زمان : 12 Khordad 1390 - 15:22
شناسه : 34437
بازدید : 2664
یحیی‌زاده فیروزآبادی نماینده تفت و میبد : دولت به دنبال چاره جویی برای اجرای حداقلی عدالت در کشور باشد یحیی‌زاده فیروزآبادی نماینده تفت و میبد : دولت به دنبال چاره جویی برای اجرای حداقلی عدالت در کشور باشد

یحیی‌زاده فیروزآبادی نماینده تفت و میبد :

دولت به دنبال چاره جویی برای اجرای حداقلی عدالت در کشور باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش نرخ دیه تاثیرات و پیامدهای بسیار زیادی را خواهد داشت و تعرفه‌های بیمه را به چالش خواهد کشید.


"سیدجلال یحیی‌زاده فیروزآباد " در گفت‌وگو با خانه ملت ، در تشریح تذکر خود به رئیس‌جمهور، تصریح کرد: گفته شده است مبلغ دیه از ۴۵ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان رسیده است و براساس مبانی فقهی ما در چهار ماه حرام یک سوم بر این مبلغ افزوده خواهد شد و مبلغ دیه به ۱۲۰ میلیون تومان خواهد رسید.


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع تاثیرات و پیامدهای بسیار زیادی را خواهد داشت و تعرفه‌های بیمه را به چالش خواهد کشید.


وی همچنین افزود: افزایش نرخ دیه استرس و مشکلات روحی و روانی برای خیلی‌ها ایجاد خواهد کرد، به نظر می‌رسد همزمانی افزایش نرخ با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مناسب نباشد.


وی اظهار کرد: افزایش نرخ دیه ممکن است فضای ناآرام و نگران کننده‌ای را در جامعه ایجاد کند، به همین دلیل دولت و رئیس جمهور باید در این زمینه به شکلی اقدام کند که در این حد شاهد افزایش ناگهانی نرخ دیه نباشیم.

دولت به دنبال چاره جویی برای اجرای حداقلی عدالت در کشور باشد


یحیی‌زاده فیروزآباد همچنین درباره عدم اجرای عدالت در کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب در چند روز گذشته نگرانی خود را نسبت به عدم تحقق عدالت اجتماعی در کشور بیان کردند، این در حالی است که دولت فعلی یکی از بیشترین شعارهای را که طی این چند سال گذشته مطرح کرده شعار اجرای عدالت است.


وی خاطرنشان کرد: در این شرایط و زمانی که دولت این شعار را بیشتر از دیگران مطرح کرده، معظم له به شکل صریح و قاطع نگرانی خود را در مورد بی‌عدالتی اعلام نمودند، که باید هر کسی را به تامل وا دارد و طبیعی است که مجلس هم در این زمینه نگرانی خود را مطرح کند.


این نمانیده مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه مهم ترین بخش نظام که می‌تواند در حد نسبتا قابل قبولی عدالت ایجاد کند قوه مجریه است به همین جهت به رئیس‌جمهور تذکر دادم که این دغدغه رهبری و نارضایتی ایشان از وضعیت فعلی عدالت مورد توجه بیشتری قرار گیرد و دولت به دنبال چاره‌جویی جهت تحقق حداقلی از عدالت در اجتماع باشد.

"سیدجلال یحیی‌زاده فیروزآباد " نماینده تفت و میبد - ۱ خرداد ماه- به رئیس جمهوری در خصوص اتخاذ تدابیر لازم در راستای تحقق عدالت و تأمین خواسته‌های مقام معظم رهبری، همچنین صدور دستور درباره جلوگیری از افزایش صد درصدی نرخ دیه تذکر داد.