زمان : 08 Khordad 1390 - 01:04
شناسه : 34305
بازدید : 4136
تابش، نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در مراسم کلنگ زنی احداث استخر سرپوشیده کارگران شهرستان اردکان تابش، نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در مراسم کلنگ زنی احداث استخر سرپوشیده کارگران شهرستان اردکان

تابش، نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در مراسم کلنگ زنی احداث استخر سرپوشیده کارگران شهرستان اردکان

یزدفرا:کلنگ احداث استخر سرپوشیده کارگران شهرستان اردکان در مراسمی با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار ، مدیرکل کار و امور اجتماعی استان و جمعی از مسئولان و روسای کارخانجات این شهرستان در مجموعه ورزشی کارگران اردکان به زمین زده شد.

نماینده مردم اردکان و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در این مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه اعتبار درنظر گرفته شده برای فصل تربیت بدنی در لایحه بودجه سال 1390 که شامل سازمان تربیت بدنی،وزارتخانه های کار،بهداشت،علوم ،آموزش و پرورش و مسکن است با رشد 18 درصدی نسبت به سال گذشته ، به مبلغ 930 میلیارد تومان رسیده است است، از افزایش 5/17 درصدی اعتبارات ادارات کل تربیت بدنی استانها خبر داد و با بیان اینکه این امر اقدام مثبتی در جهت تمرکززدایی و توجه به استانهاست افزود: با توجه به قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان ، دولت نمی بایست اعتبارات این دو سازمان را همانند قبل به صورت جداگانه تقدیم مجلس می کرد که البته این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس و متعاقب آن کمیسیون تلفیق و صحن مجلس؛ اصلاح گردید.


وی ابراز امیدواری کرد با معرفی فردی کاردان و مقبول نزد جامعه ورزشی کشور به عنوان وزیر؛بلاتکلیفی و از هم گسیختگی بی سابقه ورزش کشور سامان یابد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: اعتبارات ورزشی وزارت کار و امور اجتماعی جمعا به مبلغ 49 میلیارد تومان است و نسبت به سال گذشته از رشد 17 درصدی برخوردار است . از این اعتبار 8/47 میلیارد تومان صرف احداث و نگهداری اماکن و فضاهای ورزشی مجموعه های کارگری خواهد شد و 2/1 میلیارد تومان باقیمانده نیز برای گسترش ورزش همگانی اختصاص یافته که اعتبار این بخش نسبت به سال گذشته از رشد 260 درصدی برخوردار گردیده است.
محمدرضا تابش لزوم توجه به وضعیت معیشتی کارگران ، امنیت شغلی و فراهم کردن فضاهای ورزشی و بیمه آنها را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد تا با بهره برداری از این استخر در سال آینده و تکمیل مجموعه ورزشی کارگران ارتقای ورزش کارگری شهرستان را شاهد باشیم.
استخر سرپوشیده کارگران اردکان با پیشنهاد"تابش" و در سفر دور دوم هیات دولت به استان یزد با اعتباریک میلیارد و دویست میلیون تومان مورد تصویب قرار گرفت که دارای بیش از 2000 مترمربع مساحت و شامل استخر،سونای خشک وبخار،جکوزی ،حوضچه آب سرد و قسمت اداری و خدماتی می باشد که در مجموعه ورزشی کارگران اردکان شروع به ساخت گردید.
لازم به توضیح است که مجموعه ورشی کارگران اردکان در سال 1373 در زمینی به وسعت 53 هزار مترمربع تاسیس و هم اکنون دارای امکاناتی همچون ساختمان اداری،سالن چندمنظوره،پیست دو و میدانی،پارک کودک و بدنسازی می باشد و انتظار میرود در آینده با تامین اعتبار لازم زمین چمن فوتبال و سکوی تماشاچیان نیز تکمیل گردد.