زمان : 08 Khordad 1390 - 17:17
شناسه : 34328
بازدید : 6150
اشتباهی فاحش از سوی پزشک قانونی استان باعث دومراسم تشییع جنازه و نبش قبر در مهریز شد!!!(7 نظر) اشتباهی فاحش از سوی پزشک قانونی استان باعث دومراسم تشییع جنازه و نبش قبر در مهریز شد!!!(7 نظر)

اشتباهی فاحش از سوی پزشک قانونی استان باعث دومراسم تشییع جنازه و نبش قبر در مهریز شد!!!

مهریز سرپرستی یزدفردا:تدفین اشتباهی یک متوفی باعث شد که برای متوفی  دوبار مراسم تشییع جنازه صورت بگیرد

ماجرا از آنجا آغاز شد که جوانی 24 ساله به نام (علی ) در پی حادثه ای در روز 5شنبه 4خرداد جان خود را از دست می دهد

جنازه وی به پزشک قانونی استان جهت بررسی تحویل داده می شود و خانواده وی5خردادماه برای تحویل گرفتن جسد فرزند خود به پزشک قانونی مراجعه و  پس از غسل و کفن  در خلدبرین یزد برای مراسم تشییع جنازه حضور  آماده می شوند .

عصر روز جمعه5 خرداد خانواده مرحوم علی مراسم تشییع جنازه با حضور پرشور مردم به سمت گلزار شهدا مهریز  انجام و به خاک سپرده می شود .

و روز بعد خانواده یکی از مهاجرین افغانی برای تحویل گرفتن جنازه متوفی  خود به پزشک قانونی مراجعه و با کمال تعجب متوجه می شوند که جنازه تحویلی به آنها ،را نمی شناسند ،.با پیگیری های که انجام میدهند متوجه چگونگی اشتباه میشوند  که جنازه متوفی آنها روز قبل در مهریز دفن شده است و  خانواده  علی در مهریز نیز متوجه می شوند که جنازه تدفین شده مربوط به فرزند آنها نبوده است.

با مراجعه به مهریز تقاضای نبش  قبرمیکنند .عصر روز شنبه جسدی که 24 ساعت از زمان دفنش می گذشت را نبش قبر می کنند و بار دیگر برای مرحوم علی  مراسم تشیع جنازه برگزار میکنند.

البته سئوالات زیادی در این اتفاق به ذهن خطور می کند .

1-آیا پزشک قانونی که تنها مرجع تشخیص دلایل فوت می باشد و انتظار دقت در امور از انها می رود می توان به این سادگی جنازه  افراد را اشتباها تحویل دیگران بدهد؟

2:طبق قانون شهرداری ها مصوبه 1316 پزشک قانونی متولی نگهداری تا تعیین تکلیف  جنازه امواتی است که مرگ آنها مشکوک و جنازه هائی که کارهای عملی آن از قبیل شناسایی ،تشخیص هویت،علت مرگ و نهایتا صدور جواز دفن می باشد و آیا پزشک قانونی استان سردخانه ای که جوابگوی این وظیفه قانونی باشد دارد ؟اگر دارد کجاست؟

3:آیا متولیان و مسئولان پزشک قانونی این حق را به افکار عمومی نمی دهند کهبا بروز اینگونه اتفاقات به نظرات کارشناسی آنها یز مشکوک شوند ؟

4:آیا زمان آن نرسیده است که استان بعد از بیش از 70 سال از تصویب این قانون در جهت قانونی کردن امور گام بردارد و زمینه نظم اجتماعی و جلوگیری از بروز خطاهای این چنین که گاها غیر قابل جبران خواهد بود را پیش بیاورد؟

یزدفردا آمادگی دارد که پاسخ مسئولین مربوطه  را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماید