زمان : 15 Khordad 1390 - 17:32
شناسه : 34526
بازدید : 3855
بیست دومین سالگرد عروج روح الله: باید اندیشه امام را در قالب های مختلف ادبی و هنری ظرفیت سازی کنیم بیست دومین سالگرد عروج روح الله: باید اندیشه امام را در قالب های مختلف ادبی و هنری ظرفیت سازی کنیم

بیست دومین سالگرد عروج روح الله:

باید اندیشه امام را در قالب های مختلف ادبی و هنری ظرفیت سازی کنیم


باید اندیشه امام را در قالب های مختلف ادبی و هنری ظرفیت سازی کنیم


حجه الاسلام جعفریان، با تاکید بر نوآوری حضرت امام خمینی(ره) در نظریات سیاسی، تاکید کرد: باید این اندیشه را در قالب های مختلف اعم از ادبی و هنری و غیره ظرفیت سازی و عرضه کنیم.


یزدفردا "به گزارش واحد خبر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه این موسسه ، درباره بهترین شیوه معرفی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی گفت: هر گروهی زبانی را از شما می طلبد. بهترین شکل برای جاودانگی اندیشه ها، تبدیل کردن به هنر ماندگار است. هیچ قالبی مثل هنر جاودانه نیست. بهترین راه جاودانگی اندیشه ها تبدیل آنها به هنر است و هنر هم هنر جعلی و ساختگی نمی شود. هنری که پشتوانه داشته باشد و تأثیرش را بگذارد.


جعفریان انتخاب بین وجوه مختلف شخصیت بیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار دشوار خواند و افزود: حضرت امام خمینی(ره) تقریبا در تمام جهات پیشروست. اما دو جهت را شخصا خیلی به آنها علاقه دارم؛ یکی، که معتقدم یکی ازبهترین وجوه ایشان هست، شکستن انحصار نظریات سیاسی و نو آوری در آوردن آراء تازه است. همین تفکری که اساس جمهوری اسلامی است و البته باید روی آن کار و تأمل بسیار بیشتری شود. این مهمترین وجهی است که ایران را از بسیاری کشورها مستثنی کرده و امید به آینده را تقویت کرده است. دیگری وجه اخلاقی زندگی حضرت امام(ره) و ساده زیستی شان است که در این دوره و زمانه خیلی اهمیت دارد. چون به هر حال تجمل گرایی برای مسولین و برای روحانیون همیشه یک تهدید و خطر هست و به نظرم تعریف یک الگوی درست و معقول [از حضرت امام(ره)] همیشه می تواند راهنما باشد.


وی راز ماندگاری حضرت امام خمینی(ره) را «جنبه انسانی» ایشان دانست و گفت: اگر شما طوری حرف زدید که جانبداری از هیچ کس در آن نبود و فقط صحبت از انسان بود این جاودانه است. در حرف های حضرت امام(ره) همیشه ارزش ها، اخلاق و انسان محوریت و اهمیت دارد.