زمان : 13 Khordad 1390 - 23:43
شناسه : 34473
بازدید : 5099
تابش در مراسم تودیع و معارفه ائمه جمعه اردکان: شورای مرکزی ائمه جمعه می توانست با توجه به نظرات مجموعه مسئولان و مردم در موضوع امام جمعه اردکان سنجیده تر عمل کند(4 نظر) تابش در مراسم تودیع و معارفه ائمه جمعه اردکان: شورای مرکزی ائمه جمعه می توانست با توجه به نظرات مجموعه مسئولان و مردم در موضوع امام جمعه اردکان سنجیده تر عمل کند(4 نظر)

تابش در مراسم تودیع و معارفه ائمه جمعه اردکان:

شورای مرکزی ائمه جمعه می توانست با توجه به نظرات مجموعه مسئولان و مردم در موضوع امام جمعه اردکان سنجیده تر عمل کند

یزدفردا:نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه ائمه جمعه این شهرستان گفت: در سایه تعامل و همدلی مسئولان ، تلاش صادقانه و خردمندانه و جلب اعتماد مردم، شهرستان اردکان توانسته به این درجه از رشد و توسعه دست یابد و اسبابی فراهم شود تا بتوان بخش کوچکی از ایثار و ازخودگذشتگی مردم در دوران انقلاب و پس از آن را جبران نمود.


محمدرضا تابش با اشاره به قرار گرفتن در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و قیام 15 خرداد اظهار داشت: بعد از بازگشت حضرت امام(ره) از تبعید، استقبال تاریخی از ایشان صورت گرفت و پس از ارتحال ایشان نیز باشکوه ترین بدرقه توسط مردم علی رغم تحمل مشکلاتی همچون جنگ،تحریم و ترورهای کور از پیکر مطهر و نورانی ایشان انجام پذیرفت.


دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) مجلس در بیان رمز محبوبیت امام افزود: امام خمینی مظهر اسلام عزت بخش بود و از پایگاه دین از استقلال و آزادی مردم دفاع کرد و اینگونه شد که خود مظهر عزت مردم شد. امام(ره) به قدرت مردم ایمان داشت و با به خودباوری رساندن مردم و به مدد اتکا به همت آنها از سختیها و دشواریها عبور کرد و صحنه های به یادماندنی را آفرید.


نماینده مردم اردکان با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک روحانی تمام عیار بود و حفاظت از اصالتهای دینی و تاریخی را یک وظیفه میدانست و آن را در عمل نیز محقق ساخت تصریح کرد:ایشان روحانیتی آگاه به پیچیدگیهای زمانه و دارای تعامل با مردم و جامعه بخصوص جوانان را مدنظر داشت وتشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج نیز نشات گرفته از همین باور امام به قدرت مردم بخصوص جوانان بود و دیدیم که این دو نهاد در دورانهای حساس همچون دفاع مقدس و بعد از آن بسیار حماسه ساز و تاثیرگذار بودند.


وی پیوند بین روحانیت ومردم را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه رونق نماز جمعه در سایه پیوند بین مردم و ائمه جمعه حاصل می گردد افزود: اگر امام جمعه بتواند با مردم به یک تعامل و ارتباط دوسویه برسد می تواند در اعتلای فکری و عبادی جامعه موثر باشد.


نماینده مردم اردکان با گرامیداشت یاد ائمه جمعه قبلی این شهرستان آیت ا.. خاتمی و آیت ا..بهجتی که از مریدان حضرت امام (ره) بودند و پیوند و علاقه خاصی به مقام معظم رهبری داشتند ،به برخی از سجایای اخلاقی این دو بزرگوار در احترام به مردم اشاره نمود و افزود: حجت الاسلام والمسلمین دیداری با اخلاص و درک مطالبات و خواستهای مردم خصوصا جوانان توانسته بود پیوند بسیار خوبی با آنها برقرار کند و یکی از ارزنده ترین اقدامات ایشان استمرار راه ائمه جمعه فقید شهرستان اردکان در ارتباط موثر با مردم و جوانان بود و رونق کم نظیر نماز جمعه اردکان نیز از این بابت بود.

نماینده مردم اردکان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شورای مرکزی ائمه جمعه می توانست با توجه به نظرات مجموعه مسئولان و مردم در این موضوع سنجیده تر عمل کند افزود: تا آنجا که بنده اطلاع دارم نماینده محترم ولی فقیه در استان مخالف این جابجایی بودند .استاندار و مجموعه دستگاههای انتظامی و امنیتی ، بنده و اعضای شورای شهر اردکان نیز به چنین نحوه جابجایی معتقد نبودیم و نظر قریب به اتفاق مردم ، خانواده معزز شهدا و خیل ایثارگران و مسئولان تداوم کار جناب آقای دیداری در این مسئولیت بود.
وی در عین حال افزود: همه این موارد نباید باعث شود که وجود حجت الاسلام و المسلمین حسینی را قدر ندانیم.حرمت نهادن به تصمیم شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور و فردی که از طرف آن نهاد منصوب شده است، حرمت نهادن به رهبری معظم انقلاب اسلامی است که همیشه نظر مساعد و توام با احترام نسبت به مردم و مسئولان اردکان داشته اند و ان شاء ا.. آقای حسینی نیز که فردی شریف ، اهل سلوک و ادب و مدارا با مردم است بتواند در تداوم عظمت نمازهای جمعه شهرستان و ایجاد تعامل و هماهنگی مابین مسئولان موفق باشند.

وی از امام جمعه جدید درخواست نمود تا از امروز به عنوان یک شهروند سخت کوش اردکانی پیگیر تحقق مطالبات مردم باشند و قول داد تا امام جمعه محترم را در ایفاء این مسئولیت خطیر کمک کند.

محمدرضا تابش در ادامه به رشد و پیشرفت روزافزون اردکان اشاره نمود و با بیان اینکه شهرستان اردکان اکنون در یک سیر پیشرفت تاریخی قرار گرفته است ، اظهار امیدواری کرد با تعامل و هم اندیشی مردم و مسئولان ،پله های ترقی با شتاب بیشتری طی شود و مردم از ثمره این اقدامات بهره مند شوند.