زمان : 07 Khordad 1390 - 23:16
شناسه : 34295
بازدید : 4241
برگزاری مراسم یادمان شهدای عملیات بیت المقدس بافق برگزاری مراسم یادمان شهدای عملیات بیت المقدس بافق

برگزاری مراسم یادمان شهدای عملیات بیت المقدس بافق

یزدفردا:یاد و خاطره هشت تن از شهدای عملیات بیت‌المقدس شهرستان بافق و دیگر شهدای فتح خرمشهر و 242 شهید این شهرستان طی مراسمی در روز پنجشنبه، پنجم خردادماه در صحن امامزاده عبدالله‌(ع) بافق گرامی داشته شد.


به گزارش خبرنگار یزدفردا، به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت شهدای عملیات بیت‌المقدس، یادمان شهدای گرانقدر این فتح عظیم از سوی پایگاه مقاومت بسیج امامزاده عبدالله (ع) بافق در صحن آن آستان برگزار شد.


در این مراسم که نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه شهرستان بافق، فرماندار، خانواده‌های شهدا و جانبازان، مسئولان شهرستان، روحانیون و به‌ویژه مردم شهرستان بافق حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین «جوشقانیان» عضو هیئت ‌امنای مؤسسه روایت سیره شهدا به سخنرانی پرداخت.


حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان در این مراسم به پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی‌(ره) اشاره کرد و افزود: با ایمان و توکل به خداوند متعال و با خون شهیدان عزیز این انقلاب اسلامی به‌پا خاسته است و ما باید ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.


عضو هیئت ‌امنای مؤسسه روایت سیره شهدا به برخی از ویژگی‌های شهیدان اشاره کرد و اولین ویژگی شهیدان را دنیا‌گریزی آن‌ها خواند و اظهار کرد: شهدا هیچ‌گاه به دنبال تعلقات دنیوی و مادی نبوده‌اند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در چند آیه از قرآن تأکید شده است که شهدا زنده‌اند و آن‌ها از جان خود گذشتند که ما در آرامش و امنیت زندگی کنیم و همانطور که می‌دانیم با فداکاری این عزیزان حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمنان قرار نگرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان به ویژگی دوم شهدا یعنی ولایت‌مداری اشاره و بیان کرد: باید در همه مقاطع و در همه‌ مکان‌ها و همه زمان‌ها به ولایت پایبند بود تا دشمنان نتوانند چشم طمع به انقلاب و نظام اسلامی داشته باشند.

استاد مرکز تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم به ویژگی سوم شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا با روحیه جهاد‌پذیری خود و با دست خالی و با کمترین امکاناتی و فقط با ایمان و توکل بر خدا توانستند در هشت سال دفاع مقدس از جان‌گذشتگی کنند.
وی همچنین در پایان سخنان خود یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس به‌وِیژه هشت شهید شهرستان بافق را گرامی داشت و بر ادامه راه این عزیزان تأکید کرد.


همچنین، در ادامه این مراسم «حسین ندافیان» سرپرست فرمانداری بافق در سخنانی بر زنده ‌نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تأکید کرد و پایان‌بخش این مراسم نیز با قرائت قرآن کریم توسط «حسینی» قاری ممتاز استان اصفهان، مدیحه‌‌سرایی «محمد‌جواد فتوحی» مداح اهل‌بیت(ع) و پخش کلیپ شهدا همراه بود.


یادآور می‌شود، امامزاده عبدالله بن‌موسی‌الکاظم‌(ع) از فرزندان بزرگوار امام موسی کاظم‌(ع) و برادر امام‌رضا‌(ع) است و بقعه آستان شریف ایشان در مرکز شهرستان بافق در فاصله 120 کیلومتری از مرکز استان یزد واقع شده است.