زمان : 12 Khordad 1390 - 10:42
شناسه : 34428
بازدید : 3210
رييس جمهور درآئين افتتاح همزمان 13 موج‌شكن: سال آينده شاهد 93 موج شكن در جنوب كشورخواهيم بود رييس جمهور درآئين افتتاح همزمان 13 موج‌شكن: سال آينده شاهد 93 موج شكن در جنوب كشورخواهيم بود

رييس جمهور درآئين افتتاح همزمان 13 موج‌شكن:

سال آينده شاهد 93 موج شكن در جنوب كشورخواهيم بود

یزدفردا:رييس جمهور در آئين بهره برداري همزمان از موج‌شكن بندر صيادي روستاي شناس شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان و چند پروژه مشابه در استان بوشهر ضمن افتتاح اين طرح ها از آغاز عمليات اجرايي 60 موج‌شكن ديگر در جنوب كشور خبر داد.
دكتر محمود احمدي‌نژاد كه صبح امروز پنج‌شنبه براي افتتاح موج‌شكن بندر صيادي روستاي شناس در بندر لنگه به استان هرمزگان سفر كرده است در جمع مردم اين منطقه اظهار داشت: امروز با همكاري خوب قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء، عمليات 20 موج‌شكن مردمي آغاز شده و عمليات اجرايي 60 موج‌شكن ديگر نيز در شرف آغاز است كه اميدوارم سال آينده با سفر به دو استان هرمزگان و بوشهر شاهد 93 موج‌شكن مردمي باشيم.
رييس‌جمهور همچنين با اشاره به آغاز ساخت 33 موج‌شكن در سواحل جنوبي دو استان هرمزگان و بوشهر گفت: امروز همزمان 13 موج‌شكن هركدام با اعتبار بالغ بر دو تا دو و نيم ميليارد تومان افتتاح شد كه در صيادي منطقه تاثير بسيار خوبي خواهد گذاشت.
دكتر احمدي نژاد افزود: نوار ساحلي جنوبي كشور از ديرباز محل زندگي و كسب و كار مردماني غيور و دلاور بوده و بندر لنگه همواره دراين ميان پرچمدار شكوه، ايمان و عزت ايران بوده است.
رييس جمهور با بيان اينكه ساخت اين موج شكن‌ها جزء آرزوهاي مردم ساحل‌نشين و بنادر كشور بوده است افزود: طبيعي است كه زندگي مردم اين ديار به دريا متكي باشد بنابراين بايد تمام شرايط براي بهره‌برداري حداكثري از دريا براي ساحل نشينان فراهم شود تا بتوانند با شرايط مناسب از دريا استفاده كنند.
وي در ادامه به سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و افزود: امام آمد و ظلمت تيره حاكميت انديشه مادي را در هم شكست و راه روشن ايمان و قرب الهي را به مردم نشان داد.
رئيس جمهور با بيان اينکه امام راحل آرمان‌ها و آرزوهاي بزرگي براي پيشرفت بشر داشتند، اضافه کرد: امام خميني (ره) درصدد شکوفا کردن ظرفيت‌هاي کشورهاي اسلامي و به کمال رساندن و عزت‌خواهي روزافزون ملت‌ها بودند.
دكتراحمدي نژاد با تاكيد براينكه پيشرفت ملت ايران و رسيدن به قله‌هاي آباداني از آرمان‌هاي امام راحل بود، گفت: امام خواستار برپايي عدالت و محبت براي همه بودند و ايشان توجه خاصي داشتند به کساني که در سخت‌ترين شرايط و در عين محروميت از مرزهاي کشور دفاع مي کنند و با تلاش در دل طبيعت به دنبال روزي حلال هستند و در راه آباداني ايران عزيز تلاش مي کنند.
رئيس جمهور تصريح کرد: خدا را شکر مي کنيم که امروز با افتتاح طرح‌هاي مختلف در کشور آرزوهاي امام (ره) تحقق مي يابد و ملت ايران هر روز در مسير پيشرفت و آباداني حرکت مي‌کند.