زمان : 15 Khordad 1390 - 16:51
شناسه : 34518
بازدید : 3781
بیست دومین سالگرد عروج روح الله:احمد حکیمی پور: چهره امام در بازی های سیاسی مصادره نشود بیست دومین سالگرد عروج روح الله:احمد حکیمی پور: چهره امام در بازی های سیاسی مصادره نشود

بیست دومین سالگرد عروج روح الله:احمد حکیمی پور: چهره امام در بازی های سیاسی مصادره نشود

با وجود مشکلات زیاد در زمان رهبری امام از جمله جنگ تحمیلی و تهدیدات خارجی و همچنین مشکلات داخلی امام خمینی توانستند با رهبری خویش و البته با اتکاء به مردم انقلاب اسلامی رابه ثمر برسانند .

یزدفردا:جماران - تهران:احمد حکیمی پور، عضو نخستین دوره شورای شهر تهران، با بیان این که مهمترین ویژگی شخصیتی امام خمینی توکل ایشان به خدا بود به ستاد بزرگداشت حضرت امام گفت: توکل حضرت امام به خدا و باور به قدرت مردم از مهمترین ابعاد شخصیتی ایشان است که با اتکای به این دو ویژگی بدون کوچکترین تزلزلی راه خود را پیمودند و به هدف اصلی خود یعنی همان پیروزی انقلاب رسیدند.

حکیمی پور همچنین نقش امام را در بیداری اسلامی بسیار اساسی دانست و ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد توجه به اسلام در تمام دنیا به شکل وسیعی مطرح و بعد اجتماعی و سیاسی دین با انقلاب اسلامی  بود که مطرح شد.
وی در پاسخ به این سوال که نقش بی بدیل امام خمینی را در پیروزی انقلاب اسلامی چقدر می دانید گفت : قطعا حرکت مردم بدون رهبری صحیح و واحد به نتیجه نمی رسید. فرماندهی و رهبری امام در کنار قدرت مردم باعث به ثمر رسیدن انقلاب شد . مسائل و مشکلات زیادی در زمان رهبری حضرت امام وجود داشت و همچنین گروهای مختلف با گرایش های مختلفی در آن زمان وجود داشتند که اگر رهبری حضرت امام وجود نداشت انقلاب اسلامی به نتیجه نمی رسید.
حکیمی پور به ابعاد رهبری امام بعد از استقرار نظام نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد : در 10 سالی که امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب در قید حیات بوند تلاش کردند که ساختارهای نظام جدید شکل گرفته و با تهدیدات خارجی مقابله شود ، همچنین ایشان تلاش کردند وحدت و انسجام مردم روز به روز بیشتر شده که این  شخصیت و ویژگی های امام باعث شد انقلاب اسلامی تثبیت شود .
وی ادامه داد: با وجود مشکلات زیاد در زمان رهبری امام از جمله جنگ تحمیلی و تهدیدات خارجی و همچنین مشکلات داخلی امام خمینی توانستند با رهبری خویش و البته  به دست مردم انقلاب اسلامی رابه ثمر برسانند .
حکیمی پور در ادامه افزود : کارهایی که امام خمینی انجام دادند ماندگار بوده و قطعا به آن خدشه ای وارد نمی شود ولی باید تلاش کرد تا چهره امام تحریف نشده و در بازی های سیاسی مصادره نشود. بعد از رحلت امام شاهد هستیم که به نام ایشان تقسیرهای برای حذف رقیب انجام می شود و هر کسی برای منافع خاص خود از چهره امام استفاده می کند.
وی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که کدام بخش از اندیشه های امام مورد بی توجهی قرار گرفته است گفت : بعد مردم گرایی و در واقع باور به این که حرف آخر را رای مردم می زند از اندیشه هایی است که کمتر به آن توجه می شود. امام با هرگونه دخالت در اراده و رای مردم مخالف بوده و به این که میزان رای ملت است باور داشتند و تا روز آخر حیات خویش نیز به آن وفادار بودند.
وی در پایان این گفت و گو بعد اخلاقی شخصیت امام را برای جهان امروز ضروری دانست و گفت: امروزه باید بیش از پیش به ویژگی اخلاقی حضرت امام توجه شود. از سوی دیگر باید به نظام سیاسی مبتنی بر آراء مردم یعنی همان جمهوریت اندیشه امام  بسیار پرداخته شود. معتقدم تفسیر نظام استبدادی کاملا متغایر با اندیشه های امام است و ایشان آزادی در اندیشه و عمل را در نظام سیاسی قبول داشتند.