زمان : 12 Khordad 1390 - 18:51
شناسه : 34441
بازدید : 2686
عابدی خبر داد: راه‌اندازی نخستین نیروگاه برق با سوخت ذغال سنگ در سال ۹۲ عابدی خبر داد: راه‌اندازی نخستین نیروگاه برق با سوخت ذغال سنگ در سال ۹۲

عابدی خبر داد:

راه‌اندازی نخستین نیروگاه برق با سوخت ذغال سنگ در سال ۹۲

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس با بیان این که نخستین نیروگاه برق با سوخت ذغال سنگ خارومیانه در شهرستان طبس احداث می‌شود، گفت: احداث این پروژه تا اواخر سال ۹۲ به پایان می‌رسد.


"محمد‌کریم عابدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت ، با بیان این که نیروگاه برق شهرستان طبس در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است، افزود: این پروژه برای اولین بار در خاورمیانه اجرا می‌شود.


نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، درباره پروژه نیروگاه برق با سوخت ذغال سنگ، تصریح کرد: این پروژه در سال ۸۷ در منطقه مزینو شهرستان طبس آغاز شده و تا هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.


این نماینده با بیان این که ذغال سنگ در سبد تولید انرژی برق کشور قرار ندارد، گفت: با احداث نیروگاه برق شهرستان طبس سوخت ذغال سنگ هم در سبد تولید انرژی برق قرار می‌گیرد.


عابدی درباره میزان برق تولیدی نیروگاه برق مزینو، توضیح داد: این نیروگاه در ابتدا، در دو فاز ۳۲۵ مگاوات احداث می‌شود و دو فاز دیگر نیز بلافاصله بعد از احداث نیروگاه اول ساخته می‌شود که میزان تولیدی برق کل نیروگاه را تا ۲ هزار مگا وات افزایش می‌دهد.


وی با بیان این که احداث نیروگاه برق تا اواخر سال ۹۲ به پایان می‌رسد، یاد‌آور شد: بیشتر تأسیسات و توربین‌های مخصوص سوخت ذغال سنگ سفارش داده شده است و تا سال دیگر وارد کشور می‌شود.


این نماینده درباره اعتبارات اختصاص یافته نیروگاه برق طبس، افزود: اعتبارات اختصاص داده شده به این نیروگاه در سال ۸۹ حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده است و همچنین ساختمان‌ها و کارگاه‌های این نیروگاه به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان این که افتتاح نیروگاه برق با سوخت ذغال سنگ فواید زیادی برای منطقه دارد، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین فواید احداث نیروگاه برق شهرستان طبس ایجاد اشتغال است به این صورت که با احداث این پروژه حدود پنج هزار نفربه کار مشغول می‌شوند.


این در حالی است که بزرگ‌ترین معادن ذغال سنگ خاورمیانه در شهرستان طبس قرار دارد، ظرفیت این معادن آن‌قدر بالا است که اگر زمانی سوخت نفت و گاز کشور به پایان برسد تا ۷۰۰ سال کشور می‌تواند از ذغال سنگ استفاده کند.