهمايي را به منظور رشد آموزش هاي فني و حرفه اي در سطح استان دانست و اظهار داشت : امروز باور دنيا بر اين است كه شاهراه اصلي براي رسيدن به توسعه پايدار در عرصه هاي منطقه اي و جهاني ، توجه به امر آموزش است.


"محمد اكبرنژاد" از پيگيري ها براي تربيت دانشجوي فني وحرفه اي در طبس با همكاري دانشگاه علمي كاربردي خبر داد و افزود : در تلاشيم كه با حمايت فرماندار و نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، در بهمن ماه سال جاري اولين گروه دانشگاهي و دانشجويي علمي كاربردي مراكز فني و حرفه اي را جذب كنيم.


اكبرنژاد در اين جلسه آمادگي مراكز آموزش فني و حرفه اي را در خصوص ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي در سرتاسر شهرستان اعم از پايگاه هاي بسيج ، حسينيه ها و مراكز مختلف كه نياز به آموزش فني و حرفه اي باشد ، اعلام نمود.


اين مقام مسئول پيشنهاد كرد اكيپي شامل اداره تعاون ، فني و حرفه اي و صندوق مهر امام رضا (ع) تشكيل شود و با ارائه توضيحات و اطلاع رساني مناسب به جوانان و عمومي مردم ، براي اشتغال زايي اقدامات بهتري از اين طريق صورت پذيرد.

فرماندار طبس نیز در ابتداي اين جلسه در جمع مسئولان مراكز آموزش فني و حرفه اي شهرستان هاي استان يزد كه در محل سالن اجتماعات مركز رشد فناوري طبس برگزار شد،گفت : طبس نام پر آوازه اي است كه از جهات مختلف داراي اهميت است.


"عزيز بهزادي" با برشمردن ظرفيت ها و ويژگي هاي شهرستان طبس ، به شرايط خاص و منحصر بفرد اين منطقه مستعد كويري اشاره كرد و اظهار داشت: طبس منطقه اي بسيار وسيع و از لحاظ وسعت ، بزرگترين شهرستان ايران است كه حدود دو سوم استان يزد را فراگرفته و عليرغم كويري بودن ، اين منطقه سبز،نگيني است در دست ايران عزيز.


بهزادي مردم طبس را مخلص ، خونگرم ، صميمي و ولايي با زنان و دختراني عفيف، محجبه و خانواده دوست و مرداني سخت كوش معرفي كرد و افزود : من به عشق شهدا و اين مردم فهيم ، صادق و پرتلاش ، بار ديگر پس از گذشت ساليان زياد ، مسئوليت فرمانداري را پذيرفتم.


نماينده عالي دولت در شهرستان طبس از مديركل آموزش فني و حرفه اي استان يزد خواست در خصوص احيا و گسترش مشاغل خانگي و بويژه قالي بافي و نيز نهادينه شدن و بسط فرهنگ كار و افزايش رويكرد جوانان به كارهاي سخت توجه ويژه اي داشته باشد.