زمان : 14 Khordad 1390 - 01:53
شناسه : 34474
بازدید : 4620
پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در18رشته تحصیلی در انشگاه پیام نور استان یزد  در مهر ماه سال جاری پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در18رشته تحصیلی در انشگاه پیام نور استان یزد در مهر ماه سال جاری

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در18رشته تحصیلی در انشگاه پیام نور استان یزد  در مهر ماه سال جاری


به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :رییس دانشگاه پیام نور استان یزد از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در18رشته تحصیلی در این مرکز دانشگاهی در مهر ماه سال جاری خبر داد.

دکتر کلانتری در جمع روسای مراکز و واحدها و عوامل برگزاری امتحانات پیام نور استان یزد گفت: این تعداد رشته در پایان سال جاری به 30رشته کارشناسی ارشد افزایش خواهد یافت.


وی با بیان اینکه برای نخستین بار در استان یزد پردیس خواهران و برادران در رشته های غیر مرتبط راه اندازی می شود افزود: راه اندازی پردیس برادران و خواهران در تمام مراکز و واحدها را در دستورکار داریم.


رییس دانشگاه پیام نور استان یزد با اشاره به آغاز اجرای طرح عفاف وحجاب در دانشگاه پیام نور استان همکاری/ هماهنگی و پیگیری مراکز و واحدها را در اجرای بهتر این طرح خواستار شد.


دکتر کلانتری برگزاری جشنواره حرکت را از جمله برنامه های افتخار آفرین دانشگاه پیام نور استان یزد در آغاز سال جدید عنوان و از برگزارکنندگان این جشنواره و مسابقات ورزشی در دانشگاه های پیام نور قدر دانی کرد.


وی همچنین برگزاری نخستین یادواره شهدای گمنام استان یزد با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در دانشگاه پیام نور مرکز تفت را از دیگر فعالیت های فرهنگی دانشگاه پیام نور استان یزد اعلام کرد.


دکتر کلانتری قطبی کردن رشته های تحصیلی در مراکز و واحد های پیام نور را زمینه ساز ساماندهی و افزایش تعداد دانشجویان دانست و افزود: تقویت مراکز و واحدهای پیام نور در شهرستان ها به ویژه مناطق با فاصله زیاد از پیامدهای این فعالیت خواهد بود.


وی از جذب یک میلیارد ریال اعتبار اضافی در سال گذشته و توزیع بین مراکز و واحدها خبر داد و گفت: این اعتبار به خوبی در راستای توسعه عمرانی/ اجتماعی/ فرهنگی و اقتصادی هزینه شد.


رییس دانشگاه پیام نور استان یزد همچنین آغاز فصل امتحانات دانشگاه پیام نور را یاد آوری و بر همکاری و پیگیری برای بهتر برگزارری این امتحانات تاکید کرد.


دکتر کلانتری توجه بیش از پیش به مقوله امتحانات را خواستار شد و تصریح کرد استان یزد طی سال های متوالی رتبه های خوبی در برگزاری امتحانات داشته که لازم است استمرار یابد.


وی همکاری/ همدلی و مساعدت تمام عوامل پیام نور را لازمه بهتر برگزاری امتحانات برشمرد وگفت با تخلفات در امتحانات به طور جدی برخورد می شود که زمینه این امر مستند بودن تخلف است.


رییس دانشگاه پیام نور استان یزد بر رعایت دقیق قوانین ,مقررات وآیین نامه ها برای برگزاری امتحانات تأکید و تصریح کرد: دقت /سرعت و صحت از خواسته های ضروری جهت بهتر برگزاری امتحانات است.


دکتر کلانتری اطلاع رسانی مناسب در خصوص تامین فضای آرام جهت برگزاری امتحانات را ضروری خواند وافزود این نوع فعالیت ها سرمایه گذاری هاست که جواب خواهد داد.


وی بروز رسانی سایت های مراکز و واحدها را از دیگر نیاز های دانشگاه درتوسعه علمی وفرهنگی دانست واعلام کرد میانگین ناظران اعزامی از مرکز آزمون –ثبت نمرات تشریحی-ناحیه بندی –بار گذاری پاسخنامه ها/ تعداد دانشجو/ امتیاز منفی از ملاک های ارزیابی سازمان مرکزی در نحو برگزاری امتحانات است.


رییس حراست دانشگاه پیام نور استان هم استقلال مراکز بافق و واحد ابرکوه در تصحیح سوالات امتحانات را زمینه ساز تحقق سرعت و دقت وصحت به عنوان اصل اساسی در برگزاری امتحانات عنوان کرد و تاکید کرد تجهیز مکان های تصحیح امتحانات بسیار ضروری که لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد.


صفری با تاکید بر رعایت قوانین/ آیین نامه ها و مقررات حفاظتی در برگزاری امتحانات تصریح کرد: ارائه گزارش جهت پیگیری تخلفات از موارد مورد تأکید است.


در این نشست تعدادی از رییسان حوزه ستادی و روسای مراکز هم پیشنهادات راهکارها و مطالب خود را درخصوص بهتر برگزاری امتحانات بیان کردند.